פרוש ביקר את האיסור לתפילה במניין: "הכותל נראה כמו בימי חוסיין"

    איתי גדסי 8 Comment on פרוש ביקר את האיסור לתפילה במניין: "הכותל נראה כמו בימי חוסיין"

    סגן שר החינוך מאיר פרוש קבל על איסור להתפלל במניין בעוד שלצרכים אחרים מותר. בדבריו הציע פרוש, "לקבוע קריטריונים ותנאים מגבילים, לדוגמא שבבית כנסת בגודל של 50 מטר, יהיה מותר מספר מסוים של אנשים. כאשר במידה וישתתפו יותר מהמותר, הגבאי ייקנס על כך"

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu shake hands with United Torah Judaism parliament member Meir Porush during a question period at the assembly hall of the Israeli parliament, January 25, 2019. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ??? ?????? ?????? ?????? ???? ???? ????? ???? ???? ???? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    סגן שר החינוך מאיר פרוש ביקר במהלך דיון במליאת הכנסת על האיסור לקיים תפילה במניין גם באוויר הפתוח אל מול קריטריונים ותנאים מגבילים של גודל המקום ומספר המשתתפים ולאפשר תפילה במניין, בדבריו הביא דוגמא ממליאת הכנסת בה מותרת נוכחות של 21 אנשים בכל רגע נתון.

    בדיון שהתקיים במליאה על הצעת תיקון חוק סדר הדין הפלילי פתח פרוש בדבריו ואמר "אני אומר את זה בצער רב, אני היום בבוקר התפללתי שחרית בבית, בחול המועד התפללתי שחרית בבית, אתמול בחג בבוקר התפללתי במניין של מרפסות, אני לא חלילה בא להתריס נגד ההנחיות שאנחנו צריכים לשמור, אך למה אי אפשר לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא פתרונות" שאל פרוש במליאה.

    פרוש המשיך וביקר את הנוהלים, "ואם יאמרו לי שאין פתרונות, אז אשאל, מדוע עכשיו אנחנו כאן במליאת הכנסת 21 אנשים, ששה חברי כנסת בכל פאה של הכנסת, יו"ר ומזכירות, והתשובה היא שכאשר רוצים לקיים את מליאת הכנסת, מוצאים פתרונות, מדוע שלא יחשבו על פתרונות כיצד ניתן לאפשר להתפלל במניין".

    פרוש הציע למשרד הבריאות, "לקבוע קריטריונים ותנאים מגבילים, לדוגמא שבבית כנסת בגודל של 50 מטר, יהיה מותר מספר מסוים של אנשים, בגודל של – 100 מטר יהיה מותר יותר אנשים, וכך הלאה, הכול יהיה לפי מה שיקבעו בתקנות, כאשר במידה וישתתפו יותר מהמותר, הגבאי ייקנס על כך".

    בנוסף, "גם בכותל המערבי, נניח שלא תהיה תחבורה ציבורית, אוטובוסים ומוניות לעיר העתיקה, אבל למה אם אנשים רוצים להגיע ברגל, למה לא לתת להם. הכותל המערבי נראה היום כפי שהוא נראה כאשר חוסיין שלט 19 שנה, צריך לחשוב איך עושים את זה בשביל אנשים שזה לחם חוקם להתחיל את הבוקר בתפילת שחרית עם מניין וכך גם, מנחה וערבית".

    סגן השר סיים את דבריו בקריאה, "כאן אני מוצא את המקום לבקש מעל במה זו, תחפשו ותמצאו את הפתרונות, אסור לנו לתת שנגיף הקורונה יפגע בכל דבר שבקדושה, שלא יקרה שבכל דבר שיש בו סממן של קדושה, הנגיף מנצח אותנו".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      הרב פרוש כנראה אינו מכיר את המציאות העגומה (שמביאה למספר גדול של נדבקים ל"ע): כשיש איסור מוחלט לקיים מניינים בבתי הכנסת, וגדולי ישראל המקובלים מכנים את המתפללים במנין חוטאים ורודפים, יש לא מעט מניינים מחתרתיים (נכנסים לבית הכנסת מפתח אחורי וכדומה), בשכונה שלי לבד (הנמצאת בסגר) יש כמה מניינים כאלו, וכנראה בכל שכונה. שלא לדבר על חכמולוגים, שיש להם "פירושים" ומפיצים כל הזמן את דעתם שהכל הגזמה וכו', ומסתובבים ללא מסכות ולא שום שמירה (התגאה בפניי פלוני שהוא הולך ללא שום פחד עם ילדיו לבית הכנסת, הוא שוכח שהוא וילדיו צעירים, אבל יכול להדביק מבוגרים), ומדקלמים סיסמאות על בטחון וכו'.
      אם יתירו באופן רשמי מניינים, יהיו עשרות ומאות מניינים ללא כל פיקוח, ללא כל הגבלה. לא מספיק לראות מה קורה בבני ברק? בשכונות החרדיות בירושלים?

    2. 7

      צריך לקבל החלטה עכשיו כדי שנוכל להתפלל במנין ולקרוא בתורה עוד השבת
      לא להמתין למוצ"ש

    3. 6

      כנראה שאינך יודע מה ערכה של תפילה במנין
      ואל תכליל יותר מדי צריך לתת מיד להתפלל תחת כיפת השמים כמו שהשמאל הפגין אתמול בתל אביב

    4. 5

      עדיף תפילות במרפסות מאשר להחזיר את הציבור לבתי כנסת.
      בבתי כנסת אף אחד לא שומר לצערי על מרחק. לא מקפידים על התפזרות אחרי התפילה, ממשיכים לפטפט ולבלות מסביב לבתי כנסת.
      ואחרי זה מחפשים הסברים למה בריכוזים החרדים יש תחלואה גבוהה…

    5. 3

      מה המטרה להחזיר את הכל מוקדם
      לא למדתם לקח????????????????
      תתפקחו ותבינו
      שעת לעשות לה' הפרו תורתך!
      כנ"ל גם לגבי דרעי והמניינים ברחוב

    6. 2

      כן ולמה לא סוגרים פרקים וגנים ציבוריים. זה לא מסוכן? שם בשכונות לא חרדיות ילדים יוצאים חופשי. חמולות יושבות חופשי ביחד עושים על האש זה מותר זה לא מסוכן. אנו גרים בעיר כזאת הכל חופשי אין משטרה אין דין ואין דיין. בסוף האמת תצא לאור אין מה לדאוג כל אחד צריך להפנים את המסר ולשמור על עצמו ועל משפחתו ולהתפלל המון להתפלל שה' יעביר את רועה הגזרה מעם ישראל מעם ישראל ומכל העולם.

      1. זה לא נכון לומר אם הם לא שומרים גם אני לא אשמור שכידוע לכולכם איך המנין בשטח פתוח נראה ואין אף אחד שיאכוף זאת בצורה קפדנית ולא מקפידים בדיוק על שני מטר (בהרבה מהמקומות פשוט אי אפשר)ועד 15 איש נו בחייאת!!