סכנה ממשית: חוות הדעת המקצועית שהביאה להכרעת מרן ראש הישיבה

    איתי גדסי 6 Comment on סכנה ממשית: חוות הדעת המקצועית שהביאה להכרעת מרן ראש הישיבה

    פרופ' מיטשל שאוובר השיב למרן ראש הישיבה על הסכנה הבריאותית בקיום תפילה במניין גם באוויר הפתוח תוך שמירת מרחק. והאם יש הבדל בין בני ברק לשאר הערים?

    Rabbi Gershon Edelstein, head of the Ponevez Yeshiva seen at his home after lightning the Hanukkah candles on the fourth night of the jewish holiday of Hanukkah, in Bnei Brak, December 5, 2018. Photo by Aharon Krohn/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???? ????? ????? ????? ???? ????? ???? ????? ??? ????? ???????? ??????? צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פולמוס תפילה בציבור: לאחר שרבים שאלו על קיום מניינים מחוץ לבני ברק, באוויר הפתוח תוך שמירת מרחק של 2 מטר מאדם לחבירו, במקומות אין אחוזי הדבקה גבוהים, מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ביקש את חוות דעתו של מנהל היחידה הרצי למניעת זיהומים במשרד הבריאות בנושא, שהשיב לו כי בכל הארץ קיים חשש סכנה של הידבקות לאור התפשטות הנגיף בארץ ובעולם.

    עוד הוסיף בתשובתו פרופ' מיטשל שאוובר, "כי קיום תפילה במניין היא סכנה קיימת וממשית. מדובר בסכנת נפשות של המתפללים, בני משפחותיהם ושל הצוותים הרפואיים".

    לאור תשובתו של מנהל היחידה למניעת זיהומים, הכריע מרן ראש הישיבה לא לקיים מניינים לתפילה בכל מקום בארץ. בשל הסכנה הגדולה ופיקוח נפש דוחה כל התורה כולה.

    מכתב התשובה למרן ראש הישיבה:



    6 תגובות

    מיין תגובות
      1. צודק לא מובן מה הסיפור הרי חיוב מנין אינו חובת יחיד כלל זה רק חומרא מדין חובת השתדלות ולא צריך פיקוח נפש ואפילו חולי בשביל לבטל מנין גדולי תנאים ואמוראים היו מתפללים ביחיד גם כשהיו עובדים לפרנסתם לכן הרבנים צריכים להסביר את הלכה הזו שכתובה בשולחן ערוך סימן צ שם כתוב רק חובת השתדלות

    1. 5

      המשיך ללמד עד אמש????למה לקחת אחריות על אחרים ההדבקה הינה שרשרת עכשיו מה יהיה עם כל המשפחה????

      1. מה הקשר??
        הרי צום יום כיפור שוברים על פי הוראת רופא (ולא רב)?…

    2. 3

      שודאי שנדבק ושיודע זאת שמסכן אחרים תמימים שנמצאים תחת אחריותו . כל שכן מלמד . צריך להרים טלפון לשאול בענייני הלכה לעניינו . ודאי שהרב היה פוסק לו כי בשל המחלוקת ובשל נמצב העדין עדיף שיהי בבידוד כי זאת סכנת נפשות. והוא לא יכול להאשים את הרבנים שהחתקשו בסוגיה הקשה של השבתת תפילות ותלמוד תורה .
      ודאי שלעניינו היה דרוש התיעצות לגופו הוא ולא יתלה זאת ברבנים .