ההסתדרות הלאומית: לבטל את התשלום החודשי על רכב צמוד לעובדים בחל"ת

    עמית דניאל No Comments on ההסתדרות הלאומית: לבטל את התשלום החודשי על רכב צמוד לעובדים בחל"ת

    ההסתדרות הלאומית לרשות המיסים בעקבות משבר הקורונה: בטלו לאלתר את שווי השימוש ברכב ל-100,000 עובדים בחל"ת וכך הם יחסכו 1,000 בממוצע בחודש על רכב שאין להם צורך בו בתקופה זו

    רכבים • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות הלאומית פנתה הבוקר (שני) אל ערן יעקב, ראש רשות המיסים בדרישה להפסיק את שווי שימוש ברכב הצמוד לעובדים שיצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה ובכך לא לנכות משכרם כ-1,000 שקלים בממוצע עבור הרכב.

    במכתב שנשלח הבוקר נכתב: "כמיליון עובדים הינם דורשי עבודה כאשר כ-90% מהם נמצאים בחופשה ללא תשלום מעבודתם, בעקבות המשבר במשק כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה. שיעור לא מבוטל מהעובדים הנמצאים בחופשה ללא תשלום הינם בעלי רכב צמוד מטעם המעסיק אשר לאור המגבלות מתוקף תקנות החירום אין בידיהם כל אפשרות בתקופה זאת ליהנות מההטבה החייבת במס".

    על פי רשות המיסים, על מנת שלעובדים תעמוד זכאות להקלת בשווי הרכב עליהם לצאת לחל"ת כך שלא יתקיים בינם לבין המעסיקים יחסי עובד- מעביד וכן שהרכב יוחזר אל המעסיק.

    במכתבה של ההסתדרות הלאומית אל רשות המיסים ביקשה ההסתדרות הלאומית לבטל את התנאי השני של החזרת הרכב כדי להקטין ולו במעט את השתת הנטל הכספי מציבור עצום של עובדים במדינת ישראל.

    על פי ההערכות של ההסתדרות הלאומית, מדובר על כ-100,000 עובדים שיכולים להינות מהטבה זו. על פי חישוב של זקיפת מס ממוצעת בשווי של 3000 שקלים שהם כ-1000 שקלים נטו לכל עובד. רשות המיסים מכניסה כ-5 מיליארד ש"ח בשנה משווי השימוש ברכב.

    ששי שדה יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות הלאומית הוסיף: "מעבר להפחתה המשמעותית בהכנסה, נאלצים עשרות אלפי עובדים שהוצאו לחל"ת לספוג גם את שווי השימוש לרכב הצמוד מהעבודה, שעה שנוכח המגבלות אינם עושים שימוש אישי ברכב כפי שנעשה בימים כתיקונם. המנהלים לא יוצאים לחל"ת, על כן מדובר לרוב בנותני שירותים ועובדים בדרגים נמוכים ואם רק רוצים יש דרכים לוודא שאין שימוש ברכב. רשות המיסים צריכה להבין שזוהי שעת מבחן, בשעה קשה זאת אין מקום להיאחז בקרנות המזבח ויש לשחרר ללא תנאים את העובדים מנטל שווי השימוש ברכב".



    0 תגובות