"נאסף הצדיק": התגובות הכואבות לפטירתו של הרב הבר זצ"ל

    איתי גדסי 4 Comment on "נאסף הצדיק": התגובות הכואבות לפטירתו של הרב הבר זצ"ל

    פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר זכר צדיק לברכה, הותירה חלל עמוק | הודעות תנחומים שוגרו על ידי אישי ציבור רבים, שרים וחברי כנסת: "איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל"

    הרב הבר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המרכז הרפואי הדסה מודיע בצער גדול על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים'. הרב הבר אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם לפני אחד עשר ימים לאחר שחלה הידרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

    צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים.

    "הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים. פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד. הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזק אותה בשעה קשה זו", נמסר מ'הדסה'.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים. הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

    יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב על פטירתו של יו"ר ארגון 'מתנת חיים' הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל: "ברוך דיין האמת! טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה. המקום ינחם את רעייתו תחי' ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד".

    יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, היהודי היקר והמסור מארגון 'מתנת חיים' שהציל את חייהם של מאות אנשים ע"י תרומת כליה והוכרע ע"י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה".

    שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו".

    "ואנשי חסד נאספים באין מבין כי מפני הרעה נאסף הצדיק.." (ישעיהו נ"ז א)



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מזעזע. איש מיוחד.
      אוי מה היה לנו.

    2. 3

      אסון. אנא ה' רחם עלינו.

    3. 2

      וואי.
      חשבתי שאני עומדת
      למות מרוב צער

    4. 1

      חיוך על הפנים תמיד
      פעם ראשונה ואחרונה שראיתי אותו בפורים האחרון
      קנה את ליבי