ארדן על התחלואה ביישובים החרדים: "אם תהיה החלטה על סגר אנו ערוכים לבצע אותה במיידי"

    ישראל רובין No Comments on ארדן על התחלואה ביישובים החרדים: "אם תהיה החלטה על סגר אנו ערוכים לבצע אותה במיידי"

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת לסוגיות שונות הנוגעות לפעילות משרדו במאבק בקורונה. על החשש להתפרצות המגיפה בבתי הכלא אמר "למיטב ידיעתי אין אסירים שנדבקו". על חיילי צה"ל שנפרשו ברחובות הבהיר "חיילי צה"ל לא קיבלו סמכויות של שוטר הם לא מבצעים אכיפה והם לא בממשק עם האזרחים". על התחלואה ביישובים החרדים: "אם תהיה החלטה על סגר אנחנו יודעים לבצע אותה בזמן מיידי"

    צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת לטענות שהועלו על ידי חברי הכנסת בנוגע להתנהלות הממשלה סביב ההתמודדות עם משבר הקורונה באופן כללי, וסביב התנהלות המשטרה באופן ספציפי.

    השר ארדן התייחס לפעילות האכיפה ואמר: "אני חושב חוץ מכמובן משרד הבריאות, אולי התחום המשמעותי ביותר להתמודדות עם מגפת הקורונה וזה כמובן התפקוד של משטרת ישראל. האכיפה שבימים האלה אין אפשרות להפריז בחשיבות שלה, היא באמת אכיפה מצילת חיים. חוץ מהצוותים הרפואיים, מי שנמצא היום בחזית יותר מכל אחר זה השוטרות והשוטרים. אף אחד מהם לא עשה החישובים האם יש להם ציוד מגן או האם ההנחיות שניתנו להם נכונות או לא נכונות. הם יצאו לרחובות כדי לאכוף את ההנחיות מצילות החיים של משרד הבריאות ועשו את זה באמת במסירות נפש ובצורה מעוררת כבוד וההערכה. יכולות להיות גם טעויות, כשעשרות אלפי שוטרים ושוטרות נמצאים ברחוב ונדרשים לאכוף תקנות מאוד מורכבות שמתקבלות באישון לילה, וכבר בבוקר או למחרת צריך לתרגם אותם לאכיפה יכולות להיות גם תקלות וטעויות".

    ארדן התייחס לחשש מהתפרצות בתוך בתי הכלא ואמר: "אנשי שירות בתי הסוהר שהם מתמודדים עם אחד האתגרים הכי מורכבים ומסוכנים בעת הזו, וזה מניעת התפשטות הנגיף בתוך בתי הכלא שלנו. אנחנו רואים איזה איום זה יוצר במקומות אחרים בעולם כשאתה לא עושה את הפעולות הנדרשות. למיטב ידיעתי אין אסירים שנדבקו. יש הרבה פעמים הפצה של שמות שקריות שמכניסות ללחץ והלחץ הזה הוא מיותר. אני יזמתי צעדים חסרי תקדים בלית ברירה כבר בתחילת המשבר כדי להפריד מהעולם החיצון את האסירים במידה מסוימת גם את הסוהרים".

    ארדן הבהיר שלחיילי צה"ל שנפרשו ברחובות אין סמכויות אכיפה: "נאלצנו גם לבקש סיוע מצה"ל כדי להגביר את הנוכחות ואת ההרתעה בשטחים הציבוריים במדינת ישראל. חשוב לי לחדד שחיילי צה"ל שהתחלתם לראות מאז אתמול ברחובות, לא קיבלו סמכויות של שוטר. הם לא מבצעים אכיפה והם לא בממשק עם האזרחים, התפקיד שלהם ובעיקר של נוכחות והרתעה".

    בנוגע לתחלואה הגבוהה במגזר החרדי אמר ארדן: "יש ממגזרים עם מאפיינים ייחודיים אני לא חושב שהתקופה הזו היא תקופה שאנחנו צריכים לצאת בהאשמות. לכל מגזר במדינה יש את המאפיינים הייחודיים שלו שאנחנו צריכים לכבד אותם ולנסות ולהתאים את הפעילות הממשלתית. כשאנחנו מדברים על ציבור דתי בעיקר חרדי, אז כן המאפיינים הקהילתיים הם חזקים יותר בין אם זה בבתי הכנסת או בסעודות החג וכמובן גם הצפיפות היא רבה. התחלואה הגבוהה בחלק מהישובים הדתיים בטח הישובים החרדיים חייבה אותנו לאכיפה מוגברת ביממות האחרונות וזה מה שקורה. האכיפה היום היא בהיקף חסר תקדים ואם תהיה החלטה על סגר אנחנו יודעים לבצע אותה בזמן מיידי. אם אנחנו מחליטים החלטה כזו צריך כמובן שצה"ל בהיקף נרחב יהיה ערוך לספק פנימה אל תוך הבתים צרכים של מזון צרכים של תרופות וכמובן גם להכין רשימות של אלפי אנשים שהם בעלי מקצועות חיוניים".



    0 תגובות