ההסתדרות הלאומית נגד סמוטריץ': "גזירה קשה"

    דוד פיינגולד 1 Comment on ההסתדרות הלאומית נגד סמוטריץ': "גזירה קשה"

    ההסתדרות הלאומית לשר האוצר: "לא לאפשר ביטול תשלום דמי הבראה וביגוד לעובדי המגזר הציבורי בשווי 2 מיליארד שקל"

    יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית צילום: ההסתדרות הלאומית
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו בפשיטה על בית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות הלאומית פנתה היום (רביעי) לשר האוצר ודרשה שלא לאמץ את הצעת שר התחבורה, לביטול תשלום דמי ההבראה והביגוד שמשולמים לעובדי המגזר הציבורי. "בקשה שכזו אם תתקבל תהווה פגיעה נוספת וחמורה בעשרות אלפי משקי בית אשר לנוכח משבר הקורונה נאבקים תחת הנטל והיעדר הפרנסה בימים אלו", נכתב.

    במכתב שנשלח אל שר האוצר משה כחלון דורשת ההסתדרות הלאומית לדחות מכל וכל את הצעתו של שר התחבורה לבטל את דמי ההבראה והביגוד בחודשיים הקרובים, המשולמים לעובדי המגזר הציבורי בשווי של 2 מיליארד שקלים. "הצעה כזו הינה גזרה קשה היוצרת בידול בין המגזר הפרטי לבין מגזר הציבורי ותגדיל את הפגיעה בעובדי המגזר הציבורי אשר כבר הפסידו את ימי החופשה להם הם זכאים על פי חוק. חשוב להדגיש כי העובדים שיצאו לחופשה על חשבונם, מקבלים במקרה הטוב ב-70% מהשכר ולרשות חלקם אף תרשם יתרת ימי חופשה שלילית", אמרו בהסתדרות הלאומית.

    עוד נכתב: "עצם הוצאת העובדים לחל"ת הינו מהלך רווחי למדינה מפני שזו משלמת תשלום זהה לדמי אבטלה אשר היו משולמים ומאידך מוחקת את כל חובותיה כלפי העובדים במגזר הציבורי. בנוסף, חווים העובדים פגיעה בדמות תשלומי החזר הוצאות ועבודה נוספות אשר בעת שגרה משולמים באופן שוטף", טענו.

    בהסתדרות הלאומית טוענים כי "ידוע לכל כי השכר במגזר הציבורי הינו נמוך בעשרות אחוזים מהשכר במגזר הפרטי ודמי ההבראה והביגוד מהווים רכיב השתכרות חשוב וחיוני בפרנסתם. אל לה למדינת ישראל להוסיף פגיעה במשפחות אשר מתקיימות בדחק גדול בעת זו של התפרצות נגיף עולמית. הנגיף אינו מבחין בין המגזרים וקבלת הצעה זו תעמיק הלכה למעשה את מצוקתם ותפגע במטה לחמם אשר גם כך עומד רעוע בלשון המעטה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      באמת הצעה גרועה של סמוטריץ'. אם רוצים לעזור ליהודים פה, אז במקום ךדפוק אותם בהצעות גרועות כאלו, תפסיקו לממן חשמל ומים, וכמובן בדיקות קורונה ובתי חולים צבאיים לערביי עזה וערביי יו"ש! תפסיקו לפנק את המחבלים בבתי הכלא! תהרגו אותם כבר במקום לתת להם בתי מלון עם תארים אקדמיים!
      זו פשוט הזנה של האוייב על חשבוננו! כחזיר שמראה לכולם שהוא כביכול טהור.