ח"כ מתן כהנא: "יש לכנס דיון דחוף בעניין סיוע למרכזים הקהילתיים בישראל"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מתן כהנא: "יש לכנס דיון דחוף בעניין סיוע למרכזים הקהילתיים בישראל"

    ח"כ מתן כהנא בפניה ליו"ר וועדת הקורונה ויו"ר ועדת הכספים: "יש לכנס דיון דחוף בוועדות הכספים והקורונה בעניין סיוע למרכזים הקהילתיים בישראל"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים מתקשים לעכל את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הפגיעה הקשה שחווים המרכזים הקהילתיים בישראל כתוצאה ממשבר הקורונה ואי הצגתה של תכנית לטיפול במשבר חמור זה פנה הבוקר (ראשון) ח"כ מתן כהנא ליו"ר וועדת הקורונה עופר שלח ויו"ר ועדת הכספים עודד פורר בבקשה לקיים דיון דחוף בועדות הכספים והקורונה בעניין סיוע למרכזים הקהילתיים בישראל.

    "המרכזים הקהילתיים הפועלים במסגרת החברה למתנ"סים הארצית הינם מלכ"רים. תפקידם החברתי הינו בצמצום פערים חברתיים, ביצירת שוויון הזדמנויות בשילוב כלל האוכלוסיות בפעילות הקהילתית ובכללן אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וביצירת הקשרים והרשתות בקרב הקהילה. זהו תפקידם המהותי של המרכזים הקהילתיים וזהו ייעודם", כותב כהנא.

    "לפי ההערכות והאומדנים של גורמי המקצוע, הפגיעה המצטברת של כלל המרכזים הקהילתיים צפויה להגיע לשיעור של כ-10% מהיקף הפעילות השנתי של המרכזים".

    כהנא מוסיף "השבתת הפעילות אשר נגזרה על המרכזים הקהילתיים, מאמצע מרץ, עקב משבר הקורונה, יוצרת אתגרים משמעותיים על מצבם הכספי ואיתנותם הפיננסית הן בטווח הקצר ולמעלה מכך בטווח הארוך. עצירת כל מקורות המימון מחד, ואפיונם הייחודי שלא מאפשר להם להיכלל לפי שעה באף אחד מאפיקי הסיוע הממשלתי, מאידך, מאיימים על ארגונים אלו בהיקלעות למשבר שהיציאה ממנו עלולה להיות קשה עד בלתי אפשרית".

    "אשר על כן", פונה כהנא לראשי הוועדות "אבקש לקיים דיון דחוף בוועדות בראשותכם לבחינת סיוע לארגונים אלו ובכדי להבטיח כי עבודתם למען החברה הישראלית וחוסנה תמשך".



    0 תגובות