בנו של 'המשגיח' הי"ד: "אין לי שום דבר נגד הנאצים" • האזינו

    דוד קליגר 4 Comment on בנו של 'המשגיח' הי"ד: "אין לי שום דבר נגד הנאצים" • האזינו

    תוכנית 'בית הספר הגדול בעולם' בהגשת אשר גרייבר והמחנך הרב מאיר פנט הוקדשה היום לנושא השואה, במהלכה הם שוחחו עם עורך עיתון 'בקהילה' שלמה קוק שסיפר על סבו הגדול ר' יצחק גרודזינסקי זצ"ל ויחסו המרתק לשואה ולנאצים • האזינו

    צילום: שוקי לרר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ישבנו באחת השמחות עם כל המשפחה המורחבת ואז אחד הנוכחים אומר לסבא 'תראה איזה יופי איזה שבט הקמת כמה נכדים ונינים נקמה של ממש בנאצים', סבא מיד ביטל את דברים ואמר: 'נקמה בנאצים? הם עשו לי משהו? והרים את ידו ואמר אני מאמין שהכל מאיתו הוא יתברך לא מהם'" – כך מספר נכדו שלמה קוק עורך עיתון 'בקהילה' על סבו הגדול הגאון הצדיק רבי יצחק גרודזינסקי זצוק״ל ראש כולל תורת אברהם ובנו של מרן המשגיח הקדוש רבי אברהם גרודזינסקי הי״ד המנהל הרוחני של ישיבות סלבודקה וחברון ובעל ה׳תורת אברהם׳ – בתוכנית 'בית הספר הגדול בעולם' בהגשת אשר גרייבר והמחנך הרב מאיר פנט מנהל ת"ת הרא"ם ברחובות ומכון 'עולמות של חינוך'.

    קוק מוסיף ומספר על הסבא הגדול שהיה צמוד לר' אלחנן וסרמן עד יומו האחרון עת עלה על המוקד הי"ד – שלאחר המלחמה כשהגיע ללמוד בישיבת חברון הוא לא היה מסוגל לפתוח ספר וללמוד הוא טען שבכל עמוד הוא רואה דם, קברים, בורות ומשפחות הרוסות ועיניו זלגו דמעות עד שבא ר' אייזיק שר זצ"ל ואמר לו משהו באידיש אותו הוא לקח עד סוף ימיו "איצ'לה פארמאך און עהפן [תסגור ותפתח, מה שהיה היה עכשיו מתחילים מחדש]".

    האזינו לראיון המיוחד:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מעניין מה הוא היה מכוון בליל הסדר ב"שפוך חמתך" או סתם כך ב"נקום נקמת דם עבדיך השפוך"

      1. הוא הגיב כך בשביל לחנך אותנו. שאנחנו נראה את הפרספקטיבה הנכונה.
        הקב"ה. בוודאי ינקום בהם בלי סוף. כי דם עבדיו יקום…

    2. 3

      אולי כיוון למחטיאים שהרי גדול המחטיאו יותר מן ההורגו, ואולי כיוון על כך שמגלגלים חוב ע"י חייב, אך לא 'אישית' אין שום חשבון איתם, כפי שאין לו חשבון עם הפורעים בת"ח-ת"ט, אמנם הם הרגו וטבחו אך הכל בגזרת עליון, והוא לא נפגש 'מהם' מאומה.

      1. זהו שדווקא כן יש לכל יהודי משהו מאוד אישי איתם. הרי איסור נקמה הוא כנגד "בני עמך", אבל אל לנקום בגוים שהרגו אותנו- זה פשוט חילול ה'. המפעל החשוב של שמעון ויזנטל ז"ל זה ממש קידוש ה'. גוי שהרים יד על יהודי או יהודיה- צריך לחטוף באופן הכי מזעזע. מאיתנו. לא לחכות שה' יעשה את זה.