מנכ"ל מכבי מעריך ומתריע: 38% מתושבי בני ברק חולים בנגיף

    איתי גדסי 6 Comment on מנכ"ל מכבי מעריך ומתריע: 386 מתושבי בני ברק חולים בנגיף

    בוועדת הקורונה בכנסת הועלו מספר נושאים חשובים במלחמה למאבק בנגיף הקורונה. הנסיעה בתח"צ לבתי החולים. אישפוז חולים ברפואה דחופה. ואספקת אוכל חם לצוותים הרפואיים

    צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוועדת הקורונה בכנסת אמר היום (חמישי) מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופ' רן סער: "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש" התריע סער והזהיר, "אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע".

    עוד הוסיף, "בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

    בוועדה השתתף גם פרופ' עופר מרין, מנהל בית החולים שערי צדק שפנה לחברי הוועדה: "ראוי שתהיו גם עם מסיכות, שתגנו על עצמכם". לאחר מכן אמר: "בשערי צדק יש נכון להיום קצת יותר מ-80 חולים. נכון לעכשיו המערכת לא מאותגרת".

    לדבריו, "תרחיש הייחוס שלנו הוא 300 חולים. אנחנו עובדים על להכין מקום מיועד לכך ועל להכין צוותים. ראוי לדבר בהמשך גם על הסטנדרטיים האתיים שיצטרכו להשתנות אם נגיע ל-5000 חולי קורונה קשים".

    פרופ' עופר הזהיר, "הגעה לאזורי אסון שבהם היכולות הרפואיות נמוכות מהצרכים הרפואיים- במצב כזה הסטנדרט של הטיפול יהיה נמוך מהטיפול שניתן היום. בעוד שבועיים שלושה לא נוכל בבית החולים שערי צדק להעניק אותו סטנדרט של טיפול".

    "מדובר במגבלות של צוות מיומן בעיקר. בידיים שלנו למנוע מעגל חברתי של שבר חברתי, אסור לנו לגרום לכך שיהיה חוסר אמון במערכת בגלל נושא הורדת הסטנדרט הרפואי. צריך שהנושא יעלה ושהסטנדרטים יהיו שקופים לציבור".

    ד"ר שלמה קודש, מנהל בית החולים סורוקה עדכן: "פתחנו כבר 3 מחלקות ואנחנו ערוכים כרגע לטפל ב-87 חולים, כאשר שליש מהם מונשמים. בימים הקרובים נהיה מוכנים לטפל ב 200 חולים. מבחינת כוח אדם, אנחנו מכשירים את הצוותים לטיפול נוסף מעבר למה שהם עושים בשגרה".

    עוד הוסיף, "צריך להכיר בזה שבאזור הדרום יש פחות כוח אדם ואנחנו עוסקים בגיוס של כוח אדם נוסף. מול תרחישי הייחוס יש לנו אתגר ייחודי לנו, אני לא יודע לתת מענה רפואי מלא לתושבי הנגב כאשר אנחנו מטפלים במקביל ב-200 חולי קורונה".

    לשאלת ח"כ משה אבוטבול (ש"ס): "איך אפשר לוודא שאחרי המשבר מי שחיכה ונדחה יקבל עדיפות בתור לטיפול", השיב: נמשיך לפעול על פי העיקרון של דחיפות המצב הרפואי ומי שהמתין זמן רב".

    המשנה הרפואי למנכ"ל בית החולים איכילוב, ד"ר גיל פייר: "תרחיש הייחוס – אנחנו נערכים לכך ששליש ממיטות האשפוז יהיו עבור חולי קורונה קשים. אצלנו זה 400 מיטות. נכון לעכשיו, יש לנו 3 מחלקות פנויות לטובת טיפול בחולי קורונה. 8 מתוך 12 המחלקות הפנימיות יוסבו לטיפול אפשרי בחולי קורונה.

    "הביקוש לטיפול במחלקות הפנימיות ירד לדעתי בצורה קיצונית מידי. אני מניח שאנשים שנמנעים כעת מלבוא לטיפול, מצבם בהמשך יהיה גרוע יותר וידרוש היערכות נוספת.
    אם אנחנו רוצים לתת לכל החולים סטנדרט גבוה נצטרך להשלים את הציוד החסר ולהכשיר צוות נוסף לטובת הטיפול.

    עצירת הטיפול בחולים שגרתיים לטעמי קצת מוגזמת, הבהיר "אין סיבה שחולים שיכולים וצריכים לקבל טיפול לא יקבלו אותו ואז מצבם עלול להחמיר בהמשך. העצירה נובעת גם מהנחיות משרד הבריאות אלינו וגם מההנחיות לציבור".

    לדבריו, "ש הרבה דברים שניתן וכדאי לתת להם טיפול גם בזמן זה. אם חולה קטרקט עלול להתעוור אין סיבה שלא יקבל טיפול. אנחנו רוצים להעביר מסר – בתי החולים ממוגנים מקורונה ויש פה מקום עבור טיפול באנשים".

    ח"כ קטי שטרית (הליכוד): למי שאין רכב פרטי יש בעיה, הוא נדרש להגיע במונית כי אין תחב"צ סדירה. המימון הוא של 50% מעלות הנסיעה על ידי קופות החולים. איך נערכים לכך? לאנשים אין איך להגיע". ד"ר פייר השיב: "בתחילת הדרך לקחנו את הנחיית משרד הבריאות כלשונה וביטלנו תורים. היום אנחנו פונים לאנשים ואומרים למי שצריך לבוא שיגיע".

    מנהלת בית החולים פוריה, ד"ר הגר מזרחי השיבה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ שלח ביחס לקשיי ההגעה לבית החולים: "ההגעה בתחבורה הציבורית היא חלק מהעניין אך לא כולו. יש חשש של אנשים שמפחדים להגיע. חשוב להבהיר – המיון מחולק לחולים שיש חשש שנדבקו בקורונה, ולמיון שמיועד לחולים רגילים.

    עוד הוסיפה, "תרחיש הייחוס שלנו מדבר על 100 חולים מונשמים. יש לנו פער משמעותי ביחס להגעה למוכנות לתרחיש הייחוס בשל מחסור במכונות הנשמה וכוח אדם. אנחנו עוסקים בהכשרה של צוות נוסף בכל הקשור להנשמה ודברים נוספים. התמיכה שאנחנו מקבלים לטובת הצטיידות נוספת באה ממשרד הבריאות. קיבלנו כבר 10 מכונות הנשמה נוספות, וכמו כולם אנחנו מחכים למכונות הנשמה נוספות שיגיעו מחו"ל".

    יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר זאב פלדמן: "יש הנחיות בסיס לאיך מתמודדים עם מצב שבו היכולות נמוכות מהנדרש. העיקרון המנחה הוא לא שכל הקודם זוכה, אלא ששיקול הדעת צריך להיעשות במי מטפלים לפי אלו שיש להם סיכוי אל מול אלה שיש להם פחות סיכוי. מאוד מקווה שלא נגיע לזה. אמצעי ההפחדה ושל הציבור השיגו את מטרתם והעקומה משתטחת. כרגע יכולים לטפל בכל החולים".

    עוד אמר: "בעקבות הנושא של פחות הכנסות מטיפולים שוטפים בעת הזאת, יש מקרה שמנהל בית חולים נתן למנהל מחלקה לעשות רשימות של אילו רופאים לא נדרשים, על מנת לקצץ".

    הנושא הכלכלי מטריד אותנו, לא יתכן שנהיה מוטרדים מה יקרה מבחינה כספית למי שיצטרך להיכנס לבידוד. לא מדובר רק על הרופאים, מדובר על כל הצוות שנחשף, כולל אנשי ניקיון, אחיות, אנשי מד"א וכו'.

    בנוגע לאוכל חם הבהיר, "עדיין אין פתרון בכל בתי החולים לנושא האוכל החם ואין מענה כרגע למה עושים עם הצוותים שצריכים להגיע לעבודה, כי הרבה מהצוותים מגיעים למקום עבודתם באמצעות תחב"צ".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      למה סתם להכניס לפאניקה את תושבי בני ברק,
      מה, כל אדם שלישי שעובר כעת לידי ברחוב הוא חולה??? באמת..

    2. 5

      בלבול מוח כאילו שיש עכשיו כמעט 100000 חולים?

    3. 4

      אחרת לא מציתים להוראות איך בידיוק זה הגיעה למצב כזה?

    4. 3

      הוא הסביר שאלו 38 אחוז מתןך כלל הנבדקים בבני ברק לא מכלל בני ברק

      1. מאוד מסתבר מה שאתה אומר. אבל כתוב כ75000 איש…

    5. 2

      פרופסור מוטי רביד בתגובה ברשת ב- שטות מוחלטת ,לעולם אל תקיש ממספר הנבדקים למספר הנדבקים באוכלוסיה הבריאה וללא תסמינים , זה כמו שאני יבדוק במחלקת קורונה במעייני הישועה ויסיק ש100% תושבים נדבקו , לדעתי צריך להחרים את מכבי על ההצטרפות המרושעת להסתה בעת הזו ושום הבהרה אצל מימרן ללא התנצלות לא תחפה על כך