- רדיו קול חי - -

הראשל"צ הגר"י יוסף: "אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו"

מרן הראש"ל הרב הראשי לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף, סופד להגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנפטר הלילה, לאחר מאבק בנגיף הקורונה.

"עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו", מבכה הראשל"צ, "הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל. אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קברניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון".

הרב מספר: "זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו, שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו"ר זיע"א. היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה", הוסיף הגר"י יוסף.

"עם השנים התמנה ע"י מרן אאמו"ר זצ"ל לרב העיר בת ים, ובשנת תשל"ה הביא לבחירתו לרב ראשי לחיפה, בה כיהן כעשרים שנה, בשנת תשנ"ג נבחר לראשון לציון הרב הראשי לישראל והוביל את מהפיכת הכשרות ברבנות הראשית, הנהיג וסידר את כלל מחלקות הרבנות מהמסד ועד הטפחות", הראשון לציון מציין כי "הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות".

וכותב בצער: "תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו. ויה"ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה' דמעה מעל כל פנים אמן".