ח"כ ארבל לראש היחידה למאבק בגזענות: "אבקשך לפעול כנגד רינה מצליח"

    אבי יעקב 1 Comment on ח"כ ארבל לראש היחידה למאבק בגזענות: "אבקשך לפעול כנגד רינה מצליח"

    בשל "ביטוייה האנטישמיים והמסיתים", לדבריו, פנה ח"כ משה ארבל לראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות בבקשה לפעול כנגד העיתונאית רינה מצליח

    משה ארבל ש"ס) צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל (ש"ס), פנה הבוקר (ראשון) לראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד קובי זנה ודרש לפעול כנגד העיתונאית רינה מצליח בשל דבריה בעלי הניחוח האנטישמי כלפי הציבור החרדי.

    "בימים אלו נמצאת מדינת ישראל באחד המשברים הקשים שידעה מימיה", כותב ארבל "משבר בריאותי וכלכלי הפוגע בכל חלקי האוכלוסייה. אלו הם ימים קשים אשר דורשים מהחברה הישראלית אורך רוח, משמעת עצמית ואחדות. ברור עתה שכוחנו באחדותנו והתנהגותנו במשבר משפיעה לא רק עלינו ועל קרובינו כי אם על החברה הישראלית כולה".

    "לכן הזדעזעתי והצטערתי לשמוע כי דווקא בליל שבת הגדול, ימים ספורים לפני שעם ישראל כולו יישב לחגוג את חג הפסח ולספר בעניין יציאת מצרים, הסיתה העיתונאית רינה מצליח ב"אולפן שישי" כנגד האוכלוסייה החרדית תוך שימוש במילים קשות, הכללות ושקרים גסים. אבקש לצטט כמה מהמשפטים הבוטים שנאמרו":

    במכתבו, מצטט ארבל מקצת מהמשפטים המסיתים שנאמרו על ידי מצליח: "החרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה, זה רוב החרדים"; "יש פה ציבור שכבר שנים לא מקבל את סמכות המדינה, זה לא קרה היום פעם ראשונה עם הקורונה זה קורה כבר שנים", "פקידי מס הכנסה שנכנסים לעסקים בבני ברק ובירושלים יוצאים משם רק בליווי ניידות כי התושבים תוקפים אותם", "אני צריכה להזכיר לכם מה קורה כשאברך מקבל צו גיוס למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו רואים", "אני רוצה להזכיר לכם, לפני 20 ו-25 שנה את ההפגנות האיומות של החרדים כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים".

    "ניכר", מסיק ח"כ ארבל "כי עניינה של הכתבת אינו בעידוד האוכלוסייה להישמע להוראות משרד הבריאות כי אם בהסתה פרועה וקשה נגד הציבור החרדי, תוך אמירת שקרים בוטים, הכללות ועירוב מין בשאינו מינו. במסגרת מונולוג השנאה נדרשה הכתבת אף לאירועים שהתרחשו לפני כ-25 שנים. נדמה שרק במקרה נשמט מהמונולוג האשמת החרדים גם ברצח ארלוזורוב".

    הח"כ מוסיף כי "דברים אלו עשויים להביא לליבוי רגשות שנאה ואלימות נגד האוכלוסייה החרדית ולמתן לגיטימציה להתבטאויות מסוג זה ולמעשים ברוח דברים אלו. על כתבים להיזהר בדבריהם אף בימים רגילים אולם אלו לא ימים רגילים, הציבור הישראלי מתוח ודואג לקרוביו ולעתידו האישי. ביטויי שנאה עלולים ליפול על אוזניים קשובות בימי מתח ומצוקה כגון אלו ומצופה מאנשי התקשורת שינהגו באחריות ולא יתנו מקום לרגשות שנאה ופירוד".

    "כראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות אבקשך לפעול בהקדם כנגד הכתבת תוך עירוב היועץ המשפטי לממשלה והגורמים הרגולטוריים האמונים על חברת החדשות במידת הצורך" ביקש ח"כ ארבל.

    מכתבו של ח"כ משה ארבל



    1 תגובות

    מיין תגובות