- רדיו קול חי - -

ימינה לנתניהו: "דורשים הבהרות בנוגע למו"מ – אחדות אינה ממשלת שמאל"

בעוד המו"מ בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ נמשך כל העת, בימינה לא רגועים לאור הדיווחים היוצאים לתקשורת ביניהם על העברת משרד המשפטים לכחול לבן והתנגדותו של גנץ להחלת הריבונות בהסכמה אמריקנית. במכתב אותו שיגרו לראה"מ כתבו חברי ימינה, "אנחנו מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה".

בימינה הזהירו כי "הוויתור המסתמן על תיק המשפטים, על חוק קמיניץ, שצמצם בצורה דרמטית את הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי, ומרכיבים בחוק הלאום, זכות הווטו לגנץ על החלת הריבונות על הישובים ביהודה ושומרון".

בנוסף, "השמועות על מסירת האחריות לטיפול בהסדרת ההתיישבות הבדווית בנגב לעמיר פרץ, ביטול חוק הפיקדון וזניחת המטרה של הוצאת המסתננים בחזרה לארצותיהם, מסירת תיק הביטחון מבלי לקבוע מנגנונים שיאפשרו את המשך פיתוח ההתיישבות, ועוד ועוד".

בימינה המשיכו והתריעו, "אנו שומעים גם על תיקונים חוקתיים בהסדרי הממשל בישראל ומוטרדים גם לשימור זהותה היהודית של המדינה במסגרת קווי היסוד של הממשלה המתרקמת".

לדסרי חברי ימינה, "ממשלת אחדות היא אכן צו השעה ומחוייבת הן מהמציאות הפוליטית והן מאתגר הטיפול במשבר הקורונה. מלכתחילה ברור היה שהיא תדרוש וויתורים משני הצדדים והימין לא יוכל לצאת עם מלא תאוותו בידו" אמרו בימינה אך הבהירו "אולם חייבים להיות לכך קווים אדומים. ממשלת אחדות לא יכולה להיות ממשלת שמאל, גם אם היא בראשותך, והיא איננה יכולה להתפרק מכל נכסי הימין".

בימינה תקפו על חוסר התיאום עם חברי הבלוק הימין שהלכו עם נתניהו 3 מערכות בחירות, "המו"מ מתנהל על ידיך מבלי להיוועץ או לעדכן את ראשי הבלוק ולקבל החלטות בנושאים כה חשובים וכה הרי גורל במשותף. אחדות הבלוק לא יכולה לעבוד רק לכיוון אחד, כאשר הליכוד בראשותך זקוק לו" האשימו בימינה והבהירו כי " זו מחוייבות דו-צדדית לשותפות בקבלת ההחלטות ובעיצוב פניה של הממשלה וממילא עתידה של המדינה לשנים הבאות".

בסיון המכתב מבקשים חברי ימינה מנתניהו, "אנו מבקשים לקבל בהקדם הבהרות לחששות שהועלו לעיל ולקבוע מנגנון היוועצות וקבלת החלטות משותפת בטרם ייסגרו הסכמים בלתי הפיכים מול ח"כ בני גנץ שיעמידו אותנו בפני עובדות מוגמרות שלא בטוח שנוכל לחיות איתן בממשלה וממילא כחלק מבלוק הימין".