ימינה: תמיכה ברוטציה רק עם פסקת התגברות; שקד: "נהיה אופוזיציה לוחמת"

    איתי גדסי 1 Comment on ימינה: תמיכה ברוטציה רק עם פסקת התגברות; שקד: "נהיה אופוזיציה לוחמת"

    לאחר ביטול "חוק הפיקדון" שהמריץ מסתננים לצאת מישראל, ע"י הדיקטטורה של בג"ץ. בימינה מתנים את התמיכה בחוק הרוטציה בתיקון החוק לפסקת התגברות כללית על הדורסנות של בג"ץ | איילת שקד: "קשה לי לומר אם נהיה בקואליציה, אבל אם לא – נהיה אופוזיציה לוחמת"

    Minister of Defense Naftali Bennett attends the campaign launch of the right-wing Yamina party, ahead of the Israeli general elections, February 12, 2020. Photo by Tomer Neuberg/FLASH90 *** Local Caption *** ??? ????? ?????? ??? צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבג"ץ קיבל עתירות שהוגשו נגד "חוק הפיקדון" וקבע כי הוראת החוק המחייבת עובדים מסתננים להפקיד חמישית משכרם כפיקדון אשר יוחזר להם רק במועד עזיבתם את הארץ אינה חוקתית והורה על בטלותה. החוק בא להמריץ מסתננים לעזוב את ישראל. בגוש הימין זעמו על החלטת בג"ץ וקראו לחוקק בהקדם את פסקת ההתגברות.

    בתגובה, חברי הכנסת של סיעת ימינה יגישו שתי הסתייגויות לחוקי הרוטציה בדיוני ההכנה שלהם לקריאה שניה ושלישית שיכללו כתיקון עקיף פסקת התגברות כללית ופסקת התגברות ספציפית לחוק הפיקדון.

    מטעם ימינה נמסר: "אנו משוכנעים כי חברי הכנסת של הליכוד והסיעות החרדיות בוועדה יתמכו בהסתייגויות האמורות, יעמידו את בג"ץ במקומו כפי שהתחייבו במהלך מערכת הבחירות, ויאפשרו למדינה לממש את מדיניות ההגירה של המדינה היהודית ולהוציא את המסתננים בחזרה לארצותיהם".

    בתוך כך, איילת שקד על המגעים עם נתניהו: "יש מו"מ עם נתניהו, אם אפשר לקרוא למה שקורה מו"מ. יש מדי פעם מפגשים ושיחות. קשה לי לומר אם נהיה בקואליציה, אבל אם לא – נהיה אופוזיציה לוחמת". אמרה הדברים הערב בכנס וירטואלי של מכון ירושלים למחקרי מדיניות וקרן אדנאור.

    ח"כ מתן כהנא תקף את הממשלה שבדרך: "הולכת להיות ממשלת שמאל בראשות נתניהו. אנחנו רוצים לראות שאנחנו מחזירים את בג"ץ למקום הטבעי שלו ושלא נחטוף עוד פסיקה כמו שחטפנו היום בנושא המסתננים". את הדברים אמר בכאן.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד לימינה , הצטרפות לממשלה רק עם פיסקת ההתגברות.