- רדיו קול חי - -

גפני באיום מרומז לנתניהו: "לא נהיה שותפים לאנשים שמטילים סגר על החרדים"

צילום: פלאש90

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן בצל הסגר הקשה שהוטל על העיר בני ברק בה הוא מתגורר בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. למרות שהשר ליצמן דרש כל העת את הסגר וגפני תמך בהחלטה לדברי גפני העתקת הסגר לערים חרדיות בלבד ללא צורך ממשי גורמת לגל הסתה חסר תקדים שמגיע מהחלטות מוזרות בצמרת ועם זה לא נשלים מבהיר גפני בבירור.

בפתח הריאיון מסביר גפני על הסכנה במגיפה, "מדובר על מגיפה שהיא לא פשוטה ולא קלה, המציאות הזאת שלקראת חג הפסח ילכו אנשים לסבתא והסבא שלהם זאת סכנה, גם אני חוגג את ליל הסדר לבד. והשבוע הזה הוא מבחן ואנחנו רוצים לעבור אותו בשלום. הציבור מגלה אחריות תמיד וכמובן גם בחג הזה".  גפני תקף את חוסר הציות בת"א, "אני גר בבני ברק וכאן מגלים אחריות בלתי רגילה. בשעה בתל אביב אנשים נמצאים בפארקים וחופי הים. ואצלנו אפי' לא מתפללים במניין ובוכים על כך".

המחלוקת בנוגע לסגר: "אני סברתי שאין בעייה בסגר כי פחות או יותר הכל בסדר ואנשים לא יצאו מהבית. בישיבה המקצועית אני הסכמתי לסגר אבל סברתי שיכולה לצאת סטיגמה בעייתית כנגד הציבור החרדי. אבל לא חשבתי שתצא כזאת סטיגמה קשה. אני אמרתי לראש הממשלה שהוא צריך לצאת להגנה כנגד".

הזעם של גפני מופנה אל ההחלטה הצפויה לסגור את כל הריכוזים החרדיים ולגלגל בפועל את האחריות על הציבור החרדי: "מה שמטריד אותי שרוצים לקבל החלטה שכל היישובים החרדיים יהיו בסגר – זה נראה לי שמישהו בכוונה רוצה להדביק את כל הנושא של המגיפה על החרדים". גפני הבהיר, "אני דיברתי עם ליצמן ודרעי בעניין הזה וכולנו מתנגדים לסגר על כל הריכוזים החרדיים".

בני ברק יוצאת דופן מסביר גפני, "בבני ברק הייתה הצדקה לסגר וגם לא היה מי יודע מה. אנחנו בליבת גוש דן אני מבין. אבל אין שום אחיזה במציאות על אלעד או ביתר עילית. מעט מאוד מסתובבים ברחובות אבל אם יש שיגבירו את האכיפה אבל למה סגר?".

"יש את המפעל שמייצר את המטושים והוא הודיע לעובדים החרדים שהם יוצאים לחל"ת וזה מפעל חיוני והחילונים נשארים לעבוד. וזה נהיה דבר שאנחנו לא נשלים איתו" מבהיר גפני ומוסיף, "הציבור החרדי הוא ציבור של חסד שיש הרבה מה ללמוד ממנו. ופתאום עושים אותנו כמו מצורעים". גפני עובר למתקפה מרומזת וחסרת תקדים לעבר צמרת המדינה, "אני רוצה להבהיר אנחנו לא נסכים לדבר הזה אנחנו לא נהיה שותפים לאנשים שעושים דבר כזה או אומרים דבר כזה. אני לא אומר את זה רק בשמי אני אומר את זה גם בשם ליצמו ודרעי".

על מפעל המטושים מעדכן גפני "אני התקשרתי לאלי כהן על הסיפור של העובדים החרדים. זה שראש הממשלה אמר אז הוא אמר. צריך לפעול בעניין הזה. הציבור החרדי ממושמע ואפי' ראש הממשלה אמר את זה, לא שאני צריך את האישור שלו בזה".

המשבר בתוך הציבור החרדי שחלקים ממנו מרגישים שאין כתובת שתטפל בענייניו: "אנחנו נמצאים במצוקה והציבור החרדי הוא יותר קהילתי וזה נפל עליו קשה מאוד. יש חלוקת קמחא דפסחא שהכל נגדע האחת. יש גופים שעושים מה שאפשר. לצערי הרב הזמן הוא קצר ונקווה שסה לא יהיה ארוך. כל יום לומדים את הלקח מאתמול. אחד הדברים הקשים זה הבדיקות לוקח 5 ימים עד שיש תשובה. ביקשתי שיכניסו גם את איחוד הצלה בעניין שיהיה יותר מהר. אני לא מרוצה מהעניין הזה".