- רדיו קול חי - -

בלעדי: הגדוד בעוצר יציאות – "שומרים על החיילים ובמקביל מונעים טרור"

רק בשבועיים האחרונים בעיצומו של משבר מגיפת הקורונה, סיכלו חיילי גדוד שמשון פיגוע ידויי אבנים סמוך לנעלין, במהלך הפעילות המבצעית חוסל המחבל שביצע את הפיגוע. הבוקר (חמישי) התלווה לגדוד הקרבי פרשנינו הצבאי קובי פינקלר, בעוד הפעילות המבצעית נמשכת, הכוללת בידוק מכוניות פלסטינאיות במחסום ומניעת חדירת גורמי טרור לישראל.

על רקע המגיפה המתפשטת, הבדיקות מתקיימות תחת הוראות קפדניות במטרה למנוע הידבקות. החיילים עם כפפות, עוטים מסכות והמגע עם הפלסטינים נמוך יותר.

הבידוק במחסום:

גדוד שמשון, הפועל בגזרת אפרים, סוגר כבר חודש ימים תחת עוצר יציאות בבסיס. לחיילים אין טענות, "אנחנו מרגישים שאנחנו עושים את העבודה הכי חשובה בימים אלו והיא מניעת טרור בגזרה הפלסטינאית, כולל מניעת כניסת פועלים לצד גורמי טרור לשטח מדינת ישראל", אומר דוד מישיבת ההסדר ברמת גן.

החיילים מספרים על השיגרה בימים אלו:

מפקד הגדוד סא"ל בני קמה מספר לנו על הפעילות השוטפת לצד המלחמה בנגיף הקורונה "אנחנו צריכים לפעול בשתי החזיתות גם יחד. שומרים על החיילים הכי קרוב לחזה כדי שלא ידבקו ולא ידביקו, ובמקביל אנחנו צריכים לשמר את המוכנות המבצעית ככל שניתן".

פרשנינו הצבאי מסביר על פעילות הגדוד:

בנוסף, "לצד הפעילות השוטפת אנחנו מתארגנים לאימונים מחלקתיים ופלוגתיים במסגרת ההנחיות", מבהיר מפקד הגדוד כי אינם מוותרים על המוכנות המבצעית. יחד עם זאת לקראת ליל הסדר, החיילים אינם יחזרו לביתם והם מתכוננים לשהייה בבסיס, מספר מפקד הגדוד.

"אנו מתכוננים לליל הסדר, נעשה את הסדר הכי מקורי והכי משפחתי עם דברי תורה שיכינו בני ישיבות ההסדר" ולא רק גם, "חידונים ופרסים יהיה במהלך הסדר". וכמובן, "אוכל כמובן והרבה אוירה טובה" מסכם סא"ל בני קמה את ההכנות ללילה החשוב.

מפקד הגדוד מוסיף בנימה אישית, כי "גם אני לא הייתי חודש בבית, אני מזדהה ומבין אותם ומעביר הרגשה שכולנו כאן משפחה אחת", מסכם סא"ל בני קמה.

כתבנו קובי פינקלר נלווה הבוקר למפקד הגדוד סא"ל בני קמה בנסיעה על הציר: