ומי יזכור את בעלי העסקים? \\ דעה

    אתר קול חי No Comments on ומי יזכור את בעלי העסקים? \\ דעה

    משבר הקורונה חשף מאות אלפי ישראלים לסכנה מיידית בה מטה לחמם נשבר. רבים מהם הוצאו לחל"ת או פוטרו וכיום כל ישראלי חמישי אינו יכול לפרנס את משפחתו. נתונים אלה מדאיגים מאוד והם משקפים את הנזק המיידי שנוצר בעקבות המשבר. סביב נתונים אלה ראוי לתת את הדעת לאותם עסקים שפשוט נאלצו לסגור את עצמם. הם לא …

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר הקורונה חשף מאות אלפי ישראלים לסכנה מיידית בה מטה לחמם נשבר. רבים מהם הוצאו לחל"ת או פוטרו וכיום כל ישראלי חמישי אינו יכול לפרנס את משפחתו. נתונים אלה מדאיגים מאוד והם משקפים את הנזק המיידי שנוצר בעקבות המשבר.

    סביב נתונים אלה ראוי לתת את הדעת לאותם עסקים שפשוט נאלצו לסגור את עצמם. הם לא נחשבים כמובטלים ולא זכאים לדמי אבטלה. הם מובטלים סמויים עם הרבה הרבה חובות אך ללא זכויות.

    בעלי העסקים הקטנים והבינוניים הם המבחן האמיתי של ממשלת ישראל לעת הקרובה. רוב הכוח העובד במדינת ישראל מועסק דרך אותם עסקים והגיע הזמן שתינתן תוכנית כלכלית אמיתית עבורם.

    כל מי שיודע, בכלכלה ישנם את כוחות השוק שבדרך כלל יודעים לייצב את עצמם בזמנים רגילים אך בזמן משבר כמו עכשיו, על הריגולטור, קרי, הממשלה ובנק ישראל, להכניס את היד עמוק לכיס, לבנות תכנית כלכלית ברורה ולא ערטילאית ולשקם את העסקים שנפגעו.

    דבר זה יכול להיעשות במספר דרכים.
    דבר ראשון דרך הקלה במיסים עבורנו- העצמאיים.
    על הממשלה לקבוע כי עד סוף שנת 2021 אחוז המס שעצמאים נאלצים לשלם יפחת משמעותית.
    כיום, כמעט כל שקל שאנו מכניסים כמחצית ממנו הולך למדינה.
    ככה לא מייצרים צמיחה- ככה מייצרים כאוס מוחלט.

    אז נכון, מיסים הם חלק משמעותי מהכנסות המדינה אך בשעת משבר כמו עכשיו חייבת להינתן הקלות לבעלי העסקים, זו לא טובה שהממשלה עושה עבורנו אלא חובתה. עליה להניע את גלגלי היצור ולהחזיר עובדים אל שוק העבודה.

    דרך נוספת לשיפור המצב הכלכלי אחרי המשבר הוא בהעדפה וקניית מוצרים כחול לבן.
    נכון, זו נשמע כמו עוד קלישאה אבל בעת הזו, על ממשלת ישראל לחזק באופן משמעותי את הרכישות המקומיות כדי לשמור על התעשייה הישראלית גם אם היא תהיה יקרה מעט יותר מתוצרת חוץ.

    בתחום האופטומטריה בו אני עובדת, חווים כמו כולם את ירידות השוק. בשעת משבר כל אחד מבקש לשמור על כספו כמה שיותר ובשל כך קיימת ירידה דרמתית במכירות. יחד עם זאת, למקצוע שלנו אין תחליף שכן כולם צריכים לרכוש משקפיים.

    הבחינה האמיתית של פעילות הממשלה תהיה בענפים שניתן להסתדר בלעדיהם כמו תעופה ופנאי.
    נראה כי גם ראשי משרד האוצר טרם החליטו מה ואיך לפעול אבל דבר אחד ברור כי יש צורך מיידי לא רק בהקצאה סכומי עתק להצלת הכלכלה הישראלית אלא בעיקר בשינוי מדיניות.

    שינוי שיתבטא בכך שמדינת ישראל תעודד את בעלי העסקים, תפחית את המיסים והעלויות השוטפות אותם הם משלמים ותיתן להם את האפשרות באמת לפתח את עסקיהים עם כמה שפחות בירוקרטיה.

    אם משבר הקורונה הגיע רק בשביל שראשי המדינה יבינו כי עליהם לחבק את בעלי העסקים, דיינו.

    הדר מילר היא אופטומטריסטית ב"אופטיקנט" בקרית הממשלה, רמלה. מומחית בהתאמות משקפיים ועדשות מגע לילדים ונוער, ראיה ירודה, התאמת עדשות לקרטוקונוס ועדשות טיפוליות פוסט ניתוחים.



    0 תגובות