המחלוקת על בדיקות הקורונה מגיעה לכנסת: חברה סינית תקים כאן מעבדה

    איתי גדסי 1 Comment on המחלוקת על בדיקות הקורונה מגיעה לכנסת: חברה סינית תקים כאן מעבדה

    פרופ' גרוטו: אין לנו שום כוונה או יכולת לפתוח את המשק יום אחרי פסח. גם אם נעשה מיליון בדיקות ביום, לא נוכל לשחרר את המשק. פרופ' רוטשטיין: ישראל ביזבזה אלפי בדיקות לא רלוונטיות בגלל טעויות בקונספציה

    Magen David Adom medical worker wearing full protective clothing at a drive-through site to collect samples for coronavirus testing, at the entrance to the East Jerusalem village of Jabel Mukaber, on April 2, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ????? ?? ?????? ?????? ???? ??????? ????? ?????? ??? ??? ???? ????? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שקיימה הוועדה להתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת, נשמעו חילוקי דעות קשים בין בכירי מערכת הבריאות בשאלת הבדיקות בציבור

    המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו עדכן על מספר הבדיקות בישראל: "סה"כ נעשו עד היום בישראל 103,703 בדיקות. שיעור הבדיקות בישראל הוא מהגבוהים בעולם. אנחנו בין 10 המדינות המובילות בעולם פר נפש. כרגע יודעים לעשות 10,000 בדיקות ביום. היום ואתמול עשינו 7,000 ביום".

    גרוטו העריך כי "הצפי הוא להגיע ל-20-30 אלף ביום והכוונה היא שבשבועיים הקרובים נעשה 10,000 בדיקות ביום. צריך להבין שיש מרוץ חימוש בעולם לגבי נושא הערכות. עשינו הזמנות רבות ורובן נפלו בגלל אמברגו ובעיות נוספות. כרגע צוואר הבקבוק הוא הריאגנטים. אנחנו עובדים על התאמת התעשיות המקומיות לייצור ריאגנטים ונמצאים בשלבי ניסוי אחרונים".

    גרוטו הבהיר, "אם הכל תקין, ממחר יהיה אפשר לייצר. אין מה לעשות אלא לסמוך על עצמנו. יש לנו תכנית להביא חברה סינית שתקים מעבדות לבדיקה. כל אחת מהמעבדות תוכל לספק 10 אלף בדיקות ביום, מה שישלים ל-30 אלף ביום".

    היו"ר ח"כ עפר שלח הגיב לדבריו: "זה לא מסתדר עם הדוח של המל"ל שפירט 75,000 בדיקות שנערכו".

    פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים הדסה חלק על דעתו של פרופ' גרוטו ואמר: "אני רוצה להסב את תשומת הלב לכמה טעויות בקונספציה שהציג איתמר. אנחנו לא אויבים, אני פשוט חושב אחרת. עם הגעת המחלה לארץ, הקונספציה של משרד הבריאות הייתה מעט בדיקות שמיועדות לאלו שבבידוד ומגלים סימפטומים. זה הדבר האחרון שהייתי עושה כמדינאי".

    לדבריו, "הייתי מקבל החלטה ברורה שמי שבבידוד, שבא מחו"ל או בא במגע ומעלה חום מוגדר כחולה קורונה. הייתי עוזב את זה ולא מבזבז אלפי בדיקות לא רלוונטיות כי אחד כזה יישאר בבית ויחלים או שלא חלה בקורונה ויחלים. בזבזנו על הריכוזיות ולא פתחנו את הבדיקות כדי למנוע הפצה. הנקודה החשובה היא למנוע הפצה". הבהיר רוטשטיין.

    חילוקי הדעות הם האם צריך לבדוק את אנשי הצוות הרפואי גם אם אין תסמינים: "איתמר אומר שאין מה לבדוק את האיש שמטפל והוא טועה טעות חמורה כי עם כל המיגון הוא בסוף יעביר את המחלה ולכן יש לבודד אותו ולמנוע הפצה. האמירה של איתמר שאין חשיבות כי ייתכן ויחלה אחריה היא הטעיה".

    עוד הוסיף רוטשטיין: "ההמלצה שלי היא לבדוק את כל הצוות, לא בדיקה יחידה אלא בדיקה ראשונית, בדיקה נוספת לאחר 5 ימים וחתימה על שמירה על כללי ההתנהגות. הבעיה שלנו בישראל בגלל שלא בדקנו נכון היא שיצרנו מפלצות אדומות בקהילות מסוימות. ה-PCR נותן את התשובה לכך".

    לדבריו, "לנו בהדסה יש מכונה שיכולה להוסיף 1000 בדיקות ביום אבל משרד הבריאות החליט שזה לא פריוריטי. פתיחת המשק לא יכולה להיות תלויה בכך שתפתח את המשק רק לאנשים שחלו והבריאו. הקונספציה צריכה להיות 2 בדיקות. המיעוט הוא אלו שהבריאו והרוב הם אלו שלא חלו".

    המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גרוטו הגיב לדבריו: "אל תבלבל את המוח. יש לי נתונים הרבה יותר מדויקים משלך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחרי שהם שיקרו בסין הם יבואו לשקר דם כאן עאלק מתו שם רק3000 לכו תשקרו על מישהו אחר