ראה"מ לציבור בישראל: "משלישי עד שישי יוטל סגר מלא בכל המדינה"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ לציבור בישראל: "משלישי עד שישי יוטל סגר מלא בכל המדינה"

    ראש הממשלה בהצהרה מיוחדת לתקשורת תקף את ההסתה כנגד הציבור החרדי וחיזק את תושבי ב"ב, "החיבור הזה של המורשת שלנו, של העבר שלנו, ידענו כל כך הרבה סבל ואתגרים שעברנו יותר מכל עם אחר" | ראה"מ התייחס לאפשרות של יציאה מהמשבר, העזרה הכלכלית למשק, מערך הבדיקות והשיחות עם מנהיגי העולם | פסח תש"פ

    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן הערב (שני) ההצהרה לעם בישראל לקראת ערב חג הפסח הבעל"ט. ראה"מ עדכן בפתח ההצהרה, "אזרחי ישראל, אנחנו בשבוע גורלי, לעולם ולמדינת ישראל. הוא גורלי כי בקרב הבלימה מול הקורונה, הימים הללו יקבעו את הכיוון – התקדמות או נסיגה, ולאנשים רבים – חיים או מוות".

    נתניהו הביא את ניו יורק כדוגמא: "בניו-יורק המגיפה משתוללת. הנשיא טראמפ אמר לאזרחי ארה"ב שהרע מכל עדיין לפניהם. באירופה, המדינות מוכות הקורונה הצליחו להקטין במעט את מספר המתים. זה נותן אופטימיות, אבל התמונה בכללותה מוסיפה להיות קודרת. מאות הלוויות באירופה מדי יום, אנשים נאבקים במחלה".

    נתניהו פנה ואיחל איחולי החלמה לראש ממשלת בריטניה, "אני מבקש בשם כולכם לשלוח איחולי החלמה מהירה לידידנו, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שנאבק עכשיו במחלה".

    "הסופה הפראית הזאת, של פעם במאה שנים, גובה קורבנות ברחבי העולם, גובה קורבנות מכל חלקי העמים בלי הבחנה, והיא מזעזעת כלכלות במדינות רבות".

    בישראל עדכן נתניהו, "אצלנו המצב טוב יותר. בזכות הצעדים השיטתיים שנקטנו, ושאנחנו נוקטים, בפירוש יש מגמת שיפור. אבל מי שחושב שאפשר לסיים את המשבר של הקורונה ב"זבנג וגמרנו" – טועה טעות מרה".

    ההחמרות בפסח לאור לקחי פורים: "חוכמת הדורות שלנו מלמדת שיש דרך קצרה שהיא ארוכה, ויש דרך ארוכה שהיא קצרה. כשמדובר בבריאות ובחיים שלכם, אזרחי ישראל, אסור שיהיו קיצורי דרך. ראינו מה קרה לפני חודש באירועי חג הפורים. ההידבקות בנגיף התפשטה במעגלים רחבים. אני אומר כאן בצורה הכי ברורה שיכולה להיות: פסח לא יהיה פורים".

    ליל הסגר: "כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת, שנמצאת עכשיו אתכם בבית. מתוך אחריות עמוקה לשלום הציבור נחליט הערב בממשלה על הטלת סגר כללי ברחבי המדינה. ממחר (שלישי) ב-16:00 אחר הצהריים תישארו בערים וביישובים שלכם".

    נתניהו הוסיף, "התושבים בשכונות מסוימות בירושלים, שעליהן נחליט ונודיע, יישארו במרחב שיוגדר להם. הסגר הכללי יימשך עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר. אבל יש עוד הגבלה: ביום רביעי, לפני ליל הסדר, כל אחד ואחד נשאר בביתו משעה 18:00 בערב עד למחרת ב-07:00 בבוקר. אני יודע שיש פה הכבדה גדולה, אבל פשוט אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות" הבהיר ראש הממשלה.

    ראש הממשלה פנה לציבור וביקש, "אני מבקש מכם למלא אחר ההנחיות שלנו, אני מבקש מכם לעשות זאת במשמעת עצמית ובאחריות אישית. תעשו זאת למענכם, למען יקיריכם, למען השוטרים והשוטרות, למען החיילים והחיילות היקרים שלנו, שיחד עם צוותי הרפואה וצוותי מד"א עושים מלאכת קודש. מלאכים בלבן, מלאכים במדים. אני רוצה להודות גם לאומנים הרבים שמתנדבים בבתים ובמרפסות, כדי לשמח את הלבבות, ואני אומר לכם: כל הכבוד לכם. עם אחד אנחנו".

    אופטימיות זהירה: "בד בבד עם ההקשחה בהנחיות, אני שמח לומר לכם – יש סימנים חיוביים באופק. אבל אני מבקש מכם באותה עת, אל תיכנסו לשאננות. אסור לנו להיכנס לשאננות. אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה מן המשבר. זה יקרה רק אחרי סיום חג הפסח והמימונה, וכללים זהים יופעלו גם בנוגע לחגים של אחינו ואזרחינו הלא יהודים. אבל יש אפשרות ריאלית שאם המגמות החיוביות בישראל יימשכו, אנחנו נצא בהדרגה מן הסגר אחרי חג הפסח והמימונה".

    "בראש ובראשונה, אזרחי ישראל, זה תלוי בכם. זה תלוי במידת מילוי ההוראות הקשות שאנחנו מורים לכם לטובת הכלל".

    נתניהו הבהיר "היציאה תיעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה. הבטוחים ביותר יצאו ראשונים, ומי שנמצאים בסיכון הגדול יותר יצאו אחרונים, הם יישארו ככל שניתן בבידוד. אנחנו חייבים להגן על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון חיים ממש, והדרך לעשות זאת היא לשמור על בידוד".

    הכלכלה תתחזק שוב, "תחילת היציאה תפיח רוח חיים במשק. היא תיתן תקווה לעצמאים ולשכירים כאחד, לעסקים הקטנים שנאנקים, וגם לעסקים הגדולים – שגם הם נאנקים. ברגע שאנחנו משנים כיוון, ברגע שאנחנו מתחילים להגביר את הפעילות במשק, הכל מתחיל להשתנות".

    הסיוע הכלכלי למשק, "בינתיים, כדי לעבור את הפרק הזה, העברנו בממשלה אתמול החלטה על תקציב חירום של 90 מיליארד שקל. זה סכום דמיוני. העברנו אותו כדי לעזור לכם – העצמאיים, השכירים, מבקשי העבודה, המובטלים. הסכום הזה כולל גם את מענק החג שנמצא בשלבי חקיקה מתקדמים בכנסת. אני מאוד מקווה שהכנסת תשלים את החקיקה הזאת בהקדם, כדי שהמענק יגיע עוד בחול המועד, ישר לחשבון הבנק שלכם. בכל מקרה, הוא יגיע".

    ראש הממשלה ביקש מהאזרחים לסייע למשק הישראלי, "אני מבקש מכם עוד דבר חשוב, בייחוד בימים הללו – אני מבקש מכם לרכוש מוצרי צריכה מתוצרת ישראל. מוצרי מזון, חקלאות, תרופות, בגדים – הכל תוצרת הארץ".

    על בדיקות הקורונה הסביר ראש הממשלה, "אני מאמין שהאסטרטגיה הזאת תשקם את כלכלת ישראל. שזורים בה הרבה מאוד מרכיבים, אחד מהם הוא מספר הבדיקות לגילוי החולים. הבדיקות מספקות לנו הערכה טובה יותר על המצב של התחלואה ומיקום התחלואה באוכלוסייה בארץ".

    ראה"מ הסביר את העיכוב בבדיקות, "אנחנו שואפים להגיע תוך ימים ל-10,000 בדיקות. זה היה קשה מאוד להגיע לשם, הייתה ירידה משום שחלקים פתאום חסרים ואתה מגלה שאת ההזמנה שהזמנת – מישהו אחר לקח. התגברנו על זה, ואנחנו נגדיל את המספר גם מעבר ל-10,000, כדי לאפשר את אותה יציאה מדורגת ובטוחה מן הסגר".

    נתניהו הוסיף, "אני רוצה שתדעו מה זה אומר, 10,000 – זה ממקם אותנו במקום שני בעולם בבדיקות לנפש. אני חושב שאסטוניה, שיש לה בסך הכל כמיליון אזרחים, מקדימה אותנו. יש לנו פחות או יותר את אותו מספר בדיקות שיש לדרום קוריאה, עם אוכלוסיה פי חמישה משלנו, ובריטניה עם אוכלוסייה של פי שבעה מאיתנו. יש כאן מאמצים גדולים מאוד, וכדאי לשים את הכל בפרספקטיבה. ישראל מובילה בהרבה מאוד דברים, ולא סתם היא דורגה כמדינה הבטוחה ביותר בעולם".

    "מאמצי הרכש שלנו להשיג את הציוד הרפואי הדרוש לנו, כולל את המרכיבים לבדיקות הקורונה, מתבצעים בתנאים של תחרות בינלאומית עזה, והמאמצים הללו הם בלתי נלאים".

    ראש הממשלה סיפר: :היום שוחחתי עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וסיכמנו על שיתוף פעולה גם בנושא הזה. הוא שיבח אותי על הצעדים שאנו נקטנו כאן במאבק נגד הקורונה. כשדיברתי איתו, סיפרתי לו שאני עושה הפסקה בפגישה שהייתה לי עם חבר הכנסת בני גנץ, והוא אמר לי: 'חשוב מאוד שתאחדו כוחות בשביל מדינת ישראל'. אני מסכים איתו, ואני משוכנע שאפשר להגיע לממשלת אחדות. הדרך עדיין לא הסתיימה, עדיין יש מכשולים, זה לא דבר פשוט, אבל אני מאמין שעם רצון טוב ומאמץ הדדי משותף אפשר להגיע לזה, ואפשר וצריך להגיע לזה בהקדם".

    האחדות: "האחדות נדרשת לא רק ברמה הפוליטית, היא נדרשת גם בתוך החברה הישראלית. בימים האחרונים אני ראיתי התגייסות נפלאה של נוער, של מתנדבים. פשוט התגייסות יוצאת מן הכלל. ראיתי רופאים שחלו בקורונה, וכמו חיילים שנפצעו בשדה הקרב, הם רוצים לחזור חזרה כדי לטפל בחולים. אותו הדבר רואים עם הרופאות ועם האחיות – זה פשוט דבר מדהים. כולנו מצדיעים להם".

    ראש הממשלה התייחס להסתה כנגד הציבור החרדי: "אבל אני אומר גם ביושר שראינו תופעות אחרות. ראינו הסתה איומה נגד הציבור החרדי, גם בתקשורת וגם ברשתות החברתיות. זה בלתי מקובל, זה בלתי נסבל. אני יודע שזה לא משקף את הדעה של רוב רובם של אזרחי ישראל".

    ראש הממשלה עדכן את עם ישראל כי "לפני שעה קלה שוחחתי בטלפון עם ראש העיר של בני ברק, אברהם רובינשטיין, חיזקתי אותו ואת התושבים. הוא נמצא בבידוד, אני נמצא בבידוד, אבל אמרתי לו שבניגוד לשיר של זוהר ארגוב אנחנו לא ב'בדד', כי אנחנו ביחד. גם בבידוד אנחנו לא בבדידות, אנחנו ביחד. הוא סיפר לי שהוא מקבל אינספור שיחות חיזוק מאזרחים מכל רחבי הארץ, מראשי ערים. הוא אמר לי: 'יש לנו עם נפלא, אין עם כזה בעולם".

    עוד הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו מחבקים את תושבי בני ברק, כמו שאיטליה כולה מחבקת את תושבי לומברדיה, והלב שלנו עם בני ברק כמו שכל איטליה עם לומברדיה. אבל יש לנו עוד חיבור, חיבור נוסף, החיבור הזה של המורשת שלנו. העבר שלנו שידע כל כך הרבה סבל, כל כך הרבה אתגרים, כל כך הרבה משברים שעברנו אותם, יותר מכל עם אחר בתולדות האנושות".

    "חג הפסח מנציח את יציאת מצרים, התגברות על משברים, התגברות על מיצרים. אני גדלתי על שירו הנפלא של זאב ז'בוטינסקי, "שיר בית"ר". הוא כותב שם: "תגר על כל מעצור ומצר". זה מה שאנחנו עושים היום".

    בסיום דבריו אמר נתניהו: "בכל דור ודור אנחנו מתגברים על האתגרים, ודומה שבמאה השנים האחרונות לא ראינו אתגר כזה, אבל אני יודע שאף על פי שזה אתגר עולמי שכל האנושות חווה – אני יודע שאנחנו עוברים אותו יחד ועוברים אותו בהצלחה. אנחנו כותבים יחד פרק קשה, אבל רב הוד בתולדות עמנו ובתולדות מדינתנו".

    "אני רוצה לברך את כולכם, אזרחי ישראל, בחג פסח כשר ושמח. אני רוצה לברך אתכם, שנעבור יחד את המיצר ונצא מבידוד לחירות. חג שמח".



    0 תגובות