מבצע 'אביב מוגן': כך נערכת המשטרה לקראת הסגר ב'ליל הסדר'

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on מבצע 'אביב מוגן': כך נערכת המשטרה לקראת הסגר ב'ליל הסדר'
    Israeli police officers at a temporary "checkpoint" in Jerusalem, to check people are not disobeying the governments orders on a partial lockdown, in order to prevent the spread of the Coronavirus on April 3, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ????? ?????? ???? ?????? ?????? ?????? ?????? צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר הושלם אישור התכניות של משטרת ישראל לקראת חג הפסח. מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אישר את התכנית המבצעית להיערכות משטרת ישראל בטרום חג הפסח ובמהלך ימי החג עצמם במבצע שיקרא: ׳אביב מוגן׳.

    בימים אלו משטרת ישראל משלימה את היערכותה לקראת חג הפסח תש״פ שיחול החל מיום רביעי הקרוב ערב חג הפסח. עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד באכיפת התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם ומניעת יציאה למרחב הציבורי כלל.

    במשטרה אומרים לציבור אנו מחדדים ומזכירים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן הפעם כל אחד חוגג את חג הפסח בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית.

    בשעה שאזרחי ישראל ישבו בשולחן החג וישהו בביתם, אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג״ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה״ל, יתפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו.

    פעילות המשטרה תחל עוד בטרם החג ועל רקע ההכנות של הציבור לקראתו. במהלך הימים הקרובים תבצע המשטרה ברחבי הארץ פעילות פיקוח ואכיפה משמעותית בסופרים ובמרכולים, זאת ע״מ לוודא כי מכירת המזון בהם מתבצעת בהתאם לתקנות ותוך שמירה על מרווחים בין הקונים, תוך מניעת התקהלות אסורה בתוכם ומחוצה להם.

    דגש מיוחד יינתן בקרב הציבור החרדי, זאת על רקע ההכנות ומנהגי החג, לצורך מניעת התקהלות אסורה ומסוכנת במרחב הציבורי. אנו קוראים לציבור לנהוג באחריות ולשנות ממנהגיו והתנהלותו בעתות שגרה, כשהכלל הוא: צמצום היציאה למרחב הציבורי ככל שניתן.

    החל משעות הבוקר בערב חג הפסח, תגביר המשטרה את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות אקראיות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים.

    בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בניגוד לתקנות. אנו קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים שלא לצורך חיוני שהוגדר- אסורה ומהווה הפרה של התקנות.

    בטרם חג הפסח ובמהלכו, פעילות המשטרה לאכיפה ופיקוח תימשך בכל רחבי הארץ, מהיבשה מהאוויר ומהים, זאת בכדי לוודא כי התקנות מיושמות בשטח. המשטרה לא תאפשר לאף אדם ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. במשטרה מחדדים את הנהלים לאור הפרתם בקרב הציבור החילוני בשבת האחרונה, נזכיר כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי.

    במשטרה מבהירים כי יש להפריד  בין מידע לחירום: בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110.

    במשטרה מוסרים לציבור כי בנימה אישית ובצל המציאות המורכבת והחריגה שנכפתה על כולנו, משטרת ישראל מאחלת לכל בית ישראל חג פסח שמח, בטוח ובריא.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני ספציפית הולך לצעוק והמדפסת את מה נשתנה

    2. 1

      אסור לנשום עוד מעט????