מחסור? מיליוני ביצים בדרכם לנמל אשדוד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מחסור? מיליוני ביצים בדרכם לנמל אשדוד

    יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד במסר מרגיע לקראת ערב החג: אוניות עם מיליוני ביצים מגיעות לנמל אשדוד, הבוקר התחילה האוניה הראשונה בפריקת ביצים; לא צפויים חוסרים גם בחומרי גלם אחרים

    נמל אשדוד צילום: פאבל טולצינסקי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמל אשדוד, אשר הוגדר כמפעל חיוני וקיומי, מחויב להמשיך ולספק הזרמת סחורות רציפה לישראל, שעה שעם ישראל חושש ממחסור במוצרי מזון כחלק מהיערכותו לקראת חג הפסח המתקרב.

    בצל המחסור החמור בביצים, פעלו משרדי הממשלה השונים, והצליחו לייבא מיליוני ביצים מספרד שנכנסו הבוקר לנמל אשדוד. שתי אוניות של חברת הספנות 'בורכרד ליינס' מלונדון נרתמו להבאת המשלוח, האחת כאמור הגיעה הבוקר והשנייה צפויה להיכנס לנמל אשדוד ביום שלישי הקרוב (7/4).

    על האוניות מכולות קירור אשר צוות ייעודי בנמל אשדוד הוכן לפרוק אותן באופן מיידי. גופי הממשלה המעורבים הציבו מערך משאיות ומרכזים לוגיסטיים, ענף שמטרתו להביא להאצת תהליך הגעת הביצים לרשתות השיווק עוד היום.

    האוניות של חברת בורכרד ליינס, באמצעות סוכניה בישראל, חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ, הסיטו את מסלולן את האוניות לטובת המשימה, כאשר האונייה הראשונה אשר נכנסה הבוקר לנמל אשדוד, שינתה את סבב ההפלגה, פסחה על נמלים בדרך, והפליגה במהירות גבוהה מהרגיל.

    נמל אשדוד משמש בשגרת היומיום, עורק חמצן מרכזי לכניסת סחורות למשק הישראלי, כאשר המטענים המשונעים בנמל כוללים בין היתר מוצרי מזון, תבואות וחומרי גלם חיוניים. מאז החל משבר הקורונה, עם היחלשותו של הנתיב האווירי, חשיבותו אף עולה.
    עובדי נמל אשדוד, נותרו בין המקצועות הבודדים שממשיכים את עבודתם כרגיל ואף מעבר לכך, עם עבודה אינטנסיבית מסביב לשעון. הצוותים עובדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ומקפידים על לבישת כל אמצעי המיגון הדרושים, שמירה על טווח ביטחון מאנשי צוות האוניות המגיעות מחו"ל ופוקדות את הנמל, וכן עבודה במשמרות הומוגניות, על מנת למנוע אפשרות של פגיעה בפעילות בשל הדבקה.

    אורנה הוזמן-בכור, יו"רית נמל אשדוד, הוסיפה: "נמל אשדוד ממשיך להוות עורק החמצן המרכזי לכניסת סחורות למדינת ישראל. המערך המקצועי והלוגיסטי שלנו פועל מסביב לשעון על מנת שנוכל להמשיך ולספק את כלל צרכי המשק, ואף עיבינו אותו על מנת להעניק שירות במקרים דחופים כמו היום כשאנו חווים מחסור חמור בביצים, ערב חג הפסח. פעלנו בשיתוף פעולה מלא עם חברת הספנות בורכרד ליינס ועם מנכ"ל החברה, גל תורן, שהינו שותף אסטרטגי של הנמל וגם הפעם הוכיח את עמידתו בזמנים. אני רוצה לציין את מסירותם הראויה להערכה של עובדי הנמל אשר מפגינים איתנות ומחויבים להמשיך ולהבטיח את פעילותו התקינה של הנמל כעורק כלכלי ואסטרטגי עבור מדינת ישראל".



    0 תגובות