מכבי מובילה את מהפכת האשפוז הביתי לחולי קורנה

    עפר גדנקן No Comments on מכבי מובילה את מהפכת האשפוז הביתי לחולי קורנה

    ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות, גידי לשץ וראש מחוז המרכז דבורה חסיד, מציגים את הפתרון הייחודי שמובילה מכבי לחולי קורונה – האשפוז הביתי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדינת ישראל ולמעשה העולם כולו ניצבים בפתחם של ימים לא קלים מבחינה רפואית. מידי יום אנו שומעים על עלייה במספר המאובחנים כנשאי נגיף הקורונה והשאלות הרבות העולות בקרב הציבור הן רבות מאד.

    דבורה חסיד ראש מחוז המרכז וגידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה עונים על כל השאלות ובעיקר שמים דגש על הפתרון הייחודי, שמובילה מכבי בכל הקשור לאשפוז בית – פתרון חדש לחולי קורונה ללא תסמינים או עם תסמינים קלים. מדובר במהלך ראשון מסוגו בעולם, שכן עד כה כל חולה קורונה היה נאלץ להתפנות לבית החולים.

    "נקודת המוצא של כל גורמי הרפואה ברמה הארצית היא שאנחנו עובדים כל הזמן במציאות משתנה ומתקדמים תוך כדי תנועה", מסבירה דבורה חסיד. "הצפי של הוא שמספר החולים יעלה מיום ליום וכארגון בריאות מוביל בשגרה ובחירום אנו ערוכים לטפל בכל מי שזקוק לטיפול. אנו מצויים בקשר רציף עם גורמי משרד הבריאות ופועלים על פי ההנחיות שלהם.

    "כדי להקל על החולים ובני המשפחה וגם להתמודד עם העומס העלול להתרחש בבתי החולים,  אנו מובילים את נושא האשפוז הביתי. במסגרת זאת החולים המשויכים למכבי ומצבם מוגדר טוב על ידי משרד הבריאות, יוכלו להישאר בבידוד ביתי ולא יצטרכו להגיע לבית החולים".

    מה זה בעצם אשפוז ביתי לחולי קורונה?

    "אנחנו נמצאים בקשר רציף עם משרד הבריאות" משתף גידי לשץ "אם מדובר במקרים קלים, ולרוב גם כשמדובר באנשים שכבר נמצאים בבידוד ואין סיבה להעבירם לבית החולים, מתקבלת החלטה על אשפוז ביתי. חשוב להדגיש כי מכבי מובילה את המהלך בכל הקשור לאשפוז בית גם בימים של שיגרה. מכבי מבצעת אשפוזי בית בשנתיים האחרונות למאות חולים במצב רפואי מורכב. התפשטות נגיף הקורונה היא פתח למערכת הבריאות כולה לקפוץ מדרגה ולעבור לאשפוזי בית בהיקף גדול".

    כיצד פועל אשפוז הבית ואיך מתבצע הטיפול הרפואי?

    דבורה חסיד: "ההחלטה לקלוט מטופל לאשפוז בית מתקבלת לאחר שיחה עם הרופאה שמנהלת את התהליך ובדיקה שהיא מבצעת לגבי התאמתו של המטופל כולל בדיקת מצב רפואי, מחלות כרוניות, אפשרות הבידוד בבית ומערכת התמיכה המשפחתית.  לאחר קבלת ההחלטה על אשפוז הבית, מכבי מעבירה למאושפזים ערכת קורונה ייעודית, הכוללת מד דופק וסטורציה (למדידת רמת חמצן בדם), מד חום, מסכות חד פעמיות וחומר חיטוי לידיים.

    "אשפוז הבית כולל שיחות טלפוניות מאחיות מכבי פעמיים ביום, במטרה לאמוד את מצבם הקליני של המטופלים. כמו כן, במידה ויש צורך בכך תתבצע שיחה עם רופא מומחה שיחליט על המשך הטיפול . בנוסף, המטופלים יכולים להתקשר 24/7 באמצעות קו ישיר שניתן להם אל צוות ייעודי במכבי. הטיפול הוא אישי ומותאם לכל חולה וחולה ברגישות, מקצועיות וכמובן בגובה העיניים. כל בעיה מטופלת באופן ספציפי ונקודתי".

