ליצמן: "תושבי ב"ב והריכוזים החרדים אינם אמורים לקבל יחס משפיל"

    איתי גדסי 2 Comment on ליצמן: "תושבי ב"ב והריכוזים החרדים אינם אמורים לקבל יחס משפיל"

    שר הבריאות יעקב ליצמן קורא להפסיק את שיח השנאה שמקדמת התקשורת, ומבהיר יחד עם זאת,"ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף" | ליצמן הודה לדרעי וגפני: "עוסקים במלאכת הצלת החיים מתוך אחריות רבה לכלל אזרחי ישראל"

    שר הבריאות יעקב ליצמן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד שר הבריאות יעקב ליצמן מבודד בביתו לאחר שאובחן כחולה קורונה התקשורת הכללית לא מפסיקה במסע הסתה רווי שנאה ותיעוב כלפיו, למרות הצלחתה של מערכת הבריאות בהתמודדות עם המגיפה תחת ידיו והחלטותיו, הדבר לא מנע את מסע ההשמצות האישי כנגדו.

    שר הבריאות יעקב ליצמן מפרסם היום (שני) את הודעתו לאור השיח של שנאה שמקדמת התקשורת בישראל, "בעת חירום זו בו כלל אזרחי ישראל מתמודדים באותה מידה, יש להפסיק את השיח המגזרי, לטובת שיח מקצועי, בטחוני ורפואי", מבקש שר הבריאות.

    שר הבריאות מבהיר כי כל ההחלטות מקצועיות, "הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הבטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית".

    ליצמן תוקף את ההסתה כנגד הציבור החרדי, "האמירות כביכול החרדים מדבקים בנגיף מוטעות ומסוכנות. הציבור החרדי ממושמע להנחיות ושומר על כללי הזהירות בהקפדה|". ליצמן מבהיר "בכל אוכלוסיה יש מיעוט קטן שאינו שומר מספיק וכלפיו נדרשת אכיפה בידי הגורמים המוסמכים. אך אין להכליל וחלילה מלהפוך את משבר הקורונה לנקודת עימות בין האוכלוסיות והמגזרים בישראל" אומר שר הבריאות.

    שר הבריאות קרא לראש עיריית ר"ג לרסן את עצמו, "תושבי בני ברק ואיתם כלל הערים וריכוזי האוכלוסיה החרדית אינם אמורים לקבל יחס מפלה ומשפיל. אני קורא לראש עירית רמת גן להימנע מצעדים מעוררי מדון וחיכוך בין האוכלוסיות".

    שר הבריאות הסביר כי לקראת החג יטילו עוצר על ישראל לאור הפוטנציאל בהתפשטות הנגיף בחג, "לקראת חג הפסח, המאמץ הלאומי מתמקד במאבק בהתפשטות הנגיף בכל דרך, באמצעות מניעת כל יציאה מהבית ללא צורך חיוני ועל פי ההנחיות".

    יחד עם ההגבלות מבהיר ליצמן, "פניתי לגורמי המשטרה, אנשי הביטחון והחירום לפעול בהבנה וברגישות כלפי הציבור, במטרה לסייע לאזרחים להתמודד בימים מורכבים אלו, ולא להקשות עליהם במצב הקשה שהאוכלוסיה נמצאת בה".

    שר הבריאות הודה לשר הפנים ולח"כ גפני ואמר, "ברצוני לציין את ראשי הציבור החרדי, ידידיי שר הפנים הרב אריה דרעי והרב משה גפני, העוסקים במלאכת הצלת החיים מתוך אחריות רבה לכלל אזרחי ישראל ובתוכם למען הציבור החרדי בייחוד בימים קשים אלה".

    בסיום דבריו אמר שר הבריאות, "ראש הממשלה, המל”ל, משרד הבטחון, וזרועות הבטחון מגבים את פעילות מערכת הבריאות, כדי שנעבור את חג הפסח בבטחה וללא תקלות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ליצמן מבקש ולא בתמימות ,אבל בהתנהגותו הוא גורםמשמעותי בן שלל הסיבות ליחס המשפיל הזה.

    2. 1

      רוצחים בדם קר לדעתי זה מוכיח על כוונתם במשך ימי השנה שברור שאינו לשם שמים