- רדיו קול חי - -

סגר נוסף? שלח: "דרעי דיווח כי בשכונות בי-ם קצב ההדבקה גבוה מב"ב"

מבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק נמסר היום (ראשון) כעת במחלקות הקורונה מאושפזים 45 חולים מאומתים, מתוכם 10 במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ נשימתי של מחלקת ׳כתר׳2 ומחלקת כתר1, 13 במצב בינוני ו-22 במצב קל.

בתוך כך בוועדת הקורונה בכנסת דנו היום במצב הריכוזים החרדיים והתמודדו עם המגיפה, ח"כ עפר שלח אמר בסיום הועדה: "התברר לנו שהחלטות של מדיניות, כגון הוצאת 4400 קשישים מחוץ לעיר או הוצאת חולים למתקני בידוד, שונו מכיוון שאין אפשרות מעשית לבצען".

לדבריו, "הדבר מעורר דאגה, שכן עלה בדיון שקצב ההדבקה בבני ברק גבוה משמעותית מבאוכלוסיה הכללית, והמשך הימצאותם של חולים ואוכלוסיות בסיכון בתוך העיר, תוך הסתמכות על בידוד ביתי בלבד, עלול ליצור מצב שבו בני ברק כולה תהפוך לספינת קורונה גדולה".

שלח סיפר כי "שר הפנים אריה דרעי דיווח לנו שבשכונות חרדיות מסויימות בירושלים קצב ההדבקה אף גבוה יותר ממבני ברק. לאור זאת אני קורא למינוי פרוייקטור מיוחד לענייני החברה החרדית, שיתכלל את העבודה אל מול הרשויות המקומיות וגורמי הסיוע".

שלח אמר בסיום דבריו: "עבודתם המסורה של מתנדבים כמו אלוף (מיל.) רוני נומה אינה יכולה להחליף את המענה שצריכים לתת כל גורמי המדינה, אל מה שמסתמן כבעיה המרכזית שאיתה אנחנו מתמודדים".