    מדוע כדאי להעדיף אשפוז ביתי?

    גידי לשץ: "ראשית, אם מדובר במקרה קל, ההחלמה הטובה והנוחה ביותר היא בסביבה הביתית המוכרת וזאת על פי מחקרים רבים שנערכו בתחום. בנוסף, בבידוד הביתי לא נחשף החולה לזיהומים נוספים הקיימים בבתי החולים. בנוסף, אנו לא רוצים לגרום לקריסה של מערכת הבריאות כפי שקרה באיטליה ובספרד ועל כן ישנה חשיבות לאשפוז הביתי. אנו רוצים להשאיר את בתי החולים לאנשים שבאמת זקוקים לטיפול בדרגת חומרה גבוהה יותר".

    כיצד אתם ערוכים מבחינת כוח אדם לטיפול במאושפזי הבית?

    דבורה חסיד: "אנו נערכים לקליטת היקפים משמעותיים של חולי קורונה באשפוז ביתי איכותי ומקצועי. ישנו כמובן צפי לעלייה במספר החולים, אולם על פי הנתונים שנמצאים בידינו הרוב יעברו את המחלה בצורה קלה בלבד ולכן הבחירה באופציה הביתית היא טובה עבורם.

    שרות בבית המטופל – באמצעות תורים טלפוניים ועוד

    גידי לשץ: "אנחנו שומרים על רצף שירותים במיוחד בימים אלה. אנו מעניקים שירותי רפואה לכל החברים במרפאות השונות. עם זאת, כאשר מדובר בצורך שאינו דחוף, אני קורא לציבור להימנע ולא להגיע למרפאות".

    "בכל מקרה", מדגישים שניהם, "חשוב לדעת שאנחנו למעשה נותנים כבימי שגרה מעטפת טיפולית מותאמת אישית לחברים שלנו. גם כיום ישנם רופאים ואחיות שלנו שנמצאים בבידוד ונמצאים בקשר עם החברים דרך הטלפון. מכבי פתחה עבור החברים את האפשרות לקבוע תור טלפוני. זה ממש כמו לקבוע תור רגיל אבל המפגש יהיה טלפוני. זה מצוין למרבית המקרים. מאז התחלנו בשרות לפני יממות אחדות כבר נקבעו אלפי תורים טלפוניים. הרבה חברים מעדיפים שלא להגיע למרפאות ולכן מתקשרים עם הרופאים שלהם דרך הטלפון ומקבלים מרשמים והפניות. אנחנו והצוות שלנו נמצאים בקשר רציף עם המרכזים והצוותים הרפואיים וערוכים לטפל בכל הפניות, הן של הצוות הרפואי והן של חברי מכבי".

    בסיום הדברים מבקשים שני המנהלים הבכירים לשבח את כלל צוותי מכבי שירותי בריאות באשר הם, "אשר עומדים בחזית – תרתי משמע. הם עובדים מסביב לשעון ומפגינים מסירות ומקצועיות ונותנים לכל החברים את הטיפול הטוב ביותר. אנו מאחלים לכולנו שנדע בקרוב ימים טובים מאלו, רק בריאות. אנחנו מבקשים לשבח גם את כל צוותי הקופות האחרות, בתי החולים, משרד הבריאות וכל רשויות החירום. יש בעם שלנו עשרות אלפי אנשים שעושים לילות כימים במלחמה בנגיף והם ראויים לכל הוקרה. כל ישראל ערבים זה לזה ואנחנו עובדים יחד להצלחה משותפת בהצלת החיים.

    כך או כך, לאור ההתפתחויות האחרונות ומכיוון שישנה חשיבות רבה בשמירה על ביטחונם הן של המטופלים והן של הצוותים הרפואיים,  מדגישים במכבי שירותי בריאות כי מי שאינם חשים בטוב מתבקשים שלא להגיע למרפאות. במקרה של חשש כלשהו ואם אתם שוהים בבידוד, חשוב לפעול על פי נהלי משרד הבריאות ולהתקשר 101 למד"א. במקרים בהם עולה צורך רפואי אחר, מוזמנים החברים לפנות לרופא המשפחה או למוקד האחיות של מכבי *3555.



    0 תגובות