מדוע נקברה משפחת שבדרון ליד ר' שלומק'ה מזוועיהל? / סיפור מדהים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מדוע נקברה משפחת שבדרון ליד ר' שלומק'ה מזוועיהל? / סיפור מדהים

    בירושלים נפטר השבת הגאון הצדיק ר' יצחק שבדרון זצ"ל, בנו של המגיד הירושלמי הגה"צ ר' שלום שבדרון זצל שהיה ידוע בשיחותיו ותפילותיו הנשגבות בישיבת חברון במיוחד בימים נוראים. לכתבינו בנצי ליזרוביץ נודע הערב סיפור מדהים באשר לקבורת הוריו של ר' יצחק שבדרון ומקום קבורת עצמו.

    הר הזיתים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בירושלים נפטר השבת הגאון הצדיק ר' יצחק שבדרון זצ"ל, והוא בן 84. בנו של המגיד הירושלמי הגה"צ ר' שלום שבדרון זצל שהיה ידוע בשיחותיו ותפילותיו הנשגבות בישיבת חברון במיוחד בימים נוראים.

    לכתבינו בנצי ליזרוביץ נודע הערב סיפור מדהים באשר לקבורת הוריו של ר' יצחק שבדרון ומקום קבורת עצמו. וכך ר' דוד קלצקין איש ח"ק מספר:

    לגה"צ ר' שלום שבדרון היתה בת שכשהגיע לגיל 4 לא התחילה ללכת ולו מטר אחד. כלום לא הלכה. הם הלכו לכל הרופאים ופרופסרים שרק אפשר אך הרופאים אמרו נואש. ר' שלום שבדרון ורעייתו שהתגוררו בשערי חסד החליטו להשלים עם המצב שבביתם ילדתם כבת 4 לא תוכל ללכת.

    אולם אחת השכנות של הרבנית שבדרון אמרה לה, "ניסיתם הכל? יש צדיק במא"ש שקוראים לו ר' שלומקה מזוויעל, תלכי אליו תספרי לו את הסיפור ותשאלי אותו מה לעשות". הרבנית שבדרון קיבלה את עצת חברתה והלכה אליו. היא סיפרה לו את כל מה שקורה עם הבת שלהם בת 4 שלא הולכת וביקשה ברכה ועצה.

    ר' שלומק'ה מזוויעל אמר לה – תלכי במשך 40 יום לכותל מדי יום ותתפללי על בתך ובעז"ה יהיה בסדר. האשה החלה לבכות ור' שלומק'ה שואל אותה למה את בוכה?? היא עונה לו שהיא עם ילדים קטנים בבית ובעלה (ר' שלום שבדרון) כל היום מוסר שעורי תורה ושיחות כך שהיא לא רואה את עצמה איך תוכל ללכת 40 יום לכותל.

    קם ר' שלומק'ה מזוויעל ואמר לה: "אם כך אני אלך במקומך 40 יום. תמני אותי כעת שליח שלך ותגידי לי מה שם הילדה ושם האמא ומרגע זה אני מתחיל ללכת 40 יום" וכך הוה.

    ביום ה 40 הילדה כבת 4 החלה ללכת ולרוץ ללא שום קושי וללא שום בעיות.

    ר' שלום שבדרון ורעייתו שראו ניסים בזכות הצדיק ר' שלומק'ה מזוויעל התקרבו אליו והיו קשורים אליו מאד. כשר' שלומקה מזוויעל נפטר ונקבר בהר הזיתים, ר' שלום שבדרון ורעייתו קנו חלקת קבורה ליד קברו של ר' שלומק'ה. מכיוון שר' שלום שבדרון הוא כהן אזי החלקה שהוא קנה היה בשורה הראשונה סמוך מאד לר' שלומקה מזוויעל, וכן לאשתו הרבנית שבדרון.

