גנץ על נתניהו: "הצלחנו ביחד להתגבר על המפריד למען המשותף ואני מודה לו"

    איתי גדסי No Comments on גנץ על נתניהו: "הצלחנו ביחד להתגבר על המפריד למען המשותף ואני מודה לו"

    בהצהרה ראשונה לציבור התייחס ח"כ בני גנץ להסכם הקואליציוני עם ראש הממשלה ותקף את שותפיו לשעבר, "יש מי שרצו להמשיך להתגלגל לעוד ועוד מערכות בחירות ואולי להרגיש צודקים" | על הממשלה הרחבה: "הייתי מעדיף למשל ממשלה רזה וצנועה יותר" | השיח על מלחמת אחים: "הסכנה הקיומית המיידית"

    Head of Blue and White party Benny Gantz holds a press conference at Kfar Maccabia on March 07 2020. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??? ??? ??? ????? ???????? ?????? ????? צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לאחר שחתם הסכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ממשלתו החמישית, יו"ר כחול לבן בני גנץ מתייצב מול המצלמות ובפעם הראשונה נותן הצהרה לציבור

    בפתיחת ההצהרה התייחס גנץ ליום השואה שזה עתה הסתיים. והמשיך למשבר הרפואי הגדול ביותר שידעה ישראל, "אנחנו עומדים מול המשבר הרפואי, הכלכלי והחברתי הגדול  ביותר שידענו בעשרות השנים האחרונות. והמשבר הזה נחת עלינו – בזמן שבו אנו מתמודדים עם המשבר הפוליטי הקשה, העמוק והארוך ביותר שידעה מדינת ישראל".

    גנץ הוסיף, "שלוש מערכות בחירות נטולות הכרעה, עם שיסוי חסר תקדים. שלוש מערכות בחירות – שבהן אף צד לא ממש הכריע. האמת העגומה היא שמדינה שלמה נמצאת מזה כשנתיים בשיתוק תחת ממשלת מעבר וכנסת מעבר".

    גנץ האשים את שותפיו לשעבר ואמר, "יש מי שרצו להמשיך להתגלגל לעוד ועוד מערכות בחירות ואולי להרגיש צודקים. יש מי שהעדיפו לנצח בפוליטיקה – מאשר לנצח את ההתמודדות עם משבר הקורונה. אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד" הבהיר גנץ ואמר, "אנחנו בחרנו לשמור על הדמוקרטיה – ולהילחם בקורונה ובהשלכותיה. בחרנו לשמור על חופש הביטוי, על התקשורת ועל שלטון החוק" רמז גנץ להישגיו במשרד המשפטים והתקשורת.

    "ולשם כך חייבים היינו להפשיל שרוולים, לצאת ממרחב הנוחות ההצהרתי ולעבוד מבפנים.
    כן, אנחנו חשבנו שעדיף לנצח את הקורונה מאשר לנצח ברשתות החברתיות. אנחנו חשבנו שלערוך בחירות בזמן שצוותי זק"א מפנים גופות של קשישים בודדים שמתו בגפם – זו חוסר אחריות לאומית" אמר גנץ.

    גנץ הוסיף, "שללכת לבחירות בזמן שלמעלה ממיליון ישראלים מובטלים – זו הפקרות. שללכת לבחירות בעת שמשפחות שכולות לא יכולות לעלות לקברי יקיריהן ביום הזיכרון – זה בלתי מתקבל על הדעת".

    גנץ התייחס לסיכון שלקח בהיכנסו לממשלת נתניהו, "סיכון פוליטי גדול ככל שיהיה, לא מסיט אותי סנטימטר מהמטרה שקבעתי לעצמי – להיות משרת ציבור נאמן של אזרחי ישראל ומדינת ישראל. כי אזרחי המדינה חשובים ממנהיגיה. גורל המדינה חשוב מגורל מנהיגיה.
    עתיד המדינה חשוב מעתיד מנהיגיה".

    גנץ סיפר על המו"מ האישי מול נתניהו ואמר "בשבועות האחרונים נפגשתי ושוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו עשרות שעות. הגענו לסיכומים שיחזירו אותנו למשטר מתפקד. סיכומים שיאפשרו ניהול משותף ואחראי של משבר הקורונה על כלל השלכותיו  תוך העברת תקציבים כנדרש. סיכומים שיאפשרו לנו לוודא שמערכת המשפט פועלת באופן תקין וחופשי, מבצעת את תפקידה וששלטון החוק נשמר".

