- רדיו קול חי - -

בת 63 החלימה מהנגיף ושוחררה לביתה

דינה דנין (63), תושבת רחובות, אמא ל 4 ילדים ו – 8 נכדים, שימשה מורה למתמטיקה 37 שנים בביה"ס מרכז שפירא בין קרית מלאכי לאשקלון, הגיעה לחדר מיון במרכז הרפואי קפלן לפני 21 ימים ואושפזה לאחר שחשה ברע ובדיקת קורונה העלתה שהיא חיובית. בדיקה מאוחרת העלתה כי גם בעלה חולה קורונה והוא נשאר בבידוד בית במצב טוב. היא מתקשרת כמעט חודש ימים עם המשפחה בטלפון ובצילומי ווידאו.

טיפול והשגחה צמודים של צוות חדר המיון, בניהולו של ד"ר ארקדי שקליאר, וצוות היחידה לטיפול נמרץ, בניהולה של ד"ר ילנה קישינבסקי, הביאו לשיפור ממשי במצבה של דינה ומספר בדיקות אחרונות הראו תוצאה שלילית לקורונה. היא הועברה להמשך טיפול רפואי במחלקה פנימית וביום שישי שוחררה לביתה.

דינה מספרת כי הרגישה חוסר תיאבון, שיעול וחולשה קשה. "מרגע שהרגשתי לא טוב קודם כל הרחקתי את הילדים מתוך אחריות לשלומם ולבריאותם", היא מתארת. "הגעתי לחדר מיון לאחר מספר ימים בבית. הלכתי למרפאה, נשלחתי לבדיקות דם ולאחר הרחבת הבדיקות ראו שיש זיהום בגוף". מרגע זה נשלחה דינה לחדר המיון בקפלן. "מיד עם הגעתי הצוות הנפלא בחדר מיון קיבל אותי ממוגן לחלוטין וגם מנהל חדר המיון, ד"ר ארקדי שקליאר, עודד אותי מאוד דרך החלון".

צווות מלר"ד (מחלקה לרפואה קרובה) בקפלן מקפיד הקפדה יתרה על התנועה של כל אחד בחדר המיון, מטופלים, מבקרים ואנשי צוות רפואי, כדי למנוע מצב של הדבקה בקורונה. ד"ר שקליאר, מנהל המלר"ד: "דינה, ככל המטופלים האחרים שמגיעים בימים אלו לחדר המיון, עברה בדיקה ראשונית ע"י אחות מנוסה, הכוללת את סיבת הגעתה, היסטוריה רפואית, בדיקת חום, יציבות ובעיות נשימה, ולאחר מכן היא הוכוונה להמשך טיפול ואשפוז". ד"ר שקליאר מסרה כי היא גאה מאוד בצוות המיון שעובד ימים כלילות בתקופה מאומצת זו על מנת לאפשר לכל מי שנכנס בשערי קפלן לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר, בזמן המהיר ביותר, תוך מזעור הסיכוי להידבק בקורונה.

ד"ר קישינבסקי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בקפלן, אמרה כי בדיקה העלתה כי אכן דינה חלתה בקורונה. "דינה היא החולה הראשונה שהגיעה אלינו עם קורונה חיובית. היא היתה בחדר בידוד תת לחץ במשך 14 ימים שבו עברה טיפול אינטנסיבי רפואי וסיעודי מקצועי בחולה מורכב תוך אי וודאות", היא מתארת. "הטיפול השתנה והותאם למצב הנדרש. התייעצנו כל הזמן ברמה ארצית ובינ"ל אפילו עם מומחים מסין, ארה"ב ואירופה כדי לאסוף מידע עדכני מניסיון של אחרים".

יעל פולישוק, אחות היחידה, הוסיפה כי הצוותים נדרשו להתמגן על פי הנדרש וטיפלו בה במסירות ובמקצועיות 24/7 במשך כל 14 הימים הללו. "הטיפול היה בתנאים של חדר תת לחץ, התמגנות לפני הכניסה לחדר, תקשורת רציפה מול המשפחה דרך עובדת בסוציאלית ושיחה יומיומית עם המשפחה", היא מתארת. "מדובר בתקופה מאתגרת עם אחריות הדדית בעוצמות שלא הכרנו קודם עם מורכבות גדולה ושיתוף פעולה וסבלנות אחד כלפי השני בצוות, וכמובן כלפי המטופלים ובני משפחותיהם".

דינה חזרה לחייך לאחר שלושה שבועות ומודה לצוות הרפואי המסור. "לא ראיתי את הילדים והנכדים שלי כמעט חודש ימים. אני כל כך מתגעגעת אליהם. כרגע אני מתקשרת איתם בטלפון או בוידאו. כך נשמור על הבריאות של כולנו ונעבור את התקופה הזו בשלום".

"אנחנו נמצאים בקפלן כל העת עד שנעבור יחד את התקופה הלא שגרתית הזו. מדובר בתקופת מבחן מאתגרת עבור כולנו, ונעבור אותה בהצלחה", מסכמים ד"ר שקליאר וד"ר קישינבסקי.