"שליחי עמך בית ישראל"

    עפר גדנקן 4 Comment on "שליחי עמך בית ישראל"

    פעילותם המסורה של מתאמי קשרי הקהילה של מכבי בימי הקורונה ממחישה את התבטאות גדולי ישראל שליט"א.
    השדרה החרדית הניהולית ומתאמי קשרי הקהילה של מכבי פזורים בכל רחבי הארץ ● 'מכבי' הייתה הראשונה לזהות את הצורך במתאמי קשרי קהילה ● מתאמי קשרי הקהילה ממשיכים בפעילות ביתר שאת גם בתקופת הקורונה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעילותם מעוררת ההשתאות של מתאמי קשרי הקהילה של מכבי שירותי בריאות בימים האחרונים, על רקע מגפת הקורונה במהלכה פונים מאות ואלפים אל מתאמי קשרי הקהילה בבקשות סיוע ועזרה – כאשר המתאמים נחלצים חושים ופועלים במסירות רבה למען הפונים, ממחישה יותר מכל את שאמרו עליהם גדולי ישראל שליט"א כי הם בבחינת "שליחי עמך בית ישראל".

    במרוצת השנים הגיע מנהל השיווק למגזר החרדי ר' משה שלזינגר לא אחת במעונם של גדולי ישראל שליט"א, הציג בפניהם את מערך השדרה החרדית הניהולית ומתאמי קשרי הקהילה של מכבי הפועלים במסירות רבה למען הציבור כולו, ושמע מהם את התפעלותם הרבה על היוזמה החשובה והפעילות המסורה.

    הגורם המשמעותי לעוצמתה של מכבי במגזר החרדי הוא הקשר עם מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, רבני הקהילות, מובילי הדעה ועם חברי הקופה. נתוני הביטוח הלאומי מלמדים כי מכבי שירותי בריאות מסיימת שנה אחר שנה עם צמיחה במספר החברים ושיעור הנאמנות הגבוה ביותר של חבריה. כן מלמדים הנתונים כי מכבי שירותי בריאות, מובילה ברוב הריכוזים החרדים ברחבי הארץ עם פריסה רחבה מאוד של רופאים מומחים, מרפאות ומכונים, נגישות מרבית לכלל שירותי הרפואה קרוב לבית ומעל הכל – הקשר המיוחד שיש למכבי עם המגזר החרדי על ידי השדרה החרדית הניהולית ומתאמי קשרי הקהילה הקשובים לצורכי החברים בערים החרדיות. ברגע האמת הם יעשו הכל כדי לסייע לחברים במקצועיות ובמסירות רבה.

    "הם מתחילים את עבודתם בשעות הבוקר המוקדמות ועובדים לא פעם עד השעות הקטנות של הלילה", מסביר הרב שמחה שטיצברג חבר הנהלת מכבי וחבר דירקטוריון אסותא וחבר מועצת עיריית בני ברק. עם כניסתם לתפקיד עוברים מתאמי קשרי הקהילה הכשרה מקצועית, ואחת לכמה חודשים הם עוברים סדנאות הכשרה במגוון נושאים וימי עיון לטובת שיפור השירות לכלל החברים.

    המצאת רעיון ה'מתאם'

    מכבי הייתה הקופה הראשונה שהמציאה את המושג מתאמי קשרי קהילה, משום שהבינה כי לציבור החרדי צרכים ומאפיינים ייחודיים וכי רק מי שמגיע מתוך המגזר יכול לגשר בין השירותים הרפואיים ונותני השירותים למקבלי השירות – החברים החרדים.

    כיום יש למכבי פריסה מושלמת של צוותים איכותיים ומסורים הנותנים מענה לחברי מכבי.

    הטמעת הרעיון

    הרב חיים פרוינד מנכ"ל עזר מציון וחבר הנהלת מכבי מציין כי מדובר בסך הכל בתגובה טבעית ומתבקשת. הרי אין חולק על כך שהקופה המספקת את השירות המיטבי, ברמה הגבוהה ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר, זו מכבי. פשוט שדרגנו והתאמנו את השירות המצוין לצרכי החברים" הוא אומר. מתאמי קשרי הקהילה הם חוד החנית של הקופה, כך מגדיר אותם הרב פרוינד, במכבי לא נהנים רק מזכות הראשונים אלא גם מהעובדה שבמכבי רואים במתאמים עובדים חיוניים למערכת שתרומתם הכרחית ונחוצה.

    הקשבה קבלה והפנמה

    "מה שצריך הוא להקשיב", כך מצהירים חברי הנהלת מכבי הרב שטיצברג והרב פרוינד. עם זאת, החכמה היא לא רק להקשיב, אלא בעיקר לקבל ולהפנים. במכבי הוכיחו שהם אומנים בהקשבה, אבל בעיקר ליישם את המסקנות העולות מתוך אותה הקשבה ולהביאן לידי מעשה, ואת זה אנו רואים בכל יום מחדש ובכל אחד מאזורי הפעילות של הקופה. במכבי מדגישים כי השדרה החרדית הניהולית ומתאמי קשרי הקהילה הם הגשר שנועד להיטיב ולהתאים את השירות הרפואי המקצועי הטוב ביותר של מכבי לצרכי הקהילה החרדית והם עושים זאת בהצלחה רבה. וכהגדרתם של גדולי ישראל: הם שליחי עמך בית ישראל.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אח ר' משה ר' משה שלזינגר היקר והאהוב!
      חג שמח וכשר

    2. 3

      מה שווה צוות כזה גדול כנגד מנכ"ל אחד….