פסח כשר בבסיסי צה"ל בצל הקורונה • ראיון

    קובי פינקלר No Comments on פסח כשר בבסיסי צה"ל בצל הקורונה • ראיון

    סא"ל גיל גלעד ראש ענף כשרות בצה"ל לקול חי: "הרבנות הצבאית הכשירה מאות חיילים לעריכת לילות סדר מצומצמים" | כך נערכו בצה"ל לליל הסדר למהדרין, בצל הקורונה

    הכנות לפסח תש"פ בבסיסי צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע אחרי חג הפסח בשנה שעברה, התכנסו כל ראשי ענף הכשרות בצבא והחלו לתכנן את פסח תש"פ. הפסח הזה, שבפתחו אנו עומדים. התכנון עסק בהפקת לקחים מהפסח הקודם על כל משמעויותיו עם הסתכלות קדימה לשנה זו.

    מיותר לומר, שאיש לא חזה את אשר יהא השנה, אבל כבר לפני כחודש, כאשר בצבא ובמערכת הביטחון הבינו שהשנה זה יהיה אחרת לחלוטין החלו להתארגן בצורה שונה.

    ההסכמים עם חברות ההסעדה הורחבו משמעותית, רכישת המוצרים עלתה במאות אחוזים לאור ההבנה שכל המערך הסדיר ישאר בבסיסים, ומגוון המוצרים והכשרויות השונות הורחב מאד.

    "בשל מגיפת הקורונה הבנו שיהיה לנו אתגר עם אנשי המילואים, שבדרך כלל תופסים פיקוד הן על ההכשרות במטבחים והן על עריכת הסדר ולכן התחלנו להכשיר מאות חיילים הן כאלו שיהיו עורכי סדר והן כאלו שיתפעלו את כל מערך ההכשרה. נערכנו בצורה כזו לתפעול הכח של חיילי הסדיר יחד עם כל אנשי המטה", אומר לנו סא"ל גיל גלעד ראש ענף הכשרות בצבא.

    ראש ענף הכשרות בצבא, סא"ל גיל גלעד

    כבר אתמול (שני) אחר הצהרים, כל קציני השליטה עם אנשי הרבנות הצבאית, הכשירו את כל הכלים, הדליקו את הדודים וכל זאת גם באמצעות אנשי הצוות וגם באמצעות סרטונים שהוכנו מראש.

    השנה גם הוכנה אפליקציה שבאמצעות סרטון יוכל כל אחראי להבין את כל המערך, איך ומה עושים גם כאשר זה נעשה בשליטה מרחוק לפי הכללים.

    ואיך יראה הסדר עם הגבלות משרד הבריאות ? "הרצון שלנו שכולם יאכלו על שולחן אחד לפי ההנחיות המחמירות כשבכל שולחן ישבו בין שניים לשלושה חיילים", אומר סא"ל גלעד ומוסיף "החיילים לא ירגישו את ההבדל כשיגיעו לסדר ולפסח בהמשך, אבל מאחורי הקלעים עומדים הרבה מאד אנשים שמייצרים את כל הפריטים הנדרשים".

    וגם לחיילים שעושים בימים אלו את פעילותם בבני ברק ובערים נוספו דאגו "הרבנות הצבאית מכינה כל שנה אלפי מארזי מנת סדר המיועדות לארבעה אנשים כולל הגדות. כאלו, שהיו מיועדות בכל שנה לשומרים. השנה לכולם יהיה מענה דומה כולל החיילים
    שנמצאים בבני ברק וסביבותיה" אומר גיל.

    ויש לו גם בשורה לעתיד. צה"ל תמיד עם הקידמה וראש ענף הכשרות מספר כי מהשנה הבאה הם יפעילו יומן כשרות דיגיטלי לשיפור מערך הכשרות בצה"ל, דבר שייתן מענה יעיל וטוב יותר למקרים כמו אלו שאנו חווים השנה. ויש לו מילה טובה לכל אנשיו "אני מלא הערכה לכל אנשי הצבא, על הכנה מקצועית ומאתגרת במיוחד השנה להכנת הסדר בצורה הטובה ביותר".

    הכנות לפסח בצה"ל



    0 תגובות