הגאון הרב גולדשטיין: "אסור לנקות את הבית לפסח רק מחמץ הנראה בעין"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הגאון הרב גולדשטיין: "אסור לנקות את הבית לפסח רק מחמץ הנראה בעין"

    במכתב חשוב לתלמידיו, מעמיד ראש ישיבת "שערי יושר" את ההנהגות הנכונות לבית היהודי בצל המשבר הקשה, "מחשש שתיפגם השמחה והרוגע בבית, נאסר לנקות את הבית לפסח" | בנוסף מבהיר הרב, "ממונו של אדם מעמידו על רגליו ולכן לייחד הכסף לאמצעי קיום בלבד" | המכתב המלא

    A Passover Seder dinner table, on the eve of the Jewish holiday of Passover, April 22, 2016. Passover is celebrated to commemorate the Israelites' exodus from Egypt some 3,500 years ago. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ??? ??? ???? ???? ??? ???? ??? ?? ????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון הרב משה גולדשטיין ראש ישיבת "שערי יושר – איילת השחר" בירושלים, יוצא במכתב חשוב לתלמידיו על ההנהגות הנכונות בכל בית בצל המשבר הקשה הפוקד את ארץ ישראל והעולם. לדברי הרב גולדשטיין, "אין לנקות את הבית לפסח רק מחמץ הנראה לעין וקל וחומר מבליעת כלים". בנוסף מבהיר הרב כי את הכסף "יש לשמור ולהוציא רק לדברים קיומים בלבד".

    במכתבו מבהיר הרב את דעת התורה בתקופה קשה זו:

    א. ממונו של אדם מעמידו על רגליו וראוי לשמור גם פכים קטנים שלו. משנה זהירות צריך לנהוג בימים אלו ולייחד הכסף לאמצעי קיום בלבד, ואיסור גמור להוציאו על דברים שאינם נצרכים לקיום הגוף.

    ב. הורו פוסקי ההלכה כי בשנה זו אסור לנקות את הבית לפסח, וגם במטבח לא יעשו אלא לסלק חמץ שנראה בעין, ולהתעלם מפירורים, וקל וחומר מבליעת כלים וכיו"ב, חובה לשמור ענין זה, עם כל הקושי הרגשי הקיים בזה.

    ג. אין לקבל ובוודאי לא להאמין לאף אחד מכלי התקשורת הכלליים מכל סוג שהוא לכל כלי התקשורת יש אינטרס אחד בלבד: להרוויח כסף ובעבור בצע כסף הם עושים הכל, ובעיקר משקרים כל מה שהם אומרים ואפילו מראים הוא למען אינטרס כספי בלבד וגם אולי בפרט בימים אלו הם משקרים בשם רבנים וגדולי הדור וכיו"ב והכל שקר.

    בחלק השני של המכתב כותב הגר"מ גולדשטיין: "ועתה נעסוק בשאלת הרבים: מה תפקידנו המיוחד לימים אלו, מלבד החיוב לקיים מצוות במידת האפשר. [אין השאלה מה רוצה השם יתברך, כי אין בזמן הזה אף אחד שיכול לענות על זה, הואיל ופסקה נבואה]".

    "התשובה היא: 'וחי בהם'. נצטווינו בתורה לעשות הכל כדי לשמור על החיים. אין שום דבר (מלבד ג' עבירות ע"ז ג"ע וש"ד) שחשוב יותר ממצווה זו, ואסור לפגום אפילו מעט בשמירה זו. ומטעם זה יש חיוב מוחלט לשמור על שמחת החיים, שזו השמירה על החיים בעצמם.

    ומטעם זה נאסר לעסוק בניקיונות של פסח, מחשש שהם יפגמו מאווירת השלווה והרוגע הנצרכים לקיום השמחה. שהיא בימים אלו שם החיים ממש ! חשוב לקבל ענין זה בהבנה, כדי להרבות בשמחה של המשפחות".

    את מכתבו מסיים הגאון הרב גולדשטיין: "נתחזק איפוא בשמחה שבחר בנו הקב"ה להיות עושי רצונו, ובזכות השמחה נצא לאור גדול של גאולה. הכותב וחותם מתוך שמחה של מצווה משה גולדשטיין".

    המכתב:

    מכתב יום ב פרשת צו תשפ



    0 תגובות