לכבוד יום ההולדת: הפסנתרן הבין-לאומי מגיש 'שאמיל' • צפו

    דוד קליגר 3 Comment on לכבוד יום ההולדת: הפסנתרן הבין-לאומי מגיש 'שאמיל' • צפו

    הפסנתרן אחיה אשר כהן אלורו מגיש ביצוע אינסטרומנטלי מיוחד ל'שאמיל' ומקדיש אותו לרבי מחב"ד זצוק"ל לרגל י"א ניסן שעבר עלינו לטובה ויום הולדתו ה-118 של הרבי • צפו

    צילום: באדיבות המצולם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחיה אשר כהן אלורו, מלחין מעבד ופסנתרן.

    אחיה נחשב לאחד המוזיקאים המסקרנים בשנים האחרונות שצמח מתוך הצבור החרדי. המוזיקה של אחיה מנוגנת אפילו כפס קול של אחד הסרטים הגדולים שיצאו לאחרונה, כהיכרותו עם הבמאי נוצרה במפגש של מלחינים יוצאי דופן מכל העולם אליה אחיה נשלח מטעם האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים.

    כפסנתרן אחיה מלווה אמנים בולטים בארץ ובעולם נמצאים; עמיר בניון, אברהם פריד, יהורם גאון ואחרים.

    אחיה מעבד ומנהל מוזיקלי של פרוייקטים בולטים כמו פרוייקט "לקראת נעילה" ו"זוכרים ושרים" בערב יום השואה בירושלים שבהם השתתפו אמנים רבים. בניהם; חמי רודנר, ערן צור, עמיר בניון, ועוד.

    המגיפה הכתה את כולנו, גם את המוזיקיאים שיוצאים לשמח, להקליט ולהופיע. ולכן החליט אחיה להוציא סדרת קליפים של ניגוני חב"ד בפסנתר שמופקים אך ורק מהבית כולל הצילום שנעשה ע"י שני מכשירי פלאפון שלו ושל אשתו.

    לרגל י"א בניסן יום הולדתו של הרבי מוציא אחיה סינגל נוסף, ניגון 'שאמיל' בפרשנות מקורית בפסנתר בלבד, את הניגון מקדיש לרבי מליובאוויטש שלאחר 118 שנים ממשיך להפוך את העולם כולו.

    מאחורי אחיה עומדים מספר רב של פרוייקטים ושיתופי-פעולה. 'פרשנות למוסיקה יהודית', ביצוע לייב בפסנתר של ניגונים ידועים באינטרפטציה אישית. ניגוני הרב יצחק גינזבורג בלייב, מופע ב'פסטיבל הפסנתר' עם הזמר והיוצר יונתן דרור, מופע ב'פסטיבל האור' ועוד כהנה וכהנה, כמו כן אחיה מלמד בטובי המסגרות בארץ. ב-'אקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים' וכן בבית הספר הגבוה למשחק – 'ניסן נתיב'.



    3 תגובות

    מיין תגובות