ההחלטה בישיבת ממשלה: בני ברק הוכרזה כאזור מוגבל לכניסה ויציאה

    איתי גדסי 1 Comment on ההחלטה בישיבת ממשלה: בני ברק הוכרזה כאזור מוגבל לכניסה ויציאה

    על פי החלטה הממשלה, בני ברק תהיה האזור הראשון המדינה שהוכרזה כעל שטח מוגבל | משמעות ההכרזה: כניסה לעיר ויציאה ממנה תהיה רק במקרים חיוניים מעטים | השר בנט: "הלילה החל מבצע הוצאת קשישים מהעיר בהסכמה למקום בטוח"

    Israeli Police set up a temporary checkpoints at the entrance to the Ultra-Orthodox Jewish city of Bnei Brak as part of an effort to enforce lockdown in order to prevent the spread of the Coronavirus, Bnei Brak, April 1, 2020. Photo by Yossi Zamir/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ????? ?????? ????? ????? ????? ??? ???? ????? ????? ????? צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה קיימה הערב (חמישי) ישיבת ממשלה טלפונית במסגרתה אישרה את ההחלטות הבאות בתוך תקנות לשעת חירום.

    הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסויימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ"אזורים מוגבלים".

    הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, אף מעבר להגבלות הכלליות שנקבעו בתקש״ח (הגבלת פעילות), לצורך שמירה על בריאות הציבור.

    לאור זאת נקבע בישיבת ממשלה העיר בני ברק הוחלט להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר בני ברק כאזור מוגבל.

    לאור ההכרזה, כניסה לעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים: אזרחים המתגוררים בעיר והורשו לצאת ממנה. נציגי ממשלה. גופי הצלה – מד״א, צה״ל, משטרה, כוחות רפואה שונים
    עיתונאים. שירותי רווחה ועובדים סוציאליים. אספקת מזון ומצרכים חיוניים.

    יציאה מהעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים: טיפול רפואי חיוני שלא ניתן להשיג בשטח העיר. הליך משפטי בלתי ניתן לדיחוי. כוחות הצלה – צה״ל, מד״א, גורמי רפואה, משטרה
    הלוויה של קרוב מדרגה ראשונה. העברת קטין מהורה להורה בהסדר משמורת. צורך חיוני אחר שיאושר באופן חריג.

    בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט מסר הערב: "צה"ל יוצא למשימה הכי מקודשת שיש: לחלץ (בהסכמה) את הקשישים מבני ברק כדי להגן עליהם מפני סכנת הקורונה".

    לדבריו, "בבני ברק יש היקף גבוה של נשאי קורונה. רובם צעירים שיעברו זאת ללא כל בעיה, ואף יתחסנו. אך הציבור מעל גיל 80 נתון לסכנת חיים ממשית".

    "לכן, בתיאום עם השר דרעי, ראש הממשלה ומשרד הבריאות החלטנו לצאת למבצע מיידי להוצאתם ברצון, ולהעביר אותם למלונות ברחבי הארץ על מנת לשמור עליהם. נעשה זאת ברגישות יחד עם הנהגת העיר בני ברק. כולנו אחים" אמר בנט.

    ישראלים החוזרים מחו"ל: הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

    עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

    תינתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור.

    המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

    במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה – עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

    ועידת שרים לקביעת אזור מוגבל: הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על אזור כ״אזור מוגבל״ במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה.

    הרכב הוועדה: רה"מ – יו״ר, שר הפנים – מ״מ. שר הבט״פ. שר הבריאות. שר הביטחון. שר האוצר.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ציטוט מתוך האיגרת שכתב הגרע"א ז"ל, על מגיפת הכולירה שהיתה בזמנו:
      הזהרתי פעמים הרבה, באזהרה אחר אזהרה, שיהי' הנהגתם באכילה ושתיה כפי אשר סדרו ואשר שפטו הרופאים להזהר מזה, וירחקו כמטחוי קשת כאילו הם מאכלות אסורות, ולא יעברו על דבריהם אף כמלוא נימא.
      והעובר על ציווי הרופאים בסדר ההנהגה חוטא לד' במאוד, כי גדול סכנתא מאיסורא, ובפרט במקום סכנה לו ולאחרים, שגורם ח"ו התפשטות החולי בעיר, וגדול עוונו מנשוא.