ראש מועצת שומרון: "לא נקבל ממשלה ללא ריבונות"

    אריאל שרפר No Comments on ראש מועצת שומרון: "לא נקבל ממשלה ללא ריבונות"

    ראש מועצת שומרון, יוסי דגן מסמן את גבולות ההתיישבות: "רוב ברור בכנסת להחלת ריבונות, ימינה חייבת להיות חלק מהממשלה"

    ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן צילום: פלאש 90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מגיב הבוקר (שלישי) לפרסומים על הקמת ממשלת אחדות שתכיל גם הסכם על החלת ריבונות על יהודה ושומרון במגבלות מסויימות ואומר: "לא נקבל ממשלה ללא ריבונות וללא ימינה".

    דגן סימן הבוקר את גבולות ההתיישבות אל מול הממשלה המתגבשת; לדבריו "אני מברך על כך שעומדת לקום ממשלת אחדות כאזרח אני חושב ומרגיש שעם ישראל צריך עכשיו אחדות. כראש מועצה אני חושב שאחרי שנה של מערכות בחירות אנחנו זקוקים לממשלה יציבה. עוד לפני נגיף הקורונה, ובטח אחריו.

    "עם זאת אני קורא לראש הממשלה שלא לוותר בנושא הריבונות. לאחר הרבה שנים שחברי ואני נאבקים ופועלים להחלת ריבונות ולבניית לגיטימציה ישראלית ובינלאומית לנושא אנו רואים לכך פירות. גם בתוך מפלגת כחול לבן, רבים תומכים בריבונות, ובזכות העבודה המדינית החשובה של ראש הממשלה, גם ממשל ארה"ב תומך במהלך".

    "חשוב לי להדגיש: אפשר להחיל ריבונות גם בלי הסכמה אמריקנית. בגין ואשכול שהחילו את הריבונות על רמת הגולן וירושלים המשוחררת ועשו זאת בניגוד לעמדת ארה"ב שנלחמה בכך. אולם כיום יש לנו הזדמנות הסטורית של אולי פעם ב-100 שנה, ולא ניתן לפספס אותה. ראש הממשלה צריך להתעקש בעניין, לא לוותר על הרגע ההסטורי הזה ולהביא את הריבונות לכדי מעשה".

    "מדינת ישראל קיימת 72 שנים, ההתיישבות ביו"ש ובירושלים המאוחדת – 53 שנה. מעבר לקו הירוק חיים 12 אחוז מאזרחי מדינת ישראל. הגיע הזמן שהם יהיו שווים לאחיותיהם ואחיהם אזרחי המדינה. במיוחד כשמדובר בלב ארץ ישראל, לב המורשת וההיסטוריה של העם היהודי".

    עוד אומר דגן: "אפשר לקיים ממשלה שיש בה דעות מדיניות שונות, בממשלה יהיו סמנים שמאליים של עמיר פרץ, וגבי אשכנזי ויהיה בה גם רוב לאומי ברור עם 58 חכים בגוש הימין מול 17 בגוש המרכז שמאל. זאת ועוד: יש בכנסת רוב ברור להחלת ריבונות יחד עם ישראל ביתנו וחלקים מגוש המרכז שמאל. על כן לא נקבל בשום אופן מצב של ממשלה שלא מחילה את הריבונות".

    בהתייחס לימינה אומר דגן: "מפלגת ימינה – היא חלק מגוש הימין, הם אחינו ושותפים מלאים שלנו. וכאיש ליכוד שהצביע ליכוד, אני קורא לראש הממשלה שלא להפקיר את השותפים שלנו. נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ והרב רפי פרץ הם אנשים יקרים ושותפים. חייב להיות פתרון".

    בהתייחס לח"כ יולי אדלשטיין אומר דגן: "גם את ח"כ יולי אדלשטין אסור להפקיר עכשיו. מעבר לכך שהוא סמל ואסיר ציון, הוא היה יו"ר כנסת במשך 7 שנים ותפקד באופן מעורר כבוד והערכה. אפשר להקים ממשלת אחדות עם יסודות לאומיים, עם כל גוש הימין וחברים חשובים ויקרים מגוש המרכז-שמאל שמצטרפים לממשלה. אולם אסור ולא ניתן לפספס את ההזדמנות ההיסטורית של הריבונות".



    0 תגובות