המו"מ תקוע; בכחול לבן ממשיכים לאיים בחקיקה נגד נתניהו

    ישראל רובין 2 Comment on המו"מ תקוע; בכחול לבן ממשיכים לאיים בחקיקה נגד נתניהו

    המו"מ להרכבת ממשלה תקוע, כשברקע החלה הספירה לאחור ונותרו פחות מ-21 יום לפיזור הכנסת: בכחול לבן ממשיכים לאיים על ראש הממשלה נתניהו בחקיקה פרסונלית רטרואקטיבית כנגדו באם לא יחתם ההסכם

    אי יציבות? | כרזות הבחירות לפני מספר חודשים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשא ומתן בין הליכוד בראשות ראש הממשלה נתניהו וכחול לבן בראשות יו"ר הכנסת בני גנץ להרכבת ממשלה כמעט והושלם אך עודנו תקוע. הצדדים ממשיכים כל העת לקיים פגישות נוספות אך בכל פעם עולה דבר מה שמעכב את החתימה חרף ההסכמה ברוב הסעיפים.

    העיתונאי עמית סגל פרסם כי ביממה האחרונה אמר גנץ בשיחות עם סביבתו הקרובה שיש פריצת דרך משמעותית במו"מ ומתקרבים לחתימה.

    מנגד, בכחול לבן ממשיכים לאיים על הליכוד בקידום החקיקה הפרסונלית נגד נתניהו באם לא יחתמו על ההסכם בימים הקרובים, כך אמר גם ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) בראיון שהתקיים עמו ב'פגוש את העיתונות', ראיון שקיומו עורר כעסים בליכוד.

    כל זאת, שברקע החלה הספירה לאחור: ביום רביעי האחרון בחצות, פקע פרק הזמן שניתן ליו"ר כחול לבן להרכיב ממשלה והמנדט הועבר לכנסת. נותרו כעת פחות מ-21 יום להגשת בקשה חתומה על ידי 61 חברי כנסת להטלת המנדט על מועמד נוסף. במקרה שבו יחלפו 21 הימים ללא הגשת בקשה מעין זו לנשיא המדינה, ישראל תלך אוטומטית לבחירות נוספות.

    על פי דיווחו של העיתונאי יואב קרקובסקי, ‏הסוגייה השנויה במחלוקת במשא ומתן כרגע היא בטחונות משפטיים לנתניהו מפני פסילתו בידי בג"ץ. לדבריו, כחול לבן מסרבים לפסקאות התגברות מכל סוג שהוא.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לללללללחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן