- רדיו קול חי - -

משה בר סימן טוב תוקף: "הצבת הגדרות בר"ג הוא מעשה מכוער ולא אנושי"

צילום: פלאש90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התייחס למצב בחברה החרדית: "אנחנו נערכים להיטל סגר גם על ערים אחרות. אנחנו צריכים לסייע להחזיק בחברה החרדית את הבידוד כמו שצריך וגם שליחת אוכל ולתת לחולה אפשרות לשהות במלונית שמתאימה לצרכים שלו גם מצד הכשרויות".

המענה החסר: "האירוע הוא מאוד גדול יש קרוב ל-9 אלף חולים. אנחנו ומשרד הביטחון נותנים את המענה ונערכים להגדיל את המענים בזמן הקרוב נדע להתמודד עם המענים בצורה טובה יותר".

סימן טוב תוקף את ההסתה כנגד החרדים וקרוא להושיט יד: "הדרך להתמודד עם התחלואה זה לעבוד יחד. אנחנו צריכים להושיט יד. ההתנהגות במגזר החרדי השתנה לגמרי. הציבור החרדי, והשר ליצמן תחת הסתה שלא בצדק. הצבת הגדרות ע"י עיריית רמת גן הוא מעשה מכוער ולא אנושי".

על מניעת טיפול רפואי מחולים תושבי ב"ב אומר סימן טוב במפורש: "ההנחיה היא מאוד ברורה, כולם צריכים לקבל את השירותים לא משנה מאיפה האדם מגיע. אין מקום לאפליה. אלו ההנחיות שהיו וימשיכו להיות".

ש. האם היקף הבדיקות בבני ברק הגדיל את מספר החולים בעיר בניגוד לערים אחרות שאולי שם מספר הבדיקות הוא נמוך? ת. "על פי החולים הקשים אנחנו יודעים אם בדקנו בצורה נכונה או לא. אין חריגה בין מספר החולים קשה למספר החולים. בבני ברק אחרי שגילינו שיש שם אחוז גבוה הגברנו את הבדיקות שם".

על החזרה לשגרה: "אנחנו מקווים שנראה ירידה בקצב המקרים החדשים של בתחלואה. אם נראה ירידה בקצב אנחנו נוציא את המשק אט אט חזרה ואולי אף חזרה ללימודים, שנראה מספר דו ספרתי של חולים נחזיר את השגרה בקצב מדורג".

לקראת חג הפסח מחדד סימן טוב את ההנחיות: "האחריות של החברה הישראלית הביאה לכך שהמצב שלנו יותר טוב. מצד שני יש מספר גדול של חולים שיכול להתהפך בתוך מספר ימים. במיוחד עכשיו לקראת חג הפסח שרוצים לצאת ולפגוש חברים ומשפחה, זה יכול לשנות את תמונת התחלואה בישראל. זה לא משנה מי אנחנו צריכים להקפיד על הכללים".