    לדבריו, "בחצי השנה הקרובה תתמקד הממשלה בהובלה משותפת של המאבק הלאומי מול נגיף הקורונה".

    "לשם כך, נקים מיד אחרי השבעת הממשלה קבינט קורונה שיצטרך לצערי לתפקד תקופה ארוכה. בפורום הזה ישבו כל השרים הרלבנטיים ואנשי המקצוע הטובים ביותר סביב שולחן אחד. יחד, נספק לציבור מידע ודאי ונחוץ, נספק מענה למשק כולו."

    "בצד אתגרי הביטחון שנותרו בתוקף, יש לנו אתגרי ענק בתחומי הבריאות, החינוך, החקלאות הקורסת, והתאמת מערכת הרווחה המודרנית לתנאים החדשים שנוצרו במשק".

    גנץ התייחס לקרע שנוצר בעם כדבריו, "יש לנו אתגרי ענק בשיקום האמון של אזרחי ישראל במנהיגות ישראל, יהודים, דרוזים וערבים, חרדים, דתיים וחילונים, נשים וגברים, כל אזרחי ישראל משוועים שנעבוד ביחד בשבילם בייחוד בעת הזו. אני מצפה גם משותפים נוספים להירתם ולקחת חלק במאמץ הזה".

    גנץ הזהיר כי "כפי שאמרתי, עברנו שלוש מערכות בחירות רוויות שנאה ופילוג. השיח אודות מלחמת אזרחים הולכת וקרבה הפך למנת חלקנו. כן זו הסכנה הקיומית המיידית שנצטרך לרפא ביחד".

    על ההסכם בין כחול לבן לליכוד אמר גנץ, "כולם מדברים מי השיג יותר בהסכם, מי השיג פחות, אך עבורי ההישג הגדול ביותר שאולי יהיה לממשלה הזו הוא שהאחדות תחלחל וקבינט פיוס לאומי יפעל ויקדם שלום בתוכנו. זהו הדבר החשוב ביותר בעת הזו לחברה הישראלית".

    "ההחלטה לא הייתה פשוטה ויש לה מחירים לא קלים גם בנושאי המהות. אני למשל הייתי מעדיף למשל ממשלה רזה וצנועה יותר. ולפחות בכל הנוגע לגוש שאני מוביל אני מתחייב לצמצמם את איוש המשרות והתקנים מאלו הקיימים והאפשריים" אמר גנץ.

    גנץ התייחס לממשלה הרחבה שקמה עם 34 שרים ו-12 סגני שרים: "ובכלל, אפשר לומר בגילוי לב שגם ראש הממשלה וגם אני היינו מעדיפים להקים ממשלה אחרת אשר תמלא באופן מלא ומוחלט את החזון שכל אחד מאיתנו הציע לציבור. את אלו הכועסים אני מחבק. את המאוכזבים אני מכבד, ואת אזרחי ישראל כולם אני אוהב. אלו שהצביעו עבורי ואלו שלא.  אהיה שר הביטחון ובבוא היום ראש הממשלה של כולכם מימין ומשמאל".

    גנץ הודה לראשונה לנתניהו: "אני מבקש להודות בהזדמנות הזו לכל השותפים שאיפשרו לנו להגיע למהלך הזה עבור אזרחי ישראל – גם לראש הממשלה נתניהו עשה גם הוא מהלך משמעותי מבחינתו ציבורית ואישית. אני יודע שגם הוא שילם ומשלם מחירים עבור הצעד הזה".

    לדבריו, "גם הוא כמוני היה צריך להפוך יריב פוליטי, לשותף בהובלה הלאומית. אני יודע עד כמה קשה היה לו לעשות את המהלך הזה למען אזרחי ישראל. הצלחנו ביחד להתגבר על המפריד למען המשותף ואני מודה לו על כך". בסיום דבריו אמר גנץ, "החל ממחר נתחיל לקדם את הקמת הממשלה לטובת אזרחי ישראל ולמענם".



    0 תגובות