אייכלר דורש להתנות את הכניסה לקואליציה בהקמת רשת חינוך חסידית

    איתי גדסי No Comments on אייכלר דורש להתנות את הכניסה לקואליציה בהקמת רשת חינוך חסידית

    בשל מגיפת הקורונה: ח"כ ישראל אייכלר דרש לחברי סיעת יהדות התורה: "לא ניכנס לקואליציה אם לא תוקם רשת חינוך חרדית חדשה שתסיר את נטל התשלום הכבד מההורים"

    Member of Knesset of the United Torah Judaism party, Israel Eichler, seen during Internal Affairs Committee meeting discussing preparations for reelections in the city of Beit Shemesh, on Monday, February 24, 2014. Photo by Hadas Parush/Flash 90. *** Local Caption *** ????? ?????? ???? ????? ?????? ?????? ?????? ??? ??? ??????? ???? צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב ששלח היום (ראשון) ח"כ ישראל אייכלר לעמיתיו לסיעת 'יהדות התורה' העלה את דרישת מרנן ורבנן גדולי ישראל להקים רשת חינוך חרדית עצמאית שתפעל לצד הרשתות הוותיקות: החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני ותתוקצב כמותן.

    במכתב מפרט אייכלר: כי "ישנן שתי רשתות חינוך חרדיות שהוכרו במשך השנים לתקצוב מלא: החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני בני יוסף. רשתות אלו הוחרגו בהסכמים הקואליציוניים של שנת 1992 ומאז הן מתוקצבות ב-100 אחוז כמו בחינוך הממלכתי".

    אייכלר הוסיף כי "הסיבה לקיומן של שתי רשתות חינוך נפרדות למגזר החרדי נובעת בשל חילוקי דעות ותחושות אפליה שהייתה בין המגזר האשכנזי למגזר הספרדי. ממשלת ישראל הבינה את הנחיצות של הקמת רשת חינוך נפרדת למגזר הספרדי, ובשנת 1992 חתמה על הסכם מול מפלגת ש"ס והכירה ברשת מעיין החינוך".

    לדבריו, "במשך השנים הופלו לרעה, תלמודי התורה הוותיקים והחדשים במגזר החסידי, אך לא רק. בשל רצונו של המגזר לשמר את דרך החינוך על פי השקפת עולמו, הוא נאלץ לוותר על שותפות באחת מרשתות החינוך החרדיות, והסתפק במוסדות מוכש"ר ופטור. היה לכך מחיר כבד של אפליה לרעה עד כדי דילול התקצוב של עשרות אחוזים מהתקצוב".

    בניגוד לעבר, היום המשבר הוא אדיר מבהיר אייכלר, "אם בעבר היו התרומות ושכר הלימוד משלימים את הפער האדיר, הרי בשנים האחרונות התרומות אפסיות ושכר הלימוד צמח. נוצר מצב שמכביד על ההורים ועל המלמדים. ומדובר במקרים רבים בהורים ומלמדים שהם עניי ישראל, וחלקם מגיעים עד כדי פת לחם".

    בנוסף, מגפת הקורונה הכבידה אף היא על תשלומי ההורים: "אם לא די בכך, האחרון הכביד. מגפת הקורונה שיבשה סדרי עולם והפכה את העשיר לעני, ואת העני לדל. במצב החדש שנוצר, בלתי אפשרי לדרוש מהורים לעמוד בסכומים הגדולים של מאות שקלים לחודש".

    "נאקתם של הורי ילדי התתי"ם והמלמדים הגיעה לפתחם של מרנן ורבנן גדולי ישראל אשר דורשים להפסיק את הסבל והאפליה" מבקש אייכלר.

    לכן כעת דורש אייכלר כי "לא עוד מצב שבו המלמדים מקבלים חמישים אחוז שכר, לעומת עמיתיהם מרשתות חינוך אחרות. לא עוד תשלומים חודשיים גבוהים מהורים שבביתם אין מה לאכול. הסירוב של רשת 'החינוך העצמאי' לצרף תתי"ם מסיבות שונות, מחייב הקמת רשת תלמודי תורה עצמאיים, באותם תנאים של רשתות החינוך החרדיות הקיימות".

    אייכלר מבהיר את הדרישה לקראת הכניסה לקואליציה, "לא נוכל להיכנס לקואליציה שמקפחת את תלמידי התתי"ם בתקצוב ומונעת את תקציב החינוך מילד מסוים רק בגלל שאינו שייך לרשת כלשהי".

    בסוף מכתבו דורש אייכלר כי "בשליחות מרנן ורבנן אנו דורשים להכניס בהסכם הקואליציוני סעיף להקמת רשת חינוך חרדית שתאגד בתוכה את המוסדות שאינם נמצאים תחת חסותו של החינוך העצמאי או מעין החינוך התורני מכל סיבה שהיא, ותתוקצב כמו שתי הרשתות הוותיקות". לצורך כך מבקש אייכלר, "אבקש לכנס את הסיעה לדיון מידי בנושא".



    0 תגובות