עיריית ר"ג באולטימטום: אם לא יהיה סגר מלא על ב"ב נפנה לבג"ץ

    איתי גדסי 6 Comment on עיריית ר"ג באולטימטום: אם לא יהיה סגר מלא על ב"ב נפנה לבג"ץ

    עיריית רמת גן פנתה רשמית לראש הממשלה ושר הבריאות, בדרישה להטיל סגר מלא על העיר בני ברק, לטענתם מדובר ב"סכנת מוות על תושבי ר"ג". בעירייה מתנגדים לסגר מלא לאור הוצאת החולים והמבודדים מהעיר והציות לכללים בקרב רוב התושבים

    ראש עיריית רמת גן לצד ראש עיריית ב"ב צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית רמת גן פנתה היום (רביעי) באולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן, כי אם עד השעה 22:00 לא יוכרז סגר מלא על העיר ב"ב, תפנה העירייה לבג"ץ שיורה הוא לממשלה להטיל סגר מלא על העיר.

    במכתב האזהרה שנשלח כותב בא כוחה של העירייה, "הנתונים שפורסמו ע"י משרד הבריאות מלמדים על המשך המגמה המדאיגה של עלייה חריגה בתחלואה ברמת גן, ועלייה חריגה מאוד בתחלואה בבני ברק, אשר הינה העיר עם אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר בישראל".

    במכתב לממשלה מזכיר בא כוחה של העירייה כי ראש העיר כרמל שאמה הכהן ביקש להטיל לפני יומיים סגר על העיר. לטענתו, "מכתב בהול זה, נותר כ"קול קורא במדבר", וזאת למרות שמרחפת סכנת מוות על תושבי רמת גן, ודרישתו של ראש העיר נגעה להצלת נפשות רבות".

    בממשלה, שר הבריאות יעקב ליצמן בעד הטלת סגר מלא על העיר בני ברק. שר הביטחון ושר הפנים מתנגדים לסגר מלא ומבקשים רק סגירה אזורית על שכונות אן בניינים שצפרים את ההוראות בכדי לא לפגוע בקיום החיים הבסיסי. כיום ישנו סגר רך מסביב לעיר.

    בעיריית בני ברק מתנגדים לסגר. לטענתם רוב ככל התושבים מקפידים ושומרים על ההנחיות חוץ מקבוצות שוליים בעיר שניתן לטפל בהם ע"י המשטרה. כיום החולים והמבודדים נשלחים למלוניות מחוץ לעיר, והקיף הבדיקות גדל דרמטית בעיר ביומיים האחרונים.

    מכתב האולטימטום:

    הנדון: הודעה על כוונה לעתור לבג"ץ למען יוטל סגר כללי על העיר בני ברק וחסימת הגישה ממנה אל העיר ר"ג
    בשם מרשתי, עיריית רמת גן, ובנסיבות חירום דחופות ובהולות, הריני להפנות אליכם כדלקמן:

    1. ביום 30.3.2020 פנה אל מזכירות הממשלה, ראש עיריית ר"ג – מר כרמל שאמה הכהן, בדרישה דחופה להטיל בידוד על העיר בני ברק, בה אחוזי חולי הקורונה בעליה דרמטית, וההדבקה זולגת גם לרמת גן.

    2. עד עתה, מכתב בהול זה, נותר כ"קול קורא במדבר", וזאת למרות שמרחפת סכנת מוות על תושבי רמת גן, ודרישתו של ראש העיר נגעה להצלת נפשות רבות.

    3. ויודגש: ביממה וחצי שחלפה ממועד שליחת מכתבו של ראש העיר, הנתונים שפורסמו ע"י משרד הבריאות מלמדים על המשך המגמה המדאיגה של עלייה חריגה בתחלואה ברמת גן, ועלייה חריגה מאוד בתחלואה בבני ברק, אשר הינה העיר עם אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר בישראל.

    4. לאור זאת, דעו, כי מרשתי הורתה לי ללא כל דיחוי לעתור לבג"ץ מחר בבוקר, בעתירה בהולה להורות לכם, מכובדיי, להפעיל כל סמכויות הנתונות לכם לפי דין, ובפרט לפי תקנות לשעת חירום, ובסעיף 20 לפקודת בריאות העם שמסמיך אתכם, ואף מחייב אתכם בנסיבות אלו, להטיל בידוד מיידי של העיר בני ברק.

    5. לנוחיותכם, אצטט את סעיף 20 לפקודת בריאות העם, אשר חוקק בדיוק למצבים כגון דא:
    "סמכויות לשעת-חירום פק' 53 לש' 1947 (תיקון מס' 17) תשס"ג-2003
    20.

    (ב) אם פרצה מגפה באזור מוגבל, רשאי הממונה על המחוז לצוות כי שום אדם לא יצא מן האזור שהוגבל ורשאי לנקוט באמצעים, כגון הקפת האזור בשרשרת סניטרית או באמצעים אחרים, ככל אשר ימצא לנחוץ כדי להגשים למעשה את הצו, ולתכלית זו רשאי לדרוש את עזרת המשטרה."

    6. סעיף חוק זה מסמיך בבירור את כבודכם, ומחייב אתכם כאשר נשקפת סכנת נפשות, להטיל בידוד על ישוב מוכה חולי או למצער, על חלקו.

    7. ככל ועד השעה 22:00 היום, לא תודיעו על הטלת בידוד על העיר בני ברק או למצער חלקים נגועים ממנה, למען הגנת תושבי העיר ר"ג, לא יהיה מנוס מהגשת עתירה דחופה לבג"ץ בנושא כבר בבוקר 2.4.2020, ובצידה עתירה לקיום דיון בהול.

    בכבוד רב,
    גיא אופיר, עו"ד

    195696מכתב לראש הממשלה



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      ראש עיריית ר"ג חוץ מלעשות יחץ ובאלגן לא עושה כלום

    2. 5

      הוא צודק במאה אחוז!!!!

      1. שיאמר לאנשי עירו שלא יערכו קניות בסופרים בבני ברק.

    3. 4

      1. לעתור ל"בדץ" לעשות סגר על רמת גן כדי שלא ידביקו אנשים בבני ברק ותל אביב
      2. לא כתוב בציטוט החוק (למטה) את המילה בני ברק, "רמת גן" היא גם "אזור" שיכול להתפרץ בו מגפה
      3. מסתבר שברמת גן אנשים לא נשמעים להוראות וזה ניסיון תיוך
      4. למה שחרדים מבני ברק ילכו לרמת גן? אולי באים מתל אביב? מאיפה ביטחון? אלא שראש העיר ועושי דברו נגועים בחרדישמיות
      ציטוט:
      אם פרצה מגפה באזור מוגבל, רשאי הממונה על המחוז לצוות כי שום אדם לא יצא מן האזור שהוגבל ורשאי לנקוט באמצעים, כגון הקפת האזור בשרשרת סניטרית או באמצעים אחרים, ככל אשר ימצא לנחוץ כדי להגשים למעשה את הצו, ולתכלית זו רשאי לדרוש את עזרת המשטרה."

      1. ראש העיר רמת גן הנכבד
        לחרדים מבני ברק אין כרגע מה לחפש ברמת גן אלא אנשי עירך מגיעים לבני ברק לערוך קניות בסופרים לחג הפסח