שר הביטחון מתנגד להטלת סגר: "צריך לטפל נקודתית בהפרות חוק"

    אסתי פלד No Comments on שר הביטחון מתנגד להטלת סגר: "צריך לטפל נקודתית בהפרות חוק"

    שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מציג את הדרכים למלחמה במאבק בנגיף ולדבריו, "אנחנו בשליטה בגלל ההתנהגות של הציבור הישראלי" |על המלוניות: "אנחנו לא מספקים נופש. אנשי ניקיון לא נכנסים בגלל הסיכון" | העתיד: "יש אור בקצה המנהרה לאחר פסח"

    צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון נפתלי בנט המוביל את המאבק במלחמה בנגיף הקורונה יחד עם ראש הממשלה ושר הבריאות, התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. הפתח הריאיון הציג בנט את תמונת המצב במאבק, "המצב בשליטה זה נובע מציות של הציבור הישראלי ושמירתו על האוכלוסייה הבוגרת. עדיין ישנה התפשטות ישנה עלייה במקרה המוות אבל לא זינוק. אנחנו בשליטה".

    בנט הוסיף, "אנחנו אוחזים בנתון התמותה הנמוך ביותר בעולם. זה אומר שהציבור הפנים את ההבנה שצריך לשמור על ההורים והסבתא והסבתא ולא להגיע אליהן הבית".

    בניגוד להשמצות כנגד הציבור החרדי, לדברי שר הביטחון: "ישנו מפנה דרמטי בהתנהגות של הציבור החרדי. הציבור בצורה כללית הפנים לגמרי את המשמעות ומתנהל כפי כללי הבריאות. ישנה בעיה עדיין עם הציבור הערבי צריך שם יותר הסברה. בסך הכל רואים אור בקצה המנהרה לאחר הפסח".

    את הדרכים לבלימת הנגיף מציג שר הביטחון: "אנחנו נרתמים להגדיל את מספר הבדיקות, וצריך להגדיל את היקף איתור החולים עם הבדיקות כדי לבודד אותם במלוניות. שנית להפעיל את מערכת הקורונמטר שנדע תמיד איפה יש התפרצות ולא נסגור את כל המדינה. זה ייתן לנו מיקוד על התפרצויות ממוקדות במסעדה, או בבניין מסויים ושם נטפל. דבר שלישי להגביר את השמירה על האוכלוסייה הבוגרת".

    לדברי שר הביטחון: "המלוניות הם הצלחה מאוד גדולה. יש תלונה אחת על ניקיון של חדרים שקיבלה תהודה מאוד גדולה ואנחנו לא מנקים כי אנחנו לא רוצים להכניס אנשי ניקיון בפנים. אני רוצה להבהיר זה לא נופש. אנחנו נותנים בצורה מכובדת מקום לבודד, בעולם פותחים מגרשי ספורט עם מזרונים. אנחנו במצב יותר טוב מכולם".

    על המצב הכלכלי אמר בנט, "אני רוצה לשחרר כמה שיותר מהר אנשים למשק מבלי שהקורונה תתפשט שוב. וצריך בשביל זה להדליק את הקרונומטר. שר האוצר עם ראש הממשלה יצאו עם תוכנית כלכלית שאני מגבה אותה".

    סגר על ריכוזים חרדיים: "אנשים יצטרכו לקנות מצרכים בשביל לאכול – זה גם בסגר. בבני ברק אנשים מבינים את החשיבות וההתנהגות השתנתה. אם יש בניין או שכונה שהכללים לא נאכפים שם צריך לטפל. אבל עדיין אנשים חיים וצריכים להתקיים".

    על תפקיד שר הביטחון שייאלץ לעזוב בקרוב אמר בנט: "אנחנו מחכים לשמוע מראש הממשלה איזה ממשלה זו תהיה, ממשלת שמאל, מרכז או אחרת. אם תקום ממשלת שמאל חרדים לנו זה לא מתאים. אני שומע בכל יום כיוונים לתת לשמאל את משרד המשפטים. את האחריות להתיישבות בשמאל. לא לריבונות – לא נהיה בממשלה כזאת. אני לא נולדתי שר הכל בסדר".

     



    0 תגובות