וועדת הקורונה: נערכים להנשמה של 5,000 חולים

    איתי גדסי No Comments on וועדת הקורונה: נערכים להנשמה של 5,000 חולים

    אחראית הרכש במשרד הבריאות הציגה את הנתונים על מכונות ההנשמה החיוניות במגיפה, "הוזמנו 11 אלף מכונות הנשמה". ולמרות כל ההכנות: "אין תוכנית סדורה להעברת המכונות מצה"ל לבהי"ח"

    The new coronavirus unit at Shaarei Tsedek hospital in Jerusalem on March 29, 2020. The government ordered on a partial lockdown, in order to prevent the spread of the Coronavirus. Photo by Nati Shohat/FLASH90 *** Local Caption *** ?????? ??? ????? ???? ??? ????? צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוגיית מכשירי ההנשמה מגיעה לוועדת הקורונה בכנסת: היום (שני) התכנסה וועדת הקורונה בכנסת ודנה על היערכות משרד הבריאות וצה"ל לאספקת מכשירי הנשמה שחיונית מאוד לבתי החולים בעקבות מגיפת הקורונה ועלייה במספר חולים הזקוקים למכשירי הנשמה.

    ד"ר אורלי ויינשטיין אחראית על נושא הצטיידות מיגון ומכשירי הנשמה במשרד הבריאות הציגה את תמונת הרכש של המשרד: "יש לנו הזמנות ל-11,000 מכונות הנשמה, 7400 מוניטורים ו-21,000 משאבות עירוי ואלו שלושת המכשירים העיקריים לחולה מונשם. קנינו 5000 מכונות הנשמה נוספות כגיבוי".

    לדבריה, "האתגר הגדול הוא שההזמנות יגיעו בזמן מקביל לצפי המונשמים. אנחנו נערכים לתרחיש שבו נצטרף להנשים 5000 בני אדם ויש צפי לייצור מקומי של בין 7000-4000 מכונות הנשמה".

    למרות כל ההכנות, "אין עדיין תכנית סדורה של העברת המכונות מצה"ל לבתי החולים. ממתינים למידע מצה"ל בנוגע לכמה מכונות הם יוכלו להעביר לנו. הם עוד לא העבירו לנו את המספר. בנוסף, הצבא הציג לנו 2 פרויקטים של מכונות הנשמה אוטומטיות ואנחנו שוקלים את הנושא בכובד ראש".

    יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח וח"כ אילת שקד (ימינה) הגיבו לדבריה בנוגע למכונות ההנשמה במערכת הביטחון ואמרו כי בצה"ל אמרו שיש מאות מכונות הנשמה שהם מוכנים להעביר במידי.

    אבי בוסקילה מנכ"ל "שראל", חברת הרכש במשרד הבריאות הוסיף: "הכוונה היא שמרבית המכשירים שנצטרך יגיעו ב-7 שבועות הקרובים. בשלב הראשון המפעל ייצר בין 100-70 מכשירי הנשמה. וההיערכות היא להגיע לתפוקה גדולה יותר".

    בוסקילה הבהיר, "אנחנו לא בונים רק על המנשמים בארץ. התחילו להגיע מנשים ובימים הקרובים נגיע לקצב של לפחות 100 מנשמים שיגיעו בשבוע. אנחנו מוצפים באלפי פניות של גורמים לא מקצועיים שרוצים למכור לנו מכונות הנשמה".

    אבי דדון, ראש מנהל הרכש במשרד הביטחוןאמר כי "מפעל פלייט מסוגל כיום לייצר 60 מכונות בחודש. הציפייה היא שהם יוכלו לעלות לקצב של 600 מכונות בחודש".

    נועה היימן, רכזת בריאות באגף תקציבים משרד האוצר מסרה על הכסף שהוקצב לכך: "4.7 מיליארד ₪ הועברו למשרד הבריאות עבור התמודדות עם המשבר. 3.2 הועברו כדי לבצע רכש של ציוד הנשמה ומיגון. אין כרגע מגבלת תקציב שמעכבת רכישת מכונות".

    ח"כ אילת שקד (ימינה) אמרה בוועדה: "מה קרה להצעות משרד הביטחון למכונות הנשמה? חייבים שיתוף פעולה מלא עם הצבא ואפנה לשר הביטחון לספק למשרד הבריאות את הנתונים המדויקים".

     



    0 תגובות