שלחו הודעות שקריות לאנשים שיכנסו לבידוד: 4 עצורים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שלחו הודעות שקריות לאנשים שיכנסו לבידוד: 4 עצורים

    החשודים עשו שימוש במספר לא מזוהה ושלחו את ההודעות תוך שהם מתחזים לנציגי שירות משרד הבריאות ובכך גרמו לבהלה

    Police officers stand guard during clashes with residents in Jaffa, following the arrest of a resident who violated his home quarantine. April 1, 2020. Photo by Avshalom Sassoni/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ?????? ??? צילום: פלאש90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשטרה באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, סיימה חקירתם של 4 חשודים תושבי תל אביב, פתח תקווה, כפר סבא וחיפה בחשד ששלחו בימים האחרונים (באירועים שונים) הודעות "פייק ניוז" בהם הודיעו לאנשים כי הם חייבים להיכיס לבידוד עקב מדע עם חולה מאומת.

    על פי החשד, החשודים עשו שימוש במספר לא מזוהה ושלחו את ההודעות תוך שהם מתחזים לנציגי שירות משרד הבריאות ובכך גרמו לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם.

    בימים הקרובים יועברו התיקים לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי.

    מהמשטרה נמסר: אנו עדים בימים האחרונים להפצת הודעות כזב הנשלחות על ידי אזרחים לקרובי משפחתם, מכרים נוספים ואזרחים שונים, הודעות הנחזות להודעות רשמיות מטעם הגורמים הרלוונטיים. מדובר במעשה שגורם ללחץ, בלבול וחרדה בקרב מקבלי ההודעות עד שאלה פונים לרשויות לברור, דבר המכביד גם כך על הרשויות השונות בפעילות השוטפת בתקופה כה רגישה. הגופים השונים נאלצים לתת מענה לעשרות פניות של אזרחים מודאגים שלא לצורך.

    נבהיר כי הפצת הודעות שווא עשויות להעלות לכדי עבירה פלילית ואף משום ביצוע עוולה אזרחית כלפי נשוא הידיעה הכוזבת.

    משטרת ישראל תפעל במקצועיות ובנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה כלפי כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן להונות ולזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב או לבצע עבירות פליליות אחרות.

    אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות.

    משטרת ישראל תפעל בנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה כלפי כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן להונות ולזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב או לבצע עבירות פליליות אחרות.



    0 תגובות