מיוחד • מאחורי הקלעים: כך יצאה לדרך ה"קמחא דפסחא" הגדולה בעולם

    בנצי לייזרוביץ 5 Comment on מיוחד • מאחורי הקלעים: כך יצאה לדרך ה"קמחא דפסחא" הגדולה בעולם

    "איך אוכל להשבית שמחת החג ל 15,000 משפחות?" אמר בכאב ודמעות הר"ר אפרים שטרן נשיא עונג שבת ויו"ט-רכניץ למקורביו, וחלוקת ה"קמחא דפסחא" הגדולה בעולם יוצאת לדרך באישור משרד הבריאות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    24 שעות לפני פתיחת חלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם של עונג שבת ויו"ט- רכניץ, שוחח כתב 'קול חי' בנצי ליזרוביץ עם מנהלי ודוברי החלוקה בשיחת ועידה ושמע מהם על ההיערכות המיוחדת בצל הקורונה ועל שמחת החג לאלפי משפחות הנצרכים.

    "איך אני יכול להשבית את שמחת החג ל 15,000 משפחות, איך אותם משפחות יישבו ליד שולחן הסדר השנה כשיחסר להם מצרכי החג ?", מיוחד כך בצער ובדמעות שפך הר"ר אפרים שטרן נשיא עונג שבת ויו"ט-רכניץ את אשר בליבו למקורביו לפני שבועיים כשהתפרצות נגיף הקורונה בישראל התפשטה וההחמרות של משרד הבריאות הביאו אותם למבוא סתום.

    ר' הרשל מיכל הלר מנהל הראשי של חלוקת הקמחא דפסחא אומר לקול חי: "כשהבנו את גודל הצער של ר' אפרים שטרן שמשפחות לא יוכלו לעשות את הסדר כנדרש, נכנסנו למערכת סביב השעון על מנת לעשות הכל לקיים את חלוקת סלי המזון".

    עוד הוסיף, "אם היית מדבר איתי לפני שבוע ויותר אף אחד לא חלם שהשנה זה ייצא לפועל. ניסינו להגיד להרב שטרן שאין מה לעשות, המצב לא מאפשר, ונשמרתם מאד לנפשותיכם, אבל הוא התעקש: נשב עם משרד הבריאות והמשטרה, נלך לפי כל התנאים שלהם גם אם זה יעלה בעוד הרבה כוח אדם לשמירה על הסדר והכללים".

    מאז נכנסו כולם לתמונה: ראש העיר ירושלים משה ליאון, יוסי דייטש, ישראל ורטהיימר-עוזר ונהג של ח"כ מאיר פרוש. מדי יום ישבו כולם עם משרד הבריאות והמשטרה להגיע להבנות ותנאים. "היה ברור לכולם שהשנה החלוקה לא תהיה כבכל שנה- ברח' שמואל הנביא סמוך לזוויעל, המקום צר – ושמירת מרחק ובריאות הציבור חשובה מעל הכל", אומר לנו מנדי צימעט דובר החלוקה.

    עלו בפגישות מס' מקומות חלופיים כשלבסוף הוקצה לנו את מתחם הרכבת מלחה . לאחר שהיה מיקום, החלו כולם לחשוב איך משנעים 15,000 איש לפי כל כללי משרד הבריאות.

    יצויין, כי במשרד הבריאות (עוזרי השר ליצמן ובכירים נוספים) הבינו שאם יבטלו את חלוקת הקמחא דפסחא לחץ הקניות של האנשים יפול על רשתות השיווק וזה לא רצו.

    לשם כך הוחלט כי שינוע החלוקה יהיה רק באמצעות רכבים בלבד ללא שום הולך רגל שיכנס למתחם שלא לצורך.

    מיום ראשון השבוע לאחר אישור של משרד הבריאות ועיריית י-ם וכמובן משטרת י-ם, החל המירוץ סביב לשעון להסב את מתחם הרכבת לתחנת חלוקה לפי תנאי משרד הבריאות והמשטרה.

    7 נתיבי תנועה נעשו במתחם כך שכל 7 רכבים יוכלו ליכנס בו זמנית. ברכב יהיה רק הנהג כשבשום אופן הוא אינו יורד מהרכב. סדרנים ומחלקים יוצבו בעמדות. עוד לפני הגעת הרכב למתחם, הוא יעבור ביקורת ועליו יהיה להציג את כרטיס החלוקה שנשלח אליו. בכרטיס יופיע איזה מצרכים הוא אמור לקבל וכמויות.

    אותו סדרן ידביק על שמשת הרכב מדבקה עם המוצרים שאושרו לו. הרכב נכנס למתחם ולעמדה, הוא מתחיל ליסוע – סדרנים ומחלקים יכניסו לתוך הרכב את המוצרים והרכב יוצא מהמתחם. ההערכה היא כי יקח כדקה וחצי להטעין את הרכב בסל המזון והרכב בחוץ.

    משרד הבריאות שקיבל את הצעת החלוקה הזו אישר אותה. בהתחייבות של מנהלי החלוקה שאף נהג או אדם לא יוצא מרכבו.

    וקצת במספרים פנימיים כפי שמגלים לנו ר' הרש הלר ור' מנדי צימעט: 15,000 סלי מזון יחולקו בירושלים בלבד. (ביום ראשון כ 4000 סלי מזון יחולקו בבית שמש)

    עלות של 15 מליון שח כל חלוקת הקמחא דפסחא שהר"ר אפרים שטרן מגייס למבצע ומפעל זה. (בשל הקורונה התרומות מחו"ל ירדו משמעותית וללא יכולת לגייס בתקופה זו)

    החלוקה במספרים: 60 טון בשר יחולקו. 120,000 בקבוקי יין ומיץ ענבים. 30,000 שקי תפו"א. אלפי ארגזי תפו"ע. 20 טון מצות. 1.5 מליון ביצים ועוד ועוד.

