- רדיו קול חי - -

ח"כ אייכלר בריאיון: "נקים רשת חינוך כמו ש"ס ללא התערבות המדינה"

צילום: מאיר אלפסי

ח"כ ישראל אייכלר התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן פתח את הריאיון על גזירת סגירת בתי הכנסת ובתי המדרש, "סגירת בתי כנסת כמו שריפת בית המקדש, הקב"ה הוציא את חמתו על עצים ואבנים ולא על עם ישראל נקווה שגם ככה זה עכשיו ללא נפטרים. שהקב"ה יאמר די לצרותינו".

על הדרך לפתית הישיבות: "בעניין הישיבות אני בקשר עם המל"ל בהוראת גדולי ישראל ובתנאי שקודם למעשה שאפשר להבטיח שהבחורים יוכלו להיכנס בריאים ולצאת בריאים".

אייכלר מפרט את דרישתו להקמת רשת חינוך חסידית, "לאחר שתעבור המגיפה נעמוד מול מציאות שיש רבבות של תלמודי תורה, שהמלמדים מקבלים חצי מהמשכורת ממה שמקבלים רשתות חינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני. ידענו שיש מחיר לכך ושילמו שכר לימוד גבוה. כיום ישנם רבבות ילדים שלומדים בתלמודי התורה, שאין להם תקציב ויכולת לשלם משכורת למלמדים רוב התרומות הולכות לכוללים ולא לתלמודי תורה" מסביר אייכלר את המצוקה שגדלה בשנים האחרונות.

אייכלר מאשים, "כל הגזירות של הליב"ה זה גם מכשיר להפלות לרעה את תלמודי התורה, זה כמו שיגידו שילד שלומד בחינוך תורני לא יסבסדו לו תרופות. במשך עשרות שנים עמדנו בזה כי היה תרומות אבל עכשיו ההורים מגיעים לפת לחם. חינוך כיום זה לא רק מורה לתלמידים כל ילד שיקבל סלי חינוך לקידום ילדים בעלות של מיליארדים וכאן כבר כשל כוח הסבל" מתאר אייכלר את ההפלייה בין ילדי ישראל.

אייכלר מבהיר בריאיון, "בהוראת גדולי ישראל, אני רוצה להקים רשת חינוך שגדולי ישראל יורו בדיוק איך הם מתנהלים. הרשת תשמור על עצמאות ללא התערבות של משרד החינוך ורק על פי הוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל".