פורום החירום למען קהילות יהודיות בעולם התכנס: "פועלים לסייע לקהילות שבמצוקה"

    שלמה ריזל No Comments on פורום החירום למען קהילות יהודיות בעולם התכנס: "פועלים לסייע לקהילות שבמצוקה"

    על רקע משבר הקורונה העולמי: שרת התפוצות ויו"ר הסוכנות היהודית כינסו את פורום החירום של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית למען קהילות יהודיות בעולם: "הסוכנות היהודית ביחד עם ממשלת ישראל ושותפים נוספים פועלים כדי לסייע לקהילות שבמצוקה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת התפוצות, ציפי חוטובלי, ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, כינסו היום (חמישי) את פורום החירום של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית למען קהילות יהודיות בעולם, זאת על רקע משבר הקורונה.

    הפורום נערך באמצעות שיחת וידאו וכלל נציגים ממשרד התפוצות, הסוכנות היהודית, משרד החוץ, משרד העלייה והקליטה, המל"ל ולשכת הקשר-נתיב. את הפורום ריכז על פי החלטת הממשלה מזכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ, ונציגי הסוכנות היהודית נתנו סקירה על מצב הקהילות היהודיות ואתגריהן בכל העולם.

    שרת התפוצות אמרה בפתח הישיבה: "בפני הקהילות היהודיות ניצב אתגר שלא הכרנו. קהילות רבות מתמודדות עם גל תחלואה גדול שגובה את חייהם את רבים מבני המשפחה המבוגרים. חובתנו כממשלה בשיתוף פעולה מלא עם הסוכנות לפעול למען אחינו בשעה הקשה הזו".

    משרד התפוצות מפעיל בתקופה זו את פרוייקט "חוסן קהילתי", שנועד לסייע להנהגת הקהילות בהתמודדות עם אירועי משבר. הפרוייקט מתבצע יחד עם ארגון מהות (מרכז היערכות והתמודדות בחירום). בשבועות אלה מתקיימת הדרכה מול מנהיגי הקהילות בארה"ב, ספרד, גרמניה בריטניה וצרפת.

    עוד אמרה השרה חוטובלי כי "משבר הקורונה דורש היערכות לגלי עלייה ויצירת תוכנית בהתאם לצרכיה של כל קהילה וקהילה. גם בימים אלה העלייה לישראל נמשכת ומדינת ישראל תמיד תישאר פתוחה לכל יהודי העולם".

    יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "קהילות יהודיות ברחבי העולם מתמודדות בשעה זו מול משבר עצום שלא ראינו כמותו מזה 100 שנים, מלבד אסון השואה שפקד את עמנו. הסוכנות היהודית ביחד עם ממשלת ישראל ושותפים נוספים פועלים כדי לסייע לקהילות שבמצוקה, חלקן בקריסה ממשית. אנחנו בקשר שוטף עם כלל הקהילות במשך כל שעות היממה כדי להבין את הצרכים של כל אחת ואחת מהן. במקביל אנחנו נערכים לתרחישים של עליה מוגברת לאחר סיום המשבר והמשך הפעילות של הסוכנות היהודית ברחבי העולם בשגרה חדשה ומאתגרת".



    0 תגובות