צה"ל החל בפינוי מבנים בלתי חוקיים ביצהר; עתירה הוגשה לבג"ץ

    ישראל רובין 1 Comment on צה"ל החל בפינוי מבנים בלתי חוקיים ביצהר; עתירה הוגשה לבג"ץ

    כוחות צה"ל ומג"ב החלו הבוקר בפינוי ארבעה מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי ביישוב 'יצהר', בתחום שטחי C. תושבים מיצהר עתרו לבית המשפט העליון כנגד הרס בתי המשפחות. עו"ד חנמאל דורפמן המייצג אותם דורש לעצור את מחטף ההרס עד להחלטה אחרת

    יצהר • אילוסטרציה צילום: אוליביר פיטוסי, פלאש 90
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי, החלו הבוקר (רביעי) בפינוי ארבעה מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי בשטח C ב'כיפה סרוגה' וב'תקומה'.

    בנוסף, יפונו שני מבנים נוספים שנבנו באופן בלתי חוקי בשטח B ב'קומי אורי'. מדובר במבנים שנבנו מחדש לאחר שפונו בחודש ינואר האחרון. הכוחות מונעים תנועה באיזור.

    בצה"ל מוסרים כי "פעילויות האכיפה בוצעו בהתאם לסמכויות ולנהלים וכן בכפוף לשיקולים המבצעיים".

    בהודעה מטעם הישוב 'יצהר' הביעו מורת רוח מפעולות צה"ל ומסרו כי הם "מגנה בתוקף הריסת בתי משפחות כ'תג מחיר' ממשלתי, ועוד בעיצומם של ימי הקורונה".

    עוד לפנות בוקר, עם הגעת הכוחות ליצהר, תושבים מיצהר עתרו לבית המשפט העליון כנגד הרס בתי המשפחות. עו"ד חנמאל דורפמן המייצג אותם דורש לעצור את מחטף ההרס עד להחלטה אחרת.

    עו"ד דורפמן הוציא מכתב בהול למנהל האזרחי בו הודיע כי בכוונתו להגיש בזמן הקרוב עתירה לבג"ץ בשם מרשיו. עו"ד דורפמן ציין כי "במנהל האזרחי לא ענו לפנייתו וממשיכים בהרס בשטח למרות הודעתו".

    בעתירה שהגיש נכתב כי ישנם שני פגמים מרכזיים בהרס הבתים כרגע, האחד העובדה כי המעשה סותר הודעה רשמית של המנהל האזרח לפיה בתקופת הקורונה לא יהרסו בתים מאוכלסים, ודאי כאשר מדובר במשפחות שבאחת מהן מתגוררת אשה לפני לידה.

    שנית, ציין עו"ד דורפמן בעתירה, בנוגע לבתי משפחות זארוג וגוזלן, מדובר בבתים בבעלות אזרח אמריקאי ולפיכך אין סמכות למנהל האזרחי לפעול בשטח B בנוגע למי שאינו אזרח ישראלי.

    "כוונתכם לבצע הריסה עמודת בסתירה מוחלטת להצהרתכם כי לא תהרסו בתים בתקופת הקורונה, ומהווה אפליה בוטה באופן הטיפול בין יהודים לערבים", כתב עו"ד דורפמן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שלטון רשע.. הם רודפים את תושבי הישובים הקדושים האלו, ברשעות ואנטישמיות. הם לא מקבלים שום הקלות או התחשבויות גם הזמן המגפה הזו. חשוב שהאתר הזה ותחנת הרדיו ישמיעו את זעקת היהודים הקדושים והנרדפים האלו!!!