אחרי הקריסה במוקד ובטיפול בב"ב: עשרות חיילים הגיעו לתגבור ולחלוקת מזון

    איתי גדסי No Comments on אחרי הקריסה במוקד ובטיפול בב"ב: עשרות חיילים הגיעו לתגבור ולחלוקת מזון

    לאחר הקריסה במוקד העירוני של ב"ב בו דיווחו מאות תושבים על אי מענה מוחלט. בנוסף דיווחו תושבים כי חולים לא מוצאים מהעיר בזמן, מבודדים שאינם יכולים לקנות אוכל לא נשלחת עזרה. הערב אלפי חיילים יגיעו לתגבר את המוקד העירוני ולחלוקת מזון ברחבי העיר

    מחסום בבני ברק צילום: דוברות המשטרה
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הקריסה הגדולה במוקד העירוני של עיריית בני ברק בזמן החירום, תושבים רבים שחייגו למוקד לא קיבלו מענה ודיווחו כי מרבית הזמן שניסו להיעזר בשירות העירוני לזמן חירום לא קיבלו כלל מענה והמספר תמיד היה במצב תפוסה ולא ניתן למאות פניות מענה.

    המוצ"ש מתבשרים תושבי העיר, כי אוגדה 98 הגיע היום לתגבר הערב את המוקד העירוני (מוקד 106) בבני ברק, במאות חיילים אשר יענו על שאלות ובקשות התושבים בעיר.

    כמו כן החל ממחר בבוקר (ראשון) פיקוד העורף והחיילים מאוגדה 98 יעזרו לתושבי העיר בחלוקת מזון טרי ותרופות לתושבים הצריכים זאת.

    בצבא נערכים לשילובם של עוד 3000 חיילים אשר יסייעו באריזת מזון, בחלוקתו ובכל הנדרש. גורמי צבא אומרים הערב כי החיילים לא יישאו עימם נשק כפי שהיה בשישי דבר שצרם לרבים מתושבי העיר, וכי הם יסתובבו עם אפודים מזוהים.

    כפי שדיווח כתבנו איתי גדסי בשבוע האחרון, המחדל הגדול בבני ברק הוא שלא מוציאים מספיק חולים מהעיר. מתוך 900 חולים מאובחנים בבני ברק, הוציאו עד ליום חמישי בערב 100 למלוניות. הסכנה הגדולה היא כי החלק שנשאר בבית עלול להדביק אחרים.

    בנוסף מתברר כי חלק מהחולים שנשאר בבית אין להם אוכל. הם לא יכולים לצאת לקנות כי הם מאומתים, בני המשפחה לא יכולים לצאת כי הם בבידוד מכיוון שהיו ליד חולים מאומתים.

    הם מסוגרים במשפחה של 13 נפשות או מקרה נוסף שהתקבל עם 6 נפשות, ללא אפשרות לצאת. חולי קורונה מאובחנים מתחננים לעזרה, "תביאו לנו אוכל הביתה או שתפנו אותנו מהבית שלא נדביק את הילדים" – ואין עם מי לדבר.

    חלק מהמשפחות שפנו לעירייה מדווחות כי אומרים להם שהם לא ארגון חסד, ושצריך לפנות לארגוני החסד או לפיקוד העורף. וכן על זה הדרך. בלית ברירה אחד הילדים שטרם נבדק בקורונה יוצא לקנות לחם וחלב, ויתכן שמדביק אנשים נוספים כי אולי הוא נשא. אז מה יהיה עם אוכל לשבת? בעירייה מקווים לטוב.

    בעיה נוספת. משפחה שההורים אובחנו כחולי קורונה, אך יש להם ילדים שלא נבדקו, לא יכולה להתפנות למלון ולהשאיר את הילדים הקטנים לבד בבית, וגם לא לקחת את הילדים למלון מלא חולי קורונה כי הם יידבקו. אז הם ממתינים כבר יומיים לבדיקה ביתית של קופת החולים. נכון לעכשיו התגבור של החיילים בעיר הוא הצלת נפשות של ממש. נקווה כי השבוע הוצאת החולים והנצרכי בידוד מהעיר יכנס לשלב מהיר יותר.

    בתוך כך, בהמשך לסגר שהחל משיש בבוקר, היום (שבת) הוצבו מחסומי דרכים משטרתיים בכל הכניסות והיציאות של העיר בני ברק ומאות שוטרים המשיכו לפעול בעיר בכדי להבטיח את שלומו, בטחונו ובריאותו של הציבור וביצעו הסברה לצד אכיפה. לא נרשמו אירועים חריגים .

    החל מהערב ( מוצ״ש) בחצות, שינוי בהסדרי התנועה כדלקמן: ציר זבוטינסקי ייסגר לתנועה בקטע שבין צומת גהה מערבה עד צומת בן גוריון (ר״ג). יציאה מהעיר וכניסה לעיר תותר רק ע"י אישור מיוחד שהתקבל לאחר פנייה למוקד 104.

    פיקוד העורף והרשות החירום הלאומית מפרסמים הערב, כי תושב בני ברק שיצטרך לצאת או להיכנס לעיר לצורך חיוני יוכל לבקש אישור לכך במוקד 104. ברשות מתחייבים למענה תוך 12 שעות:

     



    0 תגובות