המנדט הועבר לכנסת; המו"מ להרכבת ממשלה נמשך

    איתי גדסי No Comments on המנדט הועבר לכנסת; המו"מ להרכבת ממשלה נמשך

    נשיא המדינה הודיע ליו"ר הכנסת בני גנץ כי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל מעתה על הכנסת, לאחר כישלונו של גנץ להרכיב ממשלה | ממשלת חירום? הליכוד וכחול לבן רחוקות מהסכמות: "פגישה נוספת הסתיימה וסוכם על המשך המו"מ"

    בני גנץ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום פרק הזמן שניתן ליו"ר כחול לבן להרכיב ממשלה, נשיא המדינה הודיע הבוקר (חמישי) ליו"ר הכנסת בני גנץ כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת.

    בשלב זה, על פי סעיף 10(א) לחוק יסוד: הממשלה, רוב חברי הכנסת רשאים לבקש מנשיא המדינה, בכתב, להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהסכים לכך, והכל תוך 21 יום מהודעת הנשיא זו.

    בהודעתו ליו"ר הכנסת כתב הנשיא: "אנו מצויים במערכת בחירות, הנערכת זו הפעם השלישית, בתקופה של כשנה, ברצף, בלא שעלה בידי מי מנבחרי הציבור להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת. כנשיא המדינה מוטלת עלי החובה על פי חוק יסוד: הממשלה לפעול להביא להרכבת ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן, ובהתאם לכך הפעלתי את סמכותי במערכת הבחירות לכנסת ה- 23".

    הנשיא נימק את החלטתו: "נוכח תמונת המצב שהתבררה בפני, במערכת בחירות שלישית זו, לפיה לאף אחד מן המועמדים אין תמיכה של רוב חברי הכנסת, באופן המאפשר להם לקבל את אמון הכנסת ולהרכיב ממשלה, גם לא בדרך של ממשלת אחדות, ומתוך מחויבות לתכליתו של חוק היסוד, להביא להרכבתה של ממשלה שתיהנה מאמון הכנסת, מהר ככל הניתן, אני מודיע לך כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, ואני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת, שרשאית לפעול לפי סעיף 10(א) לחוק היסוד. אני תקוה כי יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה מהר ככל הניתן, ולהימנע ממערכת בחירות רביעית".

    במהלך הלילה, מסרו בהודעה משותפת מטעם הליכוד וכחול לבן, על תום פגישה נוספת של צוותי המשא ומתן. בהודעתם מסרו הסיעות "סוכם כי הצוותים ימשיכו להידבר מחר במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית".



    0 תגובות