- רדיו קול חי - -

זעם בימין על ההסכם הקואליציוני המתגבש: "ההפיכה השיפוטית חוזרת אל הבמה"

בעוד המגעים בין הליכוד לכחול לבן נכנסים לתהליכים מואצים לקראת חתימה שייתכן ותהיה כבר בשעות הקרובות, ההסכם הקואליציוני המסתמן עלול ליצור כעס גדול במחנה הימין. לאור הכניעה כפי שמכנים בימין לכחול לבן בעניין תיק המשפטים והשליטה בוועדה למינוי שופטים.

על פי המסתמן: החלת הריבונות בתמיכת ארה"ב תהיה כבר תוך חודשיים וחצי, לאחר "היוועצות" עם גנץ ובהסכמת האמריקנים. תהיה חופש הצבעה בממשלה ההסכם צפוי לעבור בקולות.

תיק המשפטים יהיה בידי כחול לבן ויופקד בידיו של אבי ניסנקורן, בנוסף ככל הנראה גם השליטה בוועדה למינוי שופטים תהיה בידי כחול לבן.

בנוסף, יו"ר הכנסת המסתמן הוא – יריב לוין. מדובר בניצחון משמעותי לגנץ שדחק החוצה את יולי אדלשטיין האיש שהגיע למקום הראשון בליכוד.

כחול לבן יכולה לבחור בין תיק החוץ לתיק החינוך. 30 שרים יושבעו בהקמת הממשלה, אחרי משבר הקורונה יורחב מספר השרים ל-34.

הג'ובים בכחול לבן: לבקשת כחול לבן – חוק נורבגי שיכניס לכנסת שורת חכים חדשים רק מחוסן לישראל. כך מדווח עמית סגל.

בכחול לבן אומרים היון כי לגבי מהלך החלת הריבונות, הסכמתנו לא תידרש למהלך כזה: "אמרנו מהרגע הראשון שאנחנו נצטרך להתפשר בעניין הריבונות, אבל לא נוותר בסנטימטר אחד בכל מה שקשור למערכת המשפט".

בימינה שומעים את ההסכם המתגבש ותוקפים את ראה"מ: "לפי הפרסומים, בהסכם המתגבש נכנע נתניהו בעניין המשפטי לחלוטין לכחול לבן. אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שלו חוזרים אל הבמה וימשיכו למנות את בני טיפוחיהם לבית המשפט העליון. והכל במזומן ומרגע הקמת הממשלה. זו תהיה בכיה לדורות ואנחנו קוראים לנתניהו להתעשת ולעמוד על הקווים האדומים של מחנה הימין".

בימינה מוסיפים כי "ב"תמורה" "קיבל" נתניהו ניסוח עמום לגבי הריבונות שלא אומר כלום, וגרוע מכך, דוחה את הריבונות סמוך מידי לבחירות בארה"ב באופן שמטיל צל כבד על האפשרות לקבל הסכמה אמריקאית למהלך".

בימינה קראו לנתניהו "לכרוך את חוקי הרוטציה עם הריבונות ולהביא לממשלה את החלת הריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון לפני העברת חוקי הרוטציה בכנסת. אחרת ברור מאוד שנישאר בלי הריבונות".