רגע לפני שבת אברכי 'רינה של תורה' התבשרו: מרחיבים את הסדרים

    אתר קול חי No Comments on רגע לפני שבת אברכי 'רינה של תורה' התבשרו: מרחיבים את הסדרים

    מוסיף והולך: אברכי כולל 'רינה של תורה' התבשרו כי לקראת זמן קיץ שיתקיים מהבתים ובאמצעות הטלפון יורחבו סדרי הלימוד בסדר ערב, שעות בהם הבית פנוי ורגוע יותר

    צילום: דוד זר
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עד הרגע האחרון עוד האמינו ב'רינה של תורה' כי יוכלו לבשר למאות אברכי הרשת, כי את זמן קיץ יוכלו להתחיל כשאיפת לבם במסגרת הרגילה של הכוללים ויחבשו מחדש את ספסלי בית המדרש. דא עקא שהוראת מרן שר התורה שליט"א העומד בנשיאות הכוללים 'רינה של תורה' הייתה ברורה: יש להתחיל את הזמן אבל שומה עלינו להקשיב להוראות ולהתחיל את סדרי הלימוד בבית בחברותא ובשיעורים דרך הטלפון.

    בהקלטה שנשלחה לאברכי 'רינה של תורה' הביעו ראשי הכוללים את כאבם הגדול של האברכים שנמנעה מהם האפשרות לשוב לבתי המדרשות תמידים כסדרם. אולם הדרך הקרובה ביותר לממש את השאיפה בעת הזו היא מסגרת לימוד טלפונית.

    בעקבות המצב בו לצערנו מוסדות החינוך סגורים ומקיימים למידה מרחוק דבר שגורם שבשעות היום אברכים נאלצים ללמוד ולפקח על ילדיהם בבית, ואין באפשרותם לקבוע סדרים ללימוד, הוחלט ב'רינה של תורה' לבקשת האברכים, להרחיב את שעות הלימוד בסדר ערב, שעות בהם הבית פנוי ורגוע יותר.

    על פי התכנית החדשה, הלימוד יורחב לכל שעות הערב החל מהשעה 8 בערב ועד 12 בלילה. כאשר האברכים יכולים ללמוד שעות נוספות מעבר לשעות הרגילות שהיו נהוגות בכולל בימים כתיקונם ולזכות בתוספת מלגה.

    הכללים שהוחלטו הם לימוד בחברותא טלפונית, לימוד רצוף ללא הפרעות, והספק שבועי. כמו כן יתקיימו מבחנים בתוספת מלגה בכל אחת מהחבורות השונות.

    תוכן הלימוד בכל אחת מהחבורות ימשיך כרגיל ללא שינויים וזאת בהוראת ראש הכוללים שליט"א על מנת ליצור אווירת זמן שגרתית ככל האפשר.

    במקביל יזם ראש הכוללים שליט"א תכנית מיוחדת ומאתגרת שאלות לחידודא ועיונא מדי יום. על פי ההודעה הזמן יפתח ביום ראשון ב' אדר ועל סדרי הלימוד בחבורות השונות תהיה הודעה בקו בית המדרש של 'רינה של תורה'.

    היום (ראשון) בשעה 21:00 יאזינו מאות אברכי רינה של תורה למשא הפתיחה של ראש הישיבות הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א. בקו המיוחד במספר 03-30-64800. בקו זה יעברו מדי שבוע שיחות וועדים מגדולי ראשי הישיבות.



    0 תגובות