- רדיו קול חי - -

ועדת הקורונה דנה על ב"ב: "התקשורת מתמקדת בסרבנים אך זו לא התמונה המשתקפת"

הוועדה המיוחדת לנושא הקורונה בכנסת התכנסה היום (ראשון) לדיון על התפרצות הנגיף בעיר בני ברק.

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח (יש עתיד תל"ם): "הנושא של הדיון היום מסתמן כאחד המרכזיים של הוועדה. כמות התושב לנפש בבני ברק גדולה באופן יחסי לכל הישובים בארץ. הייתי בחמ"ל שהוקם בתוך עיריית בני ברק ביום שישי. יש התמקדות מסוימת של התקשורת בסרבנים, אך זו לא התמונה המשתקפת. בני ברק היא מקרה ייחודי בתוך מדינת ישראל. היחס בין גודל האיום שנפל עליה לבין היכולות שלה הוא בלתי סביר".

עוד אמר שלח: "בני ברק צריכה להיות פרויקט לאומי. לתושבי בני ברק עוצמת המשבר ברורה, והם מאוד רוצים שהוא יטופל ולעשות את חלקם כדי שיטופל, אלא שהמערכות הקיימות לא מספיקות. המערכת מסמנת את היום שאחרי הפסח כתאריך לקבלת החלטות משמעותיות. חברי הוועדה הקבועים יקבלו טיוטה של סיכום הדברים עד כה במטרה להניח עוד לפני החג מסמך מסכם שישמש את מקבלי ההחלטות".

שר הפנים אריה דרעי: "לפני כמה ימים התבקשתי על ידי ראש הממשלה והמל"ל לקחת באופן אישי את הסיוע למגזר החרדי והערבי. פורים הוא כנראה אחת הסיבות המרכזיות להדבקה והבעיה העיקרית ביישובים החרדים – לא עשו מספיק בדיקות. ברגע שהידקנו את החגורה וביטלנו את ההתכנסויות, יש משמעת טוטאלית מוחלטת מצד הרבנים ומצד הציבור. בכל עיר עם סיכון מוצמד היום איש צבא בכיר לשעבר שאחראי על ניהול העניין מול המדינה. עיקר המאמץ של הממשלה בעניין הוא איך עוזרים לאוכלוסייה המבוגרת שלא לעזוב את הבית בכלל".

דרעי הוסיף: "הרופאה המחוזית אמרה לי שהבעיה המרכזית של בני ברק היום היא שהמשפחות של החולים חייבות לצאת לקנות לצאת אוכל ואז נוצרות עוד הדבקות. ביוזמה של הרמטכ"ל אביב כוכבי, נקבע שיינתן סיוע אזרחי בכל מה שיידרש תחת ההנחיות של רוני נומה שאף עדכן אותי שיוציאו הנחיה לספקים כדי שיוכלו להיכנס. לא יעלה על הדעת שנשאיר אנשים עם ילדים שאין להם מה לאכול בגלל הקורונה".

עוד הוסיף דרעי: "ביחס להוצאת החולים מבני ברק למקומות שונים, לצערי היה טירוף מבחינה בירוקרטית, עיכבו אותנו לפני שהעבירו לנו את השמות של האנשים המבודדים. שנית הסתבר שכל חולה צריך אישור של הקופה שלו וכו'. בירושלים – אין חולים קשים במגזר הערבי ובמזרח ירושלים. רוב החולים בירושלים, הם בשכונות החרדיות. בחלק מהשכונות בהם יש ריכוזי חולים, האחוז הנדבק הוא גבוהה אפילו ביחס לבני ברק".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "יש לחייב את רשתות המזון הגדולות לעשות משלוחים ולחייבן לתת עדיפות לחולים ולמבודדים".

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) פנתה לשר ודרעי ושאלה: "האם הטכנולוגיה של השב"כ לאיתור חולים פוטנציאלים וחקירה אפידמיולוגית דרך איכון סלולרי מתאפשרת גם עבור חולים במגזר החרדי עם טלפונים כשרים"? השר דרעי השיב כי הוא עצמו מחזיק בטלפון כשר ואינו יודע אם זה מתאפשר.