ויהי בימי שלטון הפקידים: מדוע לא נפתחה חקירה פלילית כנגד עודה?

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on ויהי בימי שלטון הפקידים: מדוע לא נפתחה חקירה פלילית כנגד עודה?
    Knesset member Ayman Odeh attends a committee session organised by the Joint List party at the Knesset, on November19, 2019. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???? ?????? ?????? צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנת 2013 פירסם חבר הכנסת ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מאמר בשבח החיזבאללה. במאמר, ח"כ עודה העלה על נס את מנהיג חזבאללה, ש"הציג מודל התנגדות ייחודי" ואף "הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו".

    במאמר שפורסם באתר הערבי bldtna, הוא תהה כלפי ראשי הפלג האיסלמי שהביעו זלזול בנסראללה: "האם אתם רואים בו חץ איראני מורעל ותו לא?". עודה גם ביקר אותם על שהשמיטו את תוארי הכבוד של נסראללה – "שייח'" ו"סייד".

    עודה העלה על נס את מנהיג חזבאללה, ש"הציג מודל התנגדות ייחודי", וכתב כי הוא "ראש התנועה נגד הכיבוש הישראלי ומי שניצח אותו בשנת 2000 והוכיח את עצמו במקצועיות ובהקרבה בשנת 2006". עודה הוסיף במאמר כי נסראללה "הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו". כזכור, בנו הבכור של נסראללה היה לוחם חזבאללה שנהרג בידי כוח צה"ל ב־1.

    ארגון "בצלמו" פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה כי תפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת, שתמך ושיבח את חסן נסראללה. ב'בצלמו' ציינו כי מדובר בעבירה על חוק הטרור שאוסר האדרת מחבל או מעשה טרור.

    במכתב ששיגר מנכ"ל הארגון שי גליק, הוא ציין שורת מקרים הפוכים בהם הועמדו אנשי ימין לדין על מאמרים שונים חלשים בהרבה וכן הזכיר שהיועמ"ש נלחם בכניסת ד"ר מיכאל בו ארי מעוצמה יהודית ופסל אותו מלרוץ לכנסת על דברים חלשים בהרבה. לסיכום ציין מנכ"ל בצלמו, שככל שלא תפתח חקירה – יוכח שוב שישנה איפה ואיפה, ומה שמותר לערבים אסור ליהודים.

    הבוקר התקבלה תגובתה המקוממת של פרקליטות המדינה. במכתב של לשכת המשנה לפרקליטות המדינה הגברת נורית ליטמן נכתב שבמאמר שנשלח חסר תרגום ולכן אין לפרקליטות דרך לבדוק את זה, ולא תפתח חקירה. הם אף מציעים לארגון בצלמו להתלונן במשטרה אם הוא רוצה.

    מארגון בצלמו נמסר: "יצא המרצע מן השק. הפרקליטות נותנת חסינות מבנית לחכי"ם ומסיתים ערבים. הנימוק המקומם שבכל הפרקליטות לא הצליחו למצוא תרגום למאמר ההסתה מוכיח שהכל מכור מראש. היועץ המשפטי לממשלה מסרב לגלות מנהיגות, לא חכמה להעמיד לדין רק אנשי ימין או את ראש הממשלה ובמנהיגי הציבור הערבי המסיתים בפומבי לא לגעת".

    עוד אמרו בבצלמו: "אנחנו בטוחים שניתן להשיג תרגום ובטוחים שלו היה מדובר במקרה הפוך האיש מזמן היה נעצר". עוד מסרו ב'בצלמו': "נזכיר שכנגד חברת הכנסת היבא יזבק עומדת בדיקה משטרתית שנפתחה אחרי דרישת משפחות הנרצחים וארגון בצלמו בפיגוע בנהריה בגלל פרסום בו שיבחה את סמיר קונטאר רוצח המשפחה מנהריה"

    בבצלמו מדגישים: "אנחנו נערער על ההחלטה ונפעל להעמדתם לדין של המסיתים הערבים גם אם הם חברי כנסת ויושבי ראש מפלגות".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סוף סוף רואים פסיק ממה שהגרמנים צריכים לעשות. הטרור יגיע גם אליהם.