    יצויין כי במקום יהיה חפ"ק מיוחד שבו יישב נציג של משרד הבריאות והמשטרה.

    כלל הסדרנים והעובדים עברו ישיבה עם ההנחיות הקפדניות. כולם ללא יוצא מן הכלל יהיו עם כפפות ומסכות. כלל הסדרנים והמחלקים יצויידו במכשירי קשר.

    החלוקה שכאמור תתקיים מחר יום רביעי תהיה מ 9 בבוקר עד  11 בלילה.

    "המטרה שלנו היא לסיים את כל החלוקה בזריזות כשבראש וראשונה הנושא של קפדנות והוראות משרד הבריאות לפני הכל." אומרים מיכל הלר ומנדי צימעט.

    לסבר את האוזן של 'קול חי' מספר מנדי צימעט, המשאיות עם הסחורות כבר 3 ימים מגיעים לכאן בכל שעות היום והלילה, היו כאן בביקור נציגי העירייה ומ. הבריאות הם לא חשבו כשראו את הכל על איזה כמות של חלוקה מדובר. היו בהלם. ואף התבטא מישהו מהם : אם לא היה את החלוקה הכל היה נופל בבום גדול על רשתות המזון .

    לסיום שיחתינו אומרים ר' הרש הלר ור' מנדי צימעט: " אנחנו נעשה הכל עד רגע לפני פתיחת הקמחא דפסחא, שהכל יהיה לפי ההנחיות ולפי מה שקיבלנו לעשות ובתנאים. אנו מתפללים להקב"ה שהכל יעבור בשלום וכמצופה , אבל תדגיש לציבור הם מבקשים ממני-תשמרו על הנחיות משרד הבריאות זה מעל הכל. ההיגיינה והכי חשוב אי יציאה מאף רכב כלל וכלל".

    אתה צריך לבוא לכאן לראות את הר"ר אפרים שטרן שמדי שנה כשפוגש את האנשים שמגיעים לקחת את סלי המזון, הם כמובן מודים לו , ואז הוא משיב להם: " אתם מודים לי? אני מודה לך שבאת והסכמת לקחת". אשריהם ישראל.

    הודעת הארגון לבאים לחלוקה:

    יהודי יקר. התורה הק' ציוותה לנו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". לבטח הנך יודע כי כל שינוי סדרי החלוקה השנה, הם תוצאה של המצב הקשה השורר בעולם כולו, עקב מחלת הקורונה המשתוללת וכבר גבתה הרבה קרבנות יהודיים רח"ל.

    החובה מוטלת עלינו ועליך להיזהר בסייעתא דשמיא בכל ההוראות של הרופאים בכדי לשמור את עצמינו ולשמור את אחרים שלא יינזקו על ידינו ח"ו.

    עקב כך, נא להקפיד מאוד על ההוראות דלהלן:

    א. נא לעקוב אחרי המודעות במקום, ולפעול על פי הוראות האחראים והסדרנים.

    ב. אין לעצור את הרכב כלל בכל שטח החלוקה, למעט על פי הוראות האחראים

    ג. אין לצאת מהרכב כלל בשום פנים ואופן, אפי' לזמן קצר

    ד. בכניסה לשטח החלוקה יקחו ממכם את הכרטיס, ויודבק על רכבכם סטיקער עם פירוט המצרכים שבכרטיס

    ה. הסטיקער שיודבק על גבי הרכב – יורדת אח"כ בקלות

    חמירא סכנתא מאיסורא: אין אפשרות ליצור קשר עם עובדי החלוקה במקום. באם הנכם חושבים שיש לכם בקשה מיוחדת, או באם אתם חושבים שלא העמיסו על הרכב את כל המצרכים המגיעים לכם, עכשיו זה לא הזמן לטפל בזה, אל תדברו על כך עם אף אחד מהעובדים במקום, באם יש לכם מספרי טלפון של מנהלי החלוקה תוכלו לברר כל ספק איתם בטלפון אחר כך, ואין אפשרות לדבר על כך עם העובדים במקום.

    באם יהיה רכב שלא יציית לכללים אלה, נהיה מוכרחים להוציא את הרכב מתוך שטח החלוקה לגמרי. הקב"ה יעזור שנזכה עוד השתא לאכול מן הזבחים ומן הפסחים וכימי צאתנו מארץ מצרים יראנו נפלאות בישועות ורפואות בב"א

    מפת החלוקה: מפה חלוקה

     

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מענדי צימעט כל הכבוד לך אתה עושה עובדה מטורף
      תמשיך להצליח. בגדול

    2. 2

      הצימעט הזה תותח תותח הכל הוא עושה בחיוך ושמחה.ו

    3. 1

      מי כעמך כישראל?? חלוקה כזאת רק אצל הרב הצדיק מוה"ר רבי אפרים שטרן שליט"א. א יישר כח לאיש החסד מאת 15,000 משפחות שיהנו כל ימי חג הפסח מהחלוקה הגדולה והרחבה של עונג שבת ויו"ט בירושלים עיה"ק בשיתוף משפחת הנגידים רכניץ לאס אנג'ליס ארה"ב שיחיו עד 120 לקבל פני משיח צדקינו בקרוב. זה החלוקה של קמחא דפסחא הכי גדולה בעולם!!!