    אותה בת של הרב שבדרון נישאה לבנו של הרה"צ ר' חייקל מילצקי הידוע מירושלים. כשהיא הגיעה לגיל 70 היו לה בעיות בברכיים היא ביקשה מילדיה ואחיה שיעלו לקברו של ר' שלומקה מזוויעל ויתפללו עבורה. "תתפללו עליי שם אם כשהייתי בגיל 4 הוא זה שבזכותו אני הולכת אז תבקשו על קברו שהברכה תתקיים הלאה עד סוף ימיי. ואכן התפללו על קברו של ר' שלומקה מזוויעל והיא הבריאה . לפני כ 3 שנים היא נפטרה. תקופה לפני פטירתה קראה לילדיה וציוותה עליהם שרצונה להקבר בהר הזיתים ליד הוריה- "כל מה שהוריי קבורים ליד ר' שלומק'ה מזוויעל זה בזכותי- בזכות הברכה שבירך אותי, ואני לא אקבר שם?!" כך חזרה וחזרה על צוואה שרצונה להקבר בהר הזיתים שם.

    לאחר שנפטרה כאמור לפני כ-3 שנים היתה דילמה בחברה קדישא חסידים מה לעשות. מצד אחד בעלה הרב מילצקי קבור סמוך לקברי אבותיו הרה"צ ר' חייקל מילצקי ויכלה ליקבר שם ללא שום עלות.

    מצד שני בהר הזיתים היתה בעיה גדולה. ר' שלום שבדרון ורעייתו קבורים ליד ציונו של ר' שלומק'ה מזווויעל . ליד ר' שלום שבדרון קנה בנו ר' יצחק שבדרון (שנפטר הערב) , ליד אשתו של ר' שלום , קנה ר' יצחק שבדרון את המקום לאשתו שתחי' לאורך ימים ושנים. היה מקום לקוברה כמה שורות ליד ר' שלומק'ה מזוויעל אבל זה לא יהיה עפ"י הצוואה . מצד שני יש צוואה חזקה שלה. בנתיים ר' יצחק שבדרון שראה שהלויית אחותו מתעכבת עד כדי כך שנקברה בסוף לאחר השקיעה כשיכלו לקוברה מבעוד יום לא הבין מה קרה. משסיפרו לו על הצוואה של אחותו וכי אין מקום אחר לקוברה אלא ליד הרבנית שבדרון , אולם שם המקום נקנה ושמור לאשתו של ר' יצחק שבדרון.

    הלך ר' יצחק שבדרון ודיבר עם אשתו אם מוכנה לוותר על המקום בשביל אחותו וגם בגלל הצוואה שלה. אשתו של ר' יצחק שבדרון הסכימה וויתרה על המקום שלה וכך קברו את אחותו הרבנית מילצקי ליד אמה הרבנית שבדרון וליד ר' שלומק'ה מזוויעל שראתה שבזכותו נעשה להם ולמשפחה נס כשהיתה בת 4.

    לה עצמה (אשתו של ר' יצחק שבדרון) מצאו חלקה אחרת במרחק לא רב ממקום קבורתו של בעלה ר' יצחק שבדרון והוריו שנפטר הערב.

    בחברה קדישא ובמשפחה מציינים כי יש כאן סגירת מעגל שלם במשפחה עם ר' שלומקה מזוויעל. וכך קבורים ליד ר' שלומק'ה מזוויעל הרה"צ ר' שלום שבדרון ורעייתו, מימינו ר' יצחק שבדרון שהלוייתו תיערך הלילה בשעה 23:30 משמגר להר הזיתים וליד הרבנית שבדרון קבורה בתה הרבנית מלצקי כשבעלה קבור בהר המנוחות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם אפשר לארגן תהילים דרך רדיו בגלל המצב נגיד לעשות הגרלה לקרוא במשך 14 יום תהילים למי שקורא תהילים יכנס להגרלה חייב לקרוא באמת בגלל המצב לא נחכה שיהיה איזה אסון ואז נתעורר תארגנו עכשיו תהילים בבקשה ממכם תודה רבה