למעלה מאלף ארוחות מדי יום למשפחות נזקקות בצפון

    עפר גדנקן No Comments on למעלה מאלף ארוחות מדי יום למשפחות נזקקות בצפון

    בפעילות ראש עיריית צפת שוקי אוחנה וסגנו הרב סברדלוב
    מטבח החסד שעל ידי 'הכנסת אורחים רשב"י – מירון' ממשיך לפעול, ומשגר מידי יום ביומו למעלה מאלף ארוחות מזון מזינות למשפחות נזקקות מהעיר צפת ויישובי הגליל העליון

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים טרופים אלו, כאשר ציונו הקדוש של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי סגור על מנעול ובריח והמבנה הקדוש אשר הוקם על ידי האר"י ז"ל וגוריו – שומם מאדם, הפעילות היחידה המתקיימת במקום – הינה במטבח הממוקם בקומה התחתונה, המופעל על ידי 'הכנסת אורחים רשב"י' – בכפוף להוראות ותקנות 'משרד הבריאות'.

    המטבח אשר נותר פעיל, מבשל מידי יום ביומו למעלה מאלף (!) מנות חמות ומזינות, הנשלחות למשפחות נזקקות בצפת ויישובי הסביבה – משפחות קשות יום שהמצב הנוכחי דרדר אותם למצב כלכלי בלתי נסבל.

    כאשר הגיע הבשורה על סגירת המקום, אנשי  החסד של  הכנסת  אורחים  רשב"י הרב פרלמוטר והרב קרלבך שליט"א השוהים במשך כל ימות השנה במחיצת התנא האלוקי ורואים במו עיניהם ניסים וישועות למעלה מדרך הטבע – נחרדו והזדעזעו. אולם עד מהרה הגיעה הפנייה מסגן ראש עריית צפת הרב ישראל מאיר סברדלוב להתגייס למען הצרכים הרבים של המשפחות בצפת,

    ובכך התברר כי פעילות מטבח 'הכנסת  אורחים רשב"י' – לא תיפסק לרגע, אלא אדרבה, תגביר ותעצים את פעילותה לאור המצב הקשה וריבוי המשפחות שנקלעו לקשיים כלכלים.

    רשויות החוק והרווחה, מתוך הכרה והבנה בצורך החיוני של המשך קיום פעילות המטבח, נרתמו לעזור וסייעו רבות להמשך הפעילות – כמובן, בכפוף לכללי ודרישות החוק. מה שהביא לידי כך, שעובדי המטבח החיוניים, המגיעים מידי יום ביומו לבשל את מנות החסד, הינם כמעט היחידים הזוכים להתפלל ולהשתטח על ציון הרשב"י בימים אלו – ומתקיים בהם "מגלגלים זכות על ידי זכאי".

    עובדי המטבח העסוקים למעלה מראשם, בהיותם היחידים המורשים להיכנס לציון, מעתירים מידי יום ביומו על ציון הרשב"י אשר רב כוחו לעצירת מגיפות – כמסופר בזוהר חדש, שכאשר בא רשב"י לעיר לוד בשעה שהיתה בה מגיפה, שאלו אנשי העיר את רשב"י: מה נעשה. קם ועבר בעיר וראה אנשים מתים, אמר: "כל זה בעיר ואני בעיר?! גוזר אני שתיבטל המגיפה!" מיד שמעו בת-קול שיצאה ואמרה: צאו מכאן כי רשב"י כאן, שהקב"ה גוזר גזרה והוא מבטל!



    0 